Emaitzak: 5
2007 | ||
960 Ib. Ikertzaile horrek hizkuntza eta mundu ikuskeraren arloan | dituen ikerlan ugarietatik, nabarmen ditzagun bi (bilduma) Humboldt-ekin bereziki lotuak: Gipper, H., W. von HumboldtsBedeutung für Theorie und Praxis moderner Sprachforschung, Münster 1992 ID., Sprache undDenken in sprachwissenschaftlicher und sprachphilosophischer Sicht, Münster 1992. | |
2009 | ||
Nabarmentzekoa da 2002az geroztik Hego Euskal Herriko gizarte eragileektokian tokiko eta eskualdeetako errepresioa aztergai | duten ikerlan ugariak burutuedo bultzatu dituztela, horietako gehienak tokian tokiko edota herrialdeetakoerakundeek diruz lagundu dituzte. 2006 eta 2007 urteetan, Gerra Zibilaren bilakaeraren 70 urtemugan erakunde eta instituzioek Gerra Zibileko eta frankismogaraiko biktimak omendu eta memoria lekuetan oroitzapen omenaldi asko antolatuzituzten: | |
2010 | ||
NazioBatuen zenbait agentziatan gero eta irmoagoak eta konstanteagoak dira mailaglobalean banaketa hobea bultzatzeko beharrari buruzko adierazpenak (LNE etaPNUDen bereziki). Gizateriak XXI. mendean aurre egin dituen erronkakidentifikatzen | dituzten ikerlan anitzetan desberdintasunak eta pobrezia beti espresuki aipatzen dira. | |
2015 | ||
Hizkuntza zeinatuetarabegira, badira markatzaile diskurtsiboak aztergai dituzten lanak, Locker Mckeek (1992) amerikar zeinu hizkuntzarako; Perezek (2006) venezuelar zeinu hizkuntzarako eta Gabarrok (2014) belgikar frantziar zeinu hizkuntzarako, hain zuzen ere. Metzger eta Bahanek (2001) hizkuntza zeinatuetako markatzaileak aztergai | dituzten ikerlanetatik hizkuntza zeinatuek hirumarkatzaile mota edo modalitate dituztela jasotzen dute: eskuzko markatzaileak, hau da, zeinuen bitartez ekoiztutakoak; markatzaile espazialak, zeinu espazioko kokapenak erabiltzendituztenak eta eskuzkoak ez diren markatzaileak, hots gorputz enborraren edota aurpegiarenbitartez adierazitakoak. | |
2019 | ||
Saizarbitoriaren eleberrigintzari buruz, esaterako, tesi interesgarria idatzi zuen HernandezAbaituak (2008), lan honetarako oso baliagarria izan dena. Horrez gain, euskal literaturaren bigarrenpizkundea eta modernitatearen sarrera harremantzen | dituzten ikerlan asko daude, esaterakoSarasolaren (2016) lana, baita Etxeberriarekin (2002) zenbait idazlek izandako elkarrizketapertsonalak jasotzen dituen liburua ere. Lan horiek garaiko literaturak testuinguru sozial etapolitikoarekin zuen harremana azaleratzen dute. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ukan | 5 (0,03) |
Lehen forma
Argitaratzailea
UEU | 5 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
ukan ikerlan | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan ikerlan ugari | 2 (0,01) |
ukan ikerlan anitz | 1 (0,01) |
ukan ikerlan asko | 1 (0,01) |
ukan ikerlan hizkuntza | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |