2003
|
|
Elikagaietan eta edarietan egindako gastuaren konpentsazio sentsazioa handitzen du. Konfiantza zifretan Kontsumitzaileak elikagaietan
|
duen
konfiantza hobetu egin da hirurtekoan, eta aldaketa nabarmenagoa izan da azken urtean. Espainiako kontsumitzaileak elikagaiekiko duen konfiantza maila egokia da 2003an, 7,29 puntu lortu baititu 1etik 10era bitarteko eskalan.
|
2004
|
|
Kontsumitzaileen elkarteek kontsumitzaileen interesak defendatzeko duten iritzia zertxobait hobetu da. Etenaldian jarraitzen duen arren (3,75etik 4,44ra igaro da lau urte hauetan), kontsumitzaileak Interneten
|
duen
konfiantza hobetzen du, erosteko eta ordaintzeko bitarteko gisa. Sektore elektrikoaren liberalizazioaren eta egungoa ez den hornitzaile bat aukeratzeko aukeraren ezagutza maila handitu egin da.
|
2006
|
|
Bete nahi dudan leku hori bete, inori berea kendu gabe, baina nirea erreklamatu egiten dut oraindik ere. Esperientziak, bizipenak, besteei transmititzeko modukoak sentitzen ditut eta bertsotan hori nahi bezala gauzatu ezina gogorra egiten zait, baina
|
badut
konfiantza hobetu eta gaindituko dudala.
|
|
Haragian
|
zuen
konfiantza hobetu egin da.
|
2007
|
|
kontsumoak berebiziko garrantzia du egun, familien zorpetze maila biziki handia baita.Jendeak askotan ez daki nolako konpromisoak hartzen ari den eta egiaz zer egiten ari den, kontsumorako kreditu bat kontratatzean.Hori ez da ona.Nola ikusten duzu kontsumitzaileen elkarteen betekizuna 27en Europar Batasunean. Espainian, bereziki, erakunde arras indartsuak dituztela uste dut.Horietako batzuen arduradunekin bilerak izan ditut eta horrelaxe erakutsi didate.Zorionak eman behar dizkiet elkarte horien jarduera onagatik eta, bidez batez, Osasun Ministerioa betetzen ari den rolagatik.Bide onetik omen doaz, horixe da arrakasta biltzeko forma egokiena.Kontsumo politika ez da uharte bat, ez dugu isolaturik kontsideratu behar.Alor hauetan gobernuekin elkar hartuta aritzeak garrantzi handia du.Merkatu bakarreko abantailen onuradun gertatzen asmatu al du kontsumitzaileak. Ez dut uste baiezko biribila izan daitekeenik erantzuna.Argiak eta itzalak ditugu hor ere.Zifrek ederki erakusten dute europar kontsumitzailea ez dela finantza zerbitzuen onuradun mugen gainetik.Europar kontsumitzaileen %1ek bakarrik dauzkate horrelako zerbitzuak eskura.Internet bidezko erosketak ere hutsaren hurrengo dira oraingoz.Sareak eskaintzen dizkigun aukerak alferrik galtzen ari gara.Interes orokorreko zerbitzuak liberalizatu badira ere, ondasun eta zerbitzuen enpresaz aldatzea asko kostatzen zaio kontsumitzaileari.Tramiteak konplexuak dira eta hobekuntzak ez dira biziki nabarmenak.Horrez gainera, erreklamazioak telefonia alorrean, adibidez ugaldu egin dira.Nolako neurri politikoak hartuko ditu Zuzendaritza horrek egoera hau hobetzeko. Egun bertan, elkarren arteko operagarritasun eta telefonia kontuak lantzen ari dira.Roaming eta antzeko gaietan, adibidez, kontsumitzailea hobeki babestuko duen legeria berria prestatzen ari gara.Oraintxe bertan enpresa batzuk sekulako etekinak erdiesten ari dira kontsumitzaileari kobratzen dizkioten tarifa handiei (handiegiei, zenbaitetan) esker.Adiera horretan kontsumitzailea hobeki babestuko duen araua sortu beharra dago.Kontsumitzailea babesteari dagokionez, bederen, Europar Batasunaren errealitatea ez da, inondik ere, harmonikoa.Nolako arazoak dakartzate batetik besterako alde horiek. Kontsumitzailea babesteko politika komuna gorpuzteko nolako pausuak egin behar dira. Batetik, informazioa trukatzeko sistema komunitarioetan eskarmentu handia dugu: ...a adierazten du.Sistema horrek erakusten duenez, adibidez, Txinako produktuak dira ohartarazpen gehien jaso dituztenak.Orain bertan ahaleginetan gabiltza Txinarekin akordio zenbaitetara iristeko, haiek ere gureak bezalako arauak aplika ditzaten.Gure ustez, Prezio onak erdieste hutsa ez da aski; Europako balioen eta arauen alde egin beharra dagoZer egin daiteke kontsumitzaileak online merkataritzan
|
duen
konfiantza hobetzeko. Batasuneko ondarea berrikusteko proposamenak bete behar ditugu, botila lepoa hautematen den areak egunera daitezen lortzeko.Orduan lortuko dugu Europako kontsumitzaile guztiek estatu kide denetan babes maila berdina izatea.Bestela esateko, online merkataritzari dagokionez, Europar batasuneko toki guztietan neurri berdintsuak aplika daitezen lortzeak garrantzi handia du.Lehen... kontsumitzailea aholkatu eta informatzeko, alegia.Nolako neurriak aplikatzen dira egun elikagai seguruak eskuratzeko. Elikagaien eta animalientzako pentsuen kontrola beste norbaiten ardurakoak dira, ez dira nireak, baina, nolanahi ere, produktu arriskutsuen gaineko informazioa zabaltzeko eta elikagaiez azkar ohartarazteko sistema partekatu bat ere badugu.Horrelako sistemek funtzionatzeak garrantzi handia du, estatu kideen arteko elkarlana susta dadin.Horrez gainera, elikagaiei buruzko informazioa nola transmititu genukeen oraindik ari gara aztertzen.Produktuen etiketan nolako datuak agertu behar diren erabaki behar dugu:
|
2009
|
|
Baieztapen horiek elikagaien segurtasuna etengabe zaintzeko lana ezkuta dezakete, kontsumitzen diren produktu guztiak kaltegabeak izan daitezen. Nazioartean, ikerketa batzuen arabera, elikagai industriek eta unibertsitateek elkarlanean jardun behar dute kontsumitzaileek elikagaien segurtasunean
|
duten
konfiantza hobetzeko. Etengabe zaintzen Elikagaien segurtasuna egoki kudeatzeko, produktuak kontrolatu behar dira prozesu guztietan.
|
2013
|
|
Comadrona baten memoriak ‘ (RBA Libros, 2012). Emakumeek_ a gaitasun naturalarekiko
|
duten
konfiantza hobetzeko liburua da. eta seme alabak izateko.
|
2014
|
|
Euskal kontsumitzaileek ekonomia egoeran
|
duten
konfiantza hobetu egin da 2014ko bigarren hiruhilekoan, baina Espainian eta Europako Batasuneko beste herrialde batzuetan baino ezkorragoak dira. Hori da Laboral Kutxak egubakoitzean aurkeztu zuen azterketaren ondorio nagusia.
|