2023
|
|
Behin ikuskatze jarduna hasita, Lan Ikuskatzailetzak hurrengo hiru bideak
|
ditu
kontrol eginkizuna gauzatzeko:
|
|
Beste era batera esanda: legeak behar bezala definitu behar
|
ditu
kontrolaren aurrekontu materialak eta prozedurazkoak, eta, bereziki, toki erakundeak subrogazioa saihestu ahal izateko bermeak, bere eskumenak autonomiaz betez [KAE 154/ 2015, 7 c) OJ]. Jakina, toki autonomiaren berme konstituzionalean itxitako aurretiazko errekerimenduaren eskakizunak autonomia erkidegoen eskumeneta autonomia bermeetan ere egon behar du, nahiz eta kasu honetan konstituzioaren arabera onargarria ez izan izapide horrek auzitegi honek aipatutako jurisprudentzian neurriz kanpokotzat jo dituen kontrol modalitateetako batean amaitzea".
|
|
Baina, toki autonomiak mugak ditu eta horien inguruan hitz egingo dugu hemendik aurrera. Muga horietan oinarritzen dira toki erakundeen gainean beste lurralde administrazio batzuek
|
dituzten
kontrolak edo zaintzak. Hori dela eta, egoki ikusi dugu kontrol jarduerarekin hasi aurretik toki autonomiaren mugak zeintzuk diren eta nondik datozen zehaztea.
|
|
Aurreko kapituluetako tauletan adierazi den bezala, finantza zaintzako kontrol organoek egin beharreko jarduera esparrua adierazi da eta horrekin batera erabili behar diren kontrolerako tresna ezberdinak. Ildo horretatik, honako hauek dira finantza zaintzako organo eskudunek egikaritu ahal
|
dituzten
kontrol tresna ezberdinak:
|
|
Beste era batera esanda: legeak behar bezala definitu behar
|
ditu
kontrolaren oinarri materialak eta prozedurazkoak, eta, bereziki, toki erakundeari subrogazioa saihesteko aukera emango dioten bermeak, bere eskumenak modu autonomoan betez" [Konstituzio Auzitegiaren 154/ 2015 epaia, 7 c) oinarri juridikoa]. Jakina, toki autonomiaren berme konstituzionalean itxita dagoen aurretiazko errekerimenduaren eskakizuna autonomia erkidegoen eskumen eta autonomia bermeetan ere egon behar da, nahiz eta kasu honetan konstituzionalki onargarria ez izan izapide hori Auzitegi honek, aipatutako jurisprudentzian, gehiegizkotzat jo dituen kontrol modalitateetako batean amaitzea".
|
|
[_] bai doktrinak bai konstituzio jurisprudentziak zaintza kontzeptu bat diseinatu dute, eta, Konstituzioan finkatutako toki autonomiari eragin ezin dionez, araututako izaera puntuala kontrolatzeko neurrien multzoa da. Tokiko jarduerak uki ditzakeen interes orokorrak babestea helburu bakarra
|
duen
kontrol neurrien multzoa" 437.
|
|
Zehaztu behar dugu orduan noiz gauzatzen den Estatuaren oinarriekin bat eginez izaera berezia eta mugatua
|
duen
kontrol hori. Kontrolak interes orokorrei eragiten badie, eta interes horien defentsa Konstituzioaren arabera Estatuari badagokio, Estatuak tokiko finantza jarduera kontrolatzeko neurriak hartzea onartu ahal izango da, betiere, autonomia erkidegoak estatutuen arabera bere gain hartua duen finantza zaintza errespetatuz.
|