2010
|
|
Lan honen xedea, sormen lurralde eremuko sinbolismo kulturala aztertzea da, eta horretarako Dan Sperber en dispositibo sinbolikoaren mekanismoa abiaburu, narrazio kulturalaren eszenaren kontzeptu ardaztaileen deskribapena egin dugu. Espazio hori intentzio batekin eraikita dago eta sormen eraiketa horretan ebokazio/ gogoramena lehendik jasotako oinarri kulturalaren gainean eraikita dagoenez, diskurtso berriak eta irudi berriak eraikitzeko duen garrantzia agerian jarri ohi
|
du
iruditegi kolektibo eguneratzeko prozedura biziberrituz. Horrela, sinbolismoaren esperientziaren oinarrian uler liteke ebokazio eremu kultural baten berreraikuntza prozesua gizartean gertatzen diren aldaketei lotuta agertzen dela.
|
|
Eremu sakralizatu horretan kolektiboaren zauri minen sendagarria da, komunitateak bere autoigurikapen euskarriak iraunarazteko sentimen eta ideia kolektiboak ardazten baititu, baturaren errepresentazioaren eraikuntza baliabide egokia izanik, aldiro aldiro sentimen horiek biziberritu eta indartu ahal izateko. Baturaren eraikuntza errepresentazioaren marko eszenikoan egiten denez, sentimen eta ideia kolektiboak lagungarriak dira batura horren nortasuna egikaritzeko, Durkheim ek dioenari jarraiki, eragin ahaltsuak
|
dituzte
iruditegi kolektiboaren irudikapenetan.
|
2019
|
|
Zenbateko eragina
|
du
iruditegi kolektiboak gure espazioen erabileran?
|
2021
|
|
Alegia, material eta prozedura horiek guztiek gizonen kulturari egiten zioten aipamena. Beraz, euskal identitatearen isla izan nahi
|
zuen
iruditegi artistikoa, egiaz, ez zen neutrala, baizik eta gizontasun heterosexualaren irudiaren baitan gorpuztu zen. Ondorioz, inkontzienteki bazen ere, euskal identitate edo ideal horrekin bat ez zihoan komunitateko pertsona ororen aukera bakarra ‘beste’ horretan islatua sentitzea izan da, ‘beste’ horren historian eta irudian.
|
2022
|
|
Aurreko garaietan ez bezala, gaurko munduko aberatsenek ez dute gainontzekoen" jaun eta jabe" izan nahi, ez dute ere luzaroko inperiorik eraiki nahi izan inperio politikoa, industriala edo bertze motako eragina duena; Rushkoffek dioenez, haien helburua gainontzekoengandik ihes egitea da. Kolapsoaz
|
duten
iruditegian gizateria bera arrisku bat gehiago da, eta teknika berrienei esker jende xeheengandik lotura guziak moztu nahi dituzte.
|
|
Garrantzitsua iruditzen zitzaidan emakumeen bizimoduaren gainean
|
dugun
iruditegia zabaltzea. Askotan, ematen du marko batzuen barruan bizi behar dugula, baina inguruan badaude bestelako bizimoduak aurrera eraman dituzten emakume asko; guk uste baino gehiago, ziurrenik.
|
2023
|
|
Egileak aitortu duenez, erraketisten" gainbehera" horretan frankismoak eragin handia eduki zuen. " Gaur egun kirolaz
|
dugun
iruditegia osatzeko Bigarren Mundu Gerra oso garrantzitsua izan zen. Futbolaren hegemonia, nagusitasuna, osatu zen, antolamendu geopolitikoa hobekien adierazten zuen kirola izan zelako, eta emakumeak kirol arlotik desagertu ziren".
|
|
Iruditegi hegemonikoaren kontra errealitate disidenteak ikusaraztea garrantzitsua dela azpimarratu du Arrietak: " Iruditegi narratiboa aldatu behar
|
dugu
iruditegi soziala aldatzeko". Gaineratu du desgaitasunen bat duten pertsonen infantilizazioak sexualitaterako zilegitasuna kentzen diela:
|