2000
|
|
Kezkatiak. Beren buruez
|
duten
irudia negatiboa da eta besteez dutena positiboa.Eredu honen korrespondentzia anbibalentea da haurrengan, eta Main ensailkapenean ere, kezkatia da. Subjektu hauek dependentzia adierazten duteharremanetan, baita kezkak ere.
|
|
Beldurtiak. Beren buruez eta besteez
|
duten
irudia negatiboa da. Ez dirabesteekin harremanetan sartzen, errefuxatuak izateko beldurra dutelako.
|
2010
|
|
Etorkinak nolabait baztertzeko beste arrazoi bat administrazio publikoen babesa da, gainerako herritarrek gehiago estimatzen baitute, hala badagokio. Are gehiago, talderik babestuena dela esaten da, eta “baliabide publikoak kentzeko
|
duen
irudi negatiboa finkatzen da”. Atzerritarrei osasun eta eskola arretan kalitatea galdu izana egozten zaie, besteak beste, eta horiei egozten zaie gastu publikoa gehitu izana, “immigrazioari egozten zaizkion ondorio negatiboak arintzeko”.
|
2011
|
|
Extranjeras (2003). Egoera latzei irribarrearekin erantzunez, dokumentalean parte hartu zuten emakume etorkinak euren ilusio eta ametsez, poz eta arazoez mintzatu ziren kamera aurrean, kolektibo horrek hedabideetan izan ohi
|
duen
irudi negatibo eta sentsazionalista zokoratuz. Adibidez, ez da emagaldurik agertzen, deigarriagoa izango bazen ere egiatasuna kenduko ziolako dokumentalari, etorkin gehienak kamera aurrean jarri zituenen modukoak direlako:
|
2012
|
|
Autore horiek, zortzi pentsaera distortsionatu mota bereizten dituzte, depresioa duten pertsonei aplika dakizkiekeenak: ...iten dugu eta aspertua nago» gisako pentsamenduak); 5) pertsonalizazioa, hau da, norbere inguruan gertatzen diren gauza negatibo guztien ardura norbere buruari leporatzea (adibidez, inguruneko norbaitek esaten badu«, pentsatzea besteak hori dioela bere erruagatik, berari plan dibertigarririk bururatzen ez zaiolako); 6) gogamenaren irakurketa, hots, gainerakoek ere banakoak berak bere buruarekiko
|
duen
irudi negatiboa dutela uste izatea (adibidez, «zergatik begiratzen ote dit hark. Ziur begira ari zaidala gero bere lagunei kontatzeko inozo bat naizela eta haiekin nitaz barre egiteko» gisako pentsamenduak izatea edozein delarik ere beste pertsona begira egotearen arrazoia); 7) kontrol gabeziaren ustea, hau da, banakoak uste izatea ezer ez dagoela bere esku eta egiten duena egiten duelarik ere, gauzak izan behar duten modukoak izango direla (adibidez, pertsona batek uste izatea gauza negatiboak gertatzen zaizkiola zorte txarra duelako eta zorte txar hori gainditzeko ezin duela ezertxo ere egin); eta 8) arrazoiketa emozionala, hots, pertsonak argudio logikoetan oinarritutako arrazoiketa erabili ordez, arrazoiketa bere emozioetan oinarritzea (adibidez, pozik dagoen pertsona batek pentsa dezake bere bizitza primerakoa dela, baina, bihar triste badago, bere bizitza desastre hutsa dela pentsatuko du).
|