Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2007
‎Esan daiteke, beraz, hizpide ditugun ikerlanen ondorioetatik bildutako kasu horietan antzeman daitekeela dimentsio makrokopolitika eta plangintza egokiak beharrezkoak direla dimentsio mikroan euskal hiztunek elkarren arteko harremanak euskaraz berma dezaten. Bestela esanda, hizkuntza komunitate propio bat edo, gutxienez, jardun komunitate bat osa dezaten.
‎Esan daiteke hizpide ditugun ikerlanen ondorioetatik bildutako kasu horietan antzeman daitekeela dime ntsio makrokopolitika eta plangintza egokiak beharrezkoak direla dimentsio mikroan euskal hiztunek elkarren arteko harremanak euskaraz berma dezaten.
2008
‎Bi komunikazio sistemetan erabiltzaileak hizkuntza jakin bat erabiltzen du. Interesgarria litzateke euskaldunok esparru horietan zer jokabide dugun jakitea, baina ez dut ezagutzen xede hori duen ikerlanik. Nire ustez Kike Amonarriz izan da gazteek SMSetan, txatetan eta emailetan erabiltzen duten lagunarteko euskarari buruz azterketak egiten gehiena ahalegindu dena1.
2013
‎Euskarak gizartean duen egoera kezkatzat duten ikerlanak nagusi dira eremu akademiko zein aplikatuko euskal ikerkuntza soziolinguistikoan. kuntzaren Corpusak gehi Statusak, biek batera, beste 5 ikerlan (%3) dute. Beste 2 ikerlanek ez dute aurreko multzotan kokatze garbirik izan.
‎Bestela esanda, euskarak gizartean duen egoera kezkatzat duten ikerlanak nagusi dira eremu akademiko zein aplikatuko euskal ikerkuntza soziolinguistikoan.
‎5 Euskarak gizartean duen egoeraz —status delakoaz— kezka duten ikerlanak nagusitzen dira lautik hirueuskal ikerkuntza soziolinguistikoan. Horri lotuta, ikerlan gehien gehienek, izaera akademikokoak edo aplikatukoak izan, euskarri berean dituzte abiapuntu eta sostengu:
‎Euskarak gizartean duen egoeraz —status delakoaz— kezka duten ikerlanak nagusitzen dira lautik hiru euskal ikerkuntza soziolinguistikoan.
‎Hemen zerrendatu ditugun gainontzeko gai ugariek (erabilera, politika eta plangintza, ume eta gazteak, eta abar.) ez dute nazioarte panoramika akademikoari neurri berean erreparatzen. Ausardi handiz egindako baieztapena da aurrekoa, dudarik gabe, aztergai ditugun ikerlanen edukia ezagutzera ez baikara iritsi, fitxen jasotako erreferentzien bitartez ez bada. Baina, hemen deskribatzen ari garen lanez gain, beste egoera batzuetan ere lanketa teorikoaren hutsunea begi bistakoa izan ohi da eta, hipotesi gisa bada ere, esango genuke dimentsio teorikoak ez direla eskuarki jorratzen euskal soziolinguistikan.10
2016
‎Beste 2 ikerlanek ez dute aurreko multzotan kokatze garbirik izan. Bistan da ikerketak aplikatuak izan edo akademikoak izan, gehienek Hizkuntzaren Statusari erreparatzen diotela[...] Bestela esanda, euskarak gizartean duen egoera kezkatzat duten ikerlanak nagusi dira eremu akademiko zein aplikatuko euskal ikerkuntza soziolinguistikoan. (Mart� nez de Luna et al., 2013:
2017
‎(...) Perspektiba kuantitatibo horri kualitatiboa gaineratu behar zaio. Interakzio horietan guztietan zein dira mintzamolde bizienak, gatz piperrez eta sentimenez hornituenak?" (Zalbide, 2016 27 or.) aipu horretan belaunez belauneko transmisiorako esparru ezberdinen garrantziaz, pisu erlatiboaz, ari da zalbide, baina uste dut ikerlan honen aztergairako ere, hau da, hizkuntza erabilerarako ere oso argigarria dela. izan ere, hizkuntza erabilera ezagutzeko ere jardungune bakoitzak duen pisu erlatiboa zehaztea ezinbestekoa da eta, horretarako, irizpide berberak izan behar dira kontuan: batetik, kuantitatiboa, zenbat denboraz jarduten dugun esparru bakoitzean; eta, bestetik, kualitatiboa, erabilera guztiak ez baitira berdinak:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia