2001
|
|
Irakasleek ariketen helburuak eta prozedurak ulertzeko arazoren bat edo besteizan omen
|
zuten
ikastaroaren hasieran, lehendabiziko ariketetan. Arazo horiek, hala ere, ia ezerezean geratu ziren ikastaroak aurrera egin ahala, irakasleak prozedura eta lanketa berriak ulertu eta horietara ohitzen joan ziren heinean.
|
2002
|
|
Horien artean, hirugarren zikloak berez duen ikasle kopuru baxua dugu; baina, halaber, hor daudeikasle erdaldunei sortzen zaizkien arazoak ere. Hain zuzen, Zientzia Fakultatekoikasle askok nahiko aukera gutxi
|
dituzte
ikastaroak hautatzeko, eta bakarren batzuk erdaraz ematetik euskaraz ematera pasatuz gero, ikasle erdaldunek zailtasunakizan zitzaketen beharrezko kredituak osatzeko. Hori da behintzat behin bainogehiagotan euskarazko eskaintza ez ezartzeko erabili izan den argudioa.
|
|
ZER LORTU NAHI
|
DUZU
IKASTARO HONETAN?
|
|
Etengabe ebaluatzen dugu; hasieran, irauten duen bitartean eta bukaeranebaluatzen
|
dugu
ikastaroa, baina xede diferenteekin momentu bakoitzean. Lortukodugun informazioa ere desberdina izango da.
|
2003
|
|
Agerikoa da, Uztaritzen ez ezik, Iruñean ere pertsona aldaketa handia gertatu zela, UEUko bultzatzaileen artean. Aurreko udako ikastaroetan arrakasta handiena, eta UEUrekiko lotura txikiena
|
zuten
ikastaroen arduradunak falta ziren (Glotodidaktika, Bertsolaritza, Antzerkigintza eta Musika) eta Filosofia eta Matematika Sailetako sailburuek ere huts egin zuten. Bozketa sistema erabili ez arren, desoreka handia zegoen ordezkaritzen artean, Hizkuntzalaritzak eta prentsa bulegoak beste sailek baino ordezkaritza zabalagoa baitzuten.
|
|
Rikardo Arregik markatutako bidetik, ikastaro horietako irakasleek eragile ere izan behar zuten, bilkura, hitzaldi eta irakastaldiak eratuz. Bide horretan betiere, alfabetatzea ez zen bukatzen irakurtzen ikastearekin, euskal kultura ere bereganatu behar
|
zuen
ikastaroetako partaideak. Alfabetatze Batzordeak lurraldeka antolatuta zeuden, eta zenbait saio egin zituzten beraien arteko loturak sendotzeko.
|
|
Kritikaturiko bigarren gaiak zerikusi zuzena
|
zuen
ikastaroetan erabilitako metodologiarekin. Sail gutxi batzuk kenduta, funtzionamendua eskasa eta desiguala izan omen zen.
|
|
1982ko balantzea gazi gozoa izan zen. Alde batetik, EHUk zenbait fakultatetan eta eskolatan sartu zuen euskara, presentzia urria izan arren29, eta UEUk beste urte batzuetan baino erraztasun gehiago izan
|
zituen
ikastaroak antolatzeko eta zenbait diru-laguntza eskuratzeko. Bestetik, ordea, eztabaida politikoek eta kulturalek garraztasunaren maila gorena jo zuten.
|
2004
|
|
Zeren hiru lagun sartu ginen elkarrekin latinikastera, eta batak hura txit errazki ikasi zuen, eta gainerakoek ez zuten inoiz perpaus dotorebat osatzerik ukan. Baina hirurak diaiektikara iraganik, gramatika ezin ikas zezaketenetako batarte horietan goi mailako arrano gertatu zen, eta bcste biek cz
|
zuten
ikastaro osoan hitzik ereerran. Eta hirurok astrologia entzutera etorririk, kontsidcratzckoa izan zen ez lattn ez dialektikaikasterik cz zuenak handik egun gutxitara irakasten zigun maisuak berak baino gehiago jakinzuela, gainerakooi hura buruan inoiz ezin sartu zitzaigun artean.
|
2011
|
|
Hiru urte geroago, 1967an, Yon Oñatibiak Euskaltzaindiari honakoa propo satu zion: «Irakasle izan nai
|
dutenentzat
ikastaroak eratu dituztela udara onetarako, ta ongi litzakeala baten ondorean Euskaltzaindiak irakasletzarako agiriak ematea».324 Hau da, Oñatibiak eskatzen zuen euskara irakasle tituluak ematea325.
|
2012
|
|
Irakasleek etengabeko formazioaren bitartez eguneratu dezakete eurenprestakuntza eta eskaintza hori udalen esku dago. Gobernuaren laguntzarekinantolatzen
|
dituzte
ikastaroak. Dena dela, hasierako formazioari adinako garrantzirikez zaio ematen.
|