2007
|
|
Esan daiteke, beraz, hizpide
|
ditugun
ikerlanen ondorioetatik bildutako kasu horietan antzeman daitekeela dimentsio makrokopolitika eta plangintza egokiak beharrezkoak direla dimentsio mikroan euskal hiztunek elkarren arteko harremanak euskaraz berma dezaten. Bestela esanda, hizkuntza komunitate propio bat edo, gutxienez, jardun komunitate bat osa dezaten.
|
|
Esan daiteke hizpide
|
ditugun
ikerlanen ondorioetatik bildutako kasu horietan antzeman daitekeela dime ntsio makrokopolitika eta plangintza egokiak beharrezkoak direla dimentsio mikroan euskal hiztunek elkarren arteko harremanak euskaraz berma dezaten.
|
2008
|
|
Bi komunikazio sistemetan erabiltzaileak hizkuntza jakin bat erabiltzen du. Interesgarria litzateke euskaldunok esparru horietan zer jokabide dugun jakitea, baina ez dut ezagutzen xede hori
|
duen
ikerlanik. Nire ustez Kike Amonarriz izan da gazteek SMSetan, txatetan eta emailetan erabiltzen duten lagunarteko euskarari buruz azterketak egiten gehiena ahalegindu dena1.
|
2013
|
|
Euskarak gizartean duen egoera kezkatzat
|
duten
ikerlanak nagusi dira eremu akademiko zein aplikatuko euskal ikerkuntza soziolinguistikoan. kuntzaren Corpusak gehi Statusak, biek batera, beste 5 ikerlan (%3) dute. Beste 2 ikerlanek ez dute aurreko multzotan kokatze garbirik izan.
|
|
Bestela esanda, euskarak gizartean duen egoera kezkatzat
|
duten
ikerlanak nagusi dira eremu akademiko zein aplikatuko euskal ikerkuntza soziolinguistikoan.
|
|
5 Euskarak gizartean duen egoeraz —status delakoaz— kezka
|
duten
ikerlanak nagusitzen dira lautik hirueuskal ikerkuntza soziolinguistikoan. Horri lotuta, ikerlan gehien gehienek, izaera akademikokoak edo aplikatukoak izan, euskarri berean dituzte abiapuntu eta sostengu:
|
|
Euskarak gizartean duen egoeraz —status delakoaz— kezka
|
duten
ikerlanak nagusitzen dira lautik hiru euskal ikerkuntza soziolinguistikoan.
|
|
Hemen zerrendatu ditugun gainontzeko gai ugariek (erabilera, politika eta plangintza, ume eta gazteak, eta abar.) ez dute nazioarte panoramika akademikoari neurri berean erreparatzen. Ausardi handiz egindako baieztapena da aurrekoa, dudarik gabe, aztergai
|
ditugun
ikerlanen edukia ezagutzera ez baikara iritsi, fitxen jasotako erreferentzien bitartez ez bada. Baina, hemen deskribatzen ari garen lanez gain, beste egoera batzuetan ere lanketa teorikoaren hutsunea begi bistakoa izan ohi da eta, hipotesi gisa bada ere, esango genuke dimentsio teorikoak ez direla eskuarki jorratzen euskal soziolinguistikan.10
|
2016
|
|
Beste 2 ikerlanek ez dute aurreko multzotan kokatze garbirik izan. Bistan da ikerketak aplikatuak izan edo akademikoak izan, gehienek Hizkuntzaren Statusari erreparatzen diotela[...] Bestela esanda, euskarak gizartean duen egoera kezkatzat
|
duten
ikerlanak nagusi dira eremu akademiko zein aplikatuko euskal ikerkuntza soziolinguistikoan. (Mart� nez de Luna et al., 2013:
|
2017
|
|
(...) Perspektiba kuantitatibo horri kualitatiboa gaineratu behar zaio. Interakzio horietan guztietan zein dira mintzamolde bizienak, gatz piperrez eta sentimenez hornituenak?" (Zalbide, 2016 27 or.) aipu horretan belaunez belauneko transmisiorako esparru ezberdinen garrantziaz, pisu erlatiboaz, ari da zalbide, baina uste
|
dut
ikerlan honen aztergairako ere, hau da, hizkuntza erabilerarako ere oso argigarria dela. izan ere, hizkuntza erabilera ezagutzeko ere jardungune bakoitzak duen pisu erlatiboa zehaztea ezinbestekoa da eta, horretarako, irizpide berberak izan behar dira kontuan: batetik, kuantitatiboa, zenbat denboraz jarduten dugun esparru bakoitzean; eta, bestetik, kualitatiboa, erabilera guztiak ez baitira berdinak:
|