Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 24

2007
‎Identitateak ez dira parodiak. Oraindik orain, parodia bereizten dugu serioegiten ditugun inauteri identitarioetatik. Parodian identitatearen mamu izaera azaldunahi da, zenbat eta barregarriago orduan eta ageriago identitatea hutsala dela, ez dagorla benetako originalik eta hamaika ahalegin eginagatik ere, ez dugula lortukogure itxuretan guztiz sinestea.
2010
‎Berriro ditugu inauteriak gure artean. Inauteri festaren ezaugarria ohikoarekin haustea da, gehiegikeriak egiteko aukera paregabea.
‎Zapatuan ere ateratzekoak ziren, baina eguraldiak atzera bota zituen euren asmoak. Angel Lopezek eta Ainhoa Castrillejok gogoko dituzte inauteriak eta irudikatzen dituzten pertsonaien azalean sartzen dira. Iaz, esaterako, Nazien gotorleku bihurtu zuten Errosario kalea.
2012
‎urte zaharretik berrira pasatzea da, gaitzak uxatzeko unea eta urte zoriontsua opatzekoa. Orain abenduaren 31n telefonoz egi ten duguna inauterietan egiten zen. Originaltasunarekin kezkatzeak ez du zentzurik, beraz?
2013
‎Ermuan (B), esaterako, gerraostean inauteriak galarazita zeudela ere, ez zen inoiz eten Eguen Zuriko ospakizun hori, eskolako maisuei esker neurri batean. Hainbesteraino non, herritar askok Eguen Zuri ez baitute inauteriekin lotzen; izan ere, hori zen ospakizun bakarra, eta apartekotzat hartzen dute.
2015
‎Bizirik atera naiz, behintzat, ahurretara begiratzeko adorea galdu dudan arren. Ez dut, honezkero, zuen inauterian parte hartu nahi, ez dut jendez mozorrotu nahi; ez kanturik ez algararik, esku batzuen bila abiatu behar dut orain, hil dudan lagunaren eskuen bila, nire aurpegiaren gainean jar daitezen, berba egin diezadaten ukimenezko hizkuntzan, begirik gabe, ahotsik gabe, aberririk gabe; azaletik hitz egiteko, eskuetatik maitatzeko.
2016
‎Arabako gainerako herrietan dagoeneko ahaztuta dituzte inauteriak. Pasa den asteburuan mozorrotu ziren toki gehienetan, herri batean izan ezik:
‎Ikusmina sortu eta txalo zaparrada jaso ohi duen inauterietako ikuskizuna prestatzen dabiltza Udarregi Ikastolako ikasle eta irakasleak. " Inauteriak Usurbilen" izena jarri diote, 2016ko emanaldiari. Ohi bezala, HH, LH eta DBH ko ikasleek parte hartuko dute, aurten inoiz baino goizago datozen mozorro festetako ekitaldian.
2017
‎Jaiarekin gozatzea da karnabaletako helburu nagusia; aldi berean, festaren parte izanda. Ohitura zaharretan oinarrituta egon arren, gaur egun izaera berezi eta berezkoa dute inauteriek.
2018
‎Une hartan gogoratu zen botaka pasa zuela inauteri osteko eguna, casting aren eguna. Ordutik urdaila ez zuen berriz oso ongi izan, ia edozerk egiten zion kalte.
2019
‎Horretaz gain badu ere emankortasun errituarekin zerikusia; isipu sinboloak betetzen duen helburuaz ari gara; alde batetik lurra bustitzen du emankortasuna ernetzeko eta bestetik izpiritu gaiztoak uxatzen ditu lurra babesteko. Horrela onartzen da gaur egungo interpretazio gehienetan, baina jauzi egin dezagun espazioan eta joan gaitezen Balkanetara, Europa ekialdera, gurearekin erabateko lotura duen inauteri bat aurkitzera, Kukeri izenekoa, gaur egun Bulgarian ospatzen dena.
‎Lan guztiak alde batera utzi eta «gogo handiarekin» bizi ditu inauteriak Iban Juanenak. Egun bereziak, bakarrak, dira berarentzat:
‎Ez al dituzu inauteriak gustuko?
2020
‎Geroago eta arrakasta haboro dute inauteriek, jende haboro bada. Gero beti bada kritika bat, halere; adibidez, Zubietan badute beti antzerki txipi bat edo karroza zerbait kritikatzeko, eta hori jarraikirik da zinez.
‎Horietariko bat izanen da Jean Marie Oillarburu. «Gure artean aipatua genuen libertimendua egin nahi genuela, uste baitugu inauteriak funtsezkoak direla gure kulturan». Hala, urritik geroz trebatzen dihardute; lehenik inprobisazioak, gero testuaren idaztea.
‎Orduan, «baserrira eskean mozorroturik etortzen zirenean bizitzen» zituen inauteriak: «akordeoiarekin etortzen ziren eta gosari eder batekin ongietorria ematen genien, denak elkarrekin tarte ederrak pasatzen genituen».
2022
‎Hori dute inauteriek: urtean behin, gertaerarik latzenei edo pertsonaia ilunenei barre egiten zaiela eta horrek ez duela esan nahi, zein den gure posizionamendu sozial edo politikoa.
‎Oteizak kontatu digunez, «bestetan egunero kanpoan afaltzen genuen. Lehen Iruritan ez genuen inauteririk ospatzen eta bezperan egiten genuen mozorro eguna, bazkariarekin. Ortziralean Galartzara joaten ginen bazkaltzera 30 bat lagun, gero Arizkunera, Erratzura… itzulia egiten genuen.
‎Hala ere, ospakizuna kristautasuna zabaldu aurreko garaietan dago sustraituta. Aditu batzuen ustez, Agataren inguruko festek zerikusi handia dute inauteriekin, inauste edo kimatze garaiko erritoekin. Neguko solstizioaren ondoren, eguna luzatzen hasten denean, zuhaitz adarrak kimu berritzen hasten dira eta orduan izaten da zuhaitz adarrak inausteko garaia.
‎Egun asko ditut buruan. Oso gogoko ditut inauteriak eta Euskararen Eguna. Egun horietan barruan zerbait mugitzen zait, eta emozioak, askotan, gain hartzen dit.
‎Ate joka dugun Inauteri Festan dantza batean plazaratzeko gonbita luzatu digute Orbeldiko kideek.
‎Hemen ditugu inauteriak ez al da garai polita?
2023
‎Lehen Alde Zaharrean baino ez ziren ibiltzen; orain, baina, Donostiako auzo gehiagotan ikusten dira. Era berean, Gipuzkoako herrietan ere zabaldu zen tradizio hau, jatorria Donostian duten inauterietako elementu eta ohiturek probintzia mailan izan zuten eraginaren adierazgarri.
‎Juanita herrian bizi da, Dolores, berriz, Leitzan, eta urte osoan ez dira etxetik asko ateratzen, «noizbehinka bazkaltzera edo frontoira pilota ikustera ez bada». Baina argi dute inauteriak ailegatzean elkarrekin mozorrotu eta ongi pasatzeko eguna dutela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia