2003
|
|
Kanpoko kultura baztertu gabe, Euskal Herriaren ezaugarriak lantzea izan behar zen UEUren lehentasuna. Ez bakarrik berea, UEUko kideek, bakoitzak bere ikastetxean ahalegin berezia egin behar
|
zuelako
ikasketa planetan eta ikerketa egitasmoetan euskal gaiek toki berezia izan zezaten.
|
2009
|
|
Medikuntza eta Osasun Zientzietako unibertsitate ikasketetako curriculumetan haurdunaldia etetearen inguruko trebakuntza eta ikerketa sartu beharraz dihardu lege berriak, baina Nafarroako Unibertsitatea aurka agertu dela eta, Angel Gabilondo Espainiako Hezkuntza ministroak esan du ez dela halakorik irakastera derrigortuta egongo. Unibertsitateen autonomian oinarrituta egin ditu adierazpenok; izan ere, unibertsitateek askatasuna
|
dute
ikasketa planetan egoki ikusten dituzten gaiak sartzeko, nahiz eta plan horiek Espainiako ANECA ebaluazio agentziaren onespena jaso behar duten. Irakasleen jardunari dagokionez ere, legearen aplikazioa mugatua izan daitekeela uste du.
|
2013
|
|
Ez zuten beste munduko berrikuntzarik ekarri zuzenbide zibila irakasterakoan, baina eite bateko joerak sartu zituzten, Bolognan berriak zirenak, batez ere arrazoinamendu dialektikoaren erabilera. Testuen aipamen jakintsua egin beharrean, bertsio askeagoa erabili zuten, argudio logikoetan oinarritutakoa; ildo bertsutik, analogiaren bidez usu zabaldu zuten testuaren ratioa Bolognako juristek onartutako mugetatik at. Quaestiones de facto izenekoak egitezko kasuek eratorritako arazoen gaineko eztabaidak ziren (hipotetikoak izan zitezkeen arazoen gainekoak), eta kontuzko lekua
|
zuten
ikasketa planetan; halako batzuk tokiko ohituraren ondoreei buruzkoak ziren. Jacques eta Pierre apaizak izanik, bi biek erdietsi zuten gotzain bihurtzea.
|
|
Zernahi gisaz, praktikan zuzenbide erromatarraren inguruko aipamenak bazter utzi arren, Europako zuzenbide fakultateetan zuzenbide horrek lehen mailako lekua
|
zuen
ikasketa planetan; egin eginean ere, fakultate horietan zuzenbide erromatarra aurkeztu zen zuzenbide zibil kodetu modernoak azaldutako erakundeen oinarri moduan. Zuzenbide erromatarraren irakasleek, alabaina, ez zuten zertan lagundu indarreko zuzenbidearen garapenean, eta, horrexegatik, gaiak jorratzean, alde historikoa lehen baino gehiago landu zen.
|
|
Bertan, gazteek «nolabaiteko desengainua adierazten dute unibertsitate ikasketekin, beren errendimendu profesionalak ez datozela bat sortutako itxaropenekin», eta «titulitisa» kritikatzen dute, goi mailako ikasketak egitera «behartzen» baitu, nahiz eta langabezia tasa talde honetan. Gero eta gehiago dira, are gehiago, hori lehenago jakin izan balute unibertsitatera inoiz ez zatozela joango edo Lanbide Heziketa, eta uste
|
dute
ikasketa planak «zaharkituak» direla, «teoria gehiegi» dutela eta «hiru edo lau irakasgaitan soilik egiazko prestakuntza» ematen dutela. Batez ere, deitoratu egiten da irakasgai praktikorik ez izatea. Lanbide gaitasun baloratuenak Nebrijako Negozio Eskolaren azterketan, orain arte balioa eman zaien eskumenen eta kobratzen ari diren beste batzuen arteko aldaketak ikusten dira.
|