2000
|
|
Ziur nago filosofiaren behin betiko biraketa baten aurrean gaudela, baita sistemen arteko eztabaida antzuekin amaitzeko baimena dugulakoan objektiboki ere. Orainaldiak, diot, eztabaida horiek ez premiazko bilakatzen dituzten bitartekariak
|
ditu
jada(...) filosofo asko mendetako sasiarazo zaharrei buruz ari dira eztabaidatzen oraindik, baina jaramonik ez zaie egin behar, antzezle batzukune batez interpretatzen jarrai dezaketen modura, ikusleak isilik joan direla nabaritu gabe.
|
2001
|
|
Baina aberastasunak alferkeria dakar berarekin; eta inolako altematibarik eskaini gabe bizimodu tradizionala deuseztatzen du, gainera. Pertsonaia handien semeek ez
|
dute
jada familiakoen heziketarik jasotzen, azken hauek familiaz kanpoko zereginetan jarduten baitira.
|
2003
|
|
" Mihiak agindu zuen bada, adimenak ez" 22 Haizea hartzera bada. Nik ez
|
baitut
jada modu horretan goretsiko, nuke-eta. Nahi baduzue, ez dut egia besterik esan nahi, nire erara zuen hitzaldiekin alderatu gabe, barregarri gerb ta ez nadin.
|
2004
|
|
Hainbatek aitortuko ez badu ere, Wittgensteinez geroztik ez
|
dugu
jada berdin sinesten, Feuerbach, Nietzsche, Marx eta Freuden ondoren berdin sinesten ez dugun halaxe. Diferentzia handi batekin, halere:
|
|
adieraz ezin daitekeenaz ezin mintza daiteke. Ikusia
|
dugu
jada nola errealitateak eta perpausek amankomunean duten forma logikoa (eta, ondorioz, gauzen eta perpausen izana edota izatasuna) ezin adieraz daitekeela eta, hartara, hobe dela horretaz isiltzea. Metafisika edo zientifismo orojakilearen kontrako terapia epistemologiko —eta etiko— ezin hobea dateke hori.
|
2005
|
|
Berdin gertatzen da ere artikulatutako tonuarekin. Hemen ez
|
dugu
jada hotsa entzuten, emozio oihuetan gertatzen den bezala, baizik eta hotsari berari emandako forma. Eta honek zuzenean gonbidatzen du belarria ulertzera eta, era berdinean, entzule bakoitzarengan iratzartzen du, baita ere, beronek bertan duen hausnartzeko eta artikulatzeko gaitasuna.
|
|
Berak, azken finean, ez du Euskal Herria turista moduan bisitatzen eta bere euskal ikerketak ere ez dira denbora pasa egindako lanak: esan beharrekoa da, hasteko, euskal lurra zapaldu aurretik burutua
|
zuela
jada bere" antropologia konparatuaren" proiektua eta, egiaz, hau gauzatu nahian egiten dituela —beste batzuen artean— aipatutako bi bidaiak. Hala ere, euskal esperientzia honek berebiziko garrantzia du Humboldten garapen intelektualean, ze, berak espresuki eta askotan aipatzen duen moduan, hemendik aurrera hizkuntzaren eta hizkuntzen ingurura ekarriko du bere antropologia.
|
|
Bestetik, estuegia iruditzen zaio ere pentsalari horien planteamenduen oinarrian dagoen kontzepzio linguistikoa bera, ze, honen arabera, hizkuntza sinpleki giza-izakiaren gabezia batetik jaio eta sortua izango litzateke: " Hizkuntzari esker bakarrik da gizakia gizaki, baina honek hura asmatu ahal izateko gizaki izan behar
|
zuen
jada. [...] Hizkuntza gizakiaren beraren baitatik irteten da" 76 Bi ohar hauen eskutik iristen da Humboldt, oraindik J. G. Herder baino argiago, Gizakiaren eta Hizkuntzaren arteko barruko lotura ikustera eta, hemendik, hizkuntz jatorriaren gaia ez" genetikoki" baizik eta beste modu batean planteatzera.
|
2009
|
|
Lan honen helburuetako bat Nietzscheren pentsamendua ikuspegi zabal eta orokor batetik azaltzea dela jakinda, ezinbestekoa da bere aurrekari den Moderniaren eta bere ondorengo pentsalarien ideia garrantzitsuenak laburrean azaltzea Nietzschek Modernia zein zentzutan puskatu duen ulertzeko. Nietzsche ez
|
dugu
jada modernoa; sistema baten bilaketa, ezagutzaren posibilitatea, egiaren bilaketa... Ez du termino horietan pentsatzen.
|
|
Goitik behera erortzen diren gabardina handi horiek bezalakoxea da, gorputz guzia bere baitan hartzen duena eta bere gainean eta azpian jarriko den arropa guzia baldintzatuko duena. Eta bere gainean ezin
|
duzu
jada ez jertserik ez kamisetarik... ez deus jarri, kapela eta galtzerdiak baino ez badira. Horrelako irudi bat marrazten digu Descartesek.
|
2014
|
|
Musikan, ordea, Clement Jacob jaunak purutasun erradikal bat atzematen zuen. Baina, Tristan-en bigarren ekitaldiko arazo arantzatsuari aurre egitean, ezin
|
zuen
jada musikaren purutasunaren ideia gehiago defendatu.
|
|
Wagnerren ostean arkaikotzat jo zen, haustura hori oso modu razionalean dramaren eta musikaren arteko lotura lantzeko modua zen. Wagnerrek, bere aldetik, ezberdina den zerbait proposatu zuen; dramaren eta musikaren arteko interakzioa erabakiezina bihurtzen du, ezin
|
dugu
jada hautatu bien artean etenaldien bidez. Horrek esan nahi du etenaldia ez dela benetan eliminatzen, tokiz aldatzen da. Batzuetan esan izan da jarraipenak etenaldia ordezkatzen zuela, baina ez da egia.
|
2021
|
|
Euskalherri‘gintza’, berriz, jatorritik eta etengabe zeharkatzen gaituen amaraun hori josi, birsortu, eraiki eta eraldatzeko (auto) eraketa kolektibo, poliedriko, federal eta demokratizatzaile amaigabea da. Baitan, bidez edota kontra, eguneroko bizitza, praxi eta epikatik (berr) egiten ari garen eta (berr) egin dugun eu (s) topia konpartitua.31 Hamarkadatako borroka eta xinaurri lanari esker, zutabe, esperientzia, kultura eta praktika sendoak
|
ditugu
jada.
|
|
Millen kasuan," sinpatiak elkarturiko pertsona berdinen elkartea" osatzeko apustua egin zuen, ñabardura gehituz: " elkarte horrek sustraia ez
|
du
jada izanen berdinen beren burua babesteko senean, baizik landuriko elkarrekiko sinpatian, inor ere kanpoan utzi gabe eta denentzat neurri bera izanik" (Mill 2004: 188).
|