Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2001
‎Irakasleek ariketen helburuak eta prozedurak ulertzeko arazoren bat edo besteizan omen zuten ikastaroaren hasieran, lehendabiziko ariketetan. Arazo horiek, hala ere, ia ezerezean geratu ziren ikastaroak aurrera egin ahala, irakasleak prozedura eta lanketa berriak ulertu eta horietara ohitzen joan ziren heinean.
2002
‎Horien artean, hirugarren zikloak berez duen ikasle kopuru baxua dugu; baina, halaber, hor daudeikasle erdaldunei sortzen zaizkien arazoak ere. Hain zuzen, Zientzia Fakultatekoikasle askok nahiko aukera gutxi dituzte ikastaroak hautatzeko, eta bakarren batzuk erdaraz ematetik euskaraz ematera pasatuz gero, ikasle erdaldunek zailtasunakizan zitzaketen beharrezko kredituak osatzeko. Hori da behintzat behin bainogehiagotan euskarazko eskaintza ez ezartzeko erabili izan den argudioa.
‎ZER LORTU NAHI DUZU IKASTARO HONETAN?
‎Etengabe ebaluatzen dugu; hasieran, irauten duen bitartean eta bukaeranebaluatzen dugu ikastaroa, baina xede diferenteekin momentu bakoitzean. Lortukodugun informazioa ere desberdina izango da.
2003
‎Agerikoa da, Uztaritzen ez ezik, Iruñean ere pertsona aldaketa handia gertatu zela, UEUko bultzatzaileen artean. Aurreko udako ikastaroetan arrakasta handiena, eta UEUrekiko lotura txikiena zuten ikastaroen arduradunak falta ziren (Glotodidaktika, Bertsolaritza, Antzerkigintza eta Musika) eta Filosofia eta Matematika Sailetako sailburuek ere huts egin zuten. Bozketa sistema erabili ez arren, desoreka handia zegoen ordezkaritzen artean, Hizkuntzalaritzak eta prentsa bulegoak beste sailek baino ordezkaritza zabalagoa baitzuten.
‎Rikardo Arregik markatutako bidetik, ikastaro horietako irakasleek eragile ere izan behar zuten, bilkura, hitzaldi eta irakastaldiak eratuz. Bide horretan betiere, alfabetatzea ez zen bukatzen irakurtzen ikastearekin, euskal kultura ere bereganatu behar zuen ikastaroetako partaideak. Alfabetatze Batzordeak lurraldeka antolatuta zeuden, eta zenbait saio egin zituzten beraien arteko loturak sendotzeko.
‎Kritikaturiko bigarren gaiak zerikusi zuzena zuen ikastaroetan erabilitako metodologiarekin. Sail gutxi batzuk kenduta, funtzionamendua eskasa eta desiguala izan omen zen.
‎1982ko balantzea gazi gozoa izan zen. Alde batetik, EHUk zenbait fakultatetan eta eskolatan sartu zuen euskara, presentzia urria izan arren29, eta UEUk beste urte batzuetan baino erraztasun gehiago izan zituen ikastaroak antolatzeko eta zenbait diru-laguntza eskuratzeko. Bestetik, ordea, eztabaida politikoek eta kulturalek garraztasunaren maila gorena jo zuten.
2004
‎Zeren hiru lagun sartu ginen elkarrekin latinikastera, eta batak hura txit errazki ikasi zuen, eta gainerakoek ez zuten inoiz perpaus dotorebat osatzerik ukan. Baina hirurak diaiektikara iraganik, gramatika ezin ikas zezaketenetako batarte horietan goi mailako arrano gertatu zen, eta bcste biek cz zuten ikastaro osoan hitzik ereerran. Eta hirurok astrologia entzutera etorririk, kontsidcratzckoa izan zen ez lattn ez dialektikaikasterik cz zuenak handik egun gutxitara irakasten zigun maisuak berak baino gehiago jakinzuela, gainerakooi hura buruan inoiz ezin sartu zitzaigun artean.
2011
‎Hiru urte geroago, 1967an, Yon Oñatibiak Euskaltzaindiari honakoa propo satu zion: «Irakasle izan nai dutenentzat ikastaroak eratu dituztela udara onetarako, ta ongi litzakeala baten ondorean Euskaltzaindiak irakasletzarako agiriak ematea».324 Hau da, Oñatibiak eskatzen zuen euskara irakasle tituluak ematea325.
2012
‎Irakasleek etengabeko formazioaren bitartez eguneratu dezakete eurenprestakuntza eta eskaintza hori udalen esku dago. Gobernuaren laguntzarekinantolatzen dituzte ikastaroak. Dena dela, hasierako formazioari adinako garrantzirikez zaio ematen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia