Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 5

2003
‎Kanpoko kultura baztertu gabe, Euskal Herriaren ezaugarriak lantzea izan behar zen UEUren lehentasuna. Ez bakarrik berea, UEUko kideek, bakoitzak bere ikastetxean ahalegin berezia egin behar zuelako ikasketa planetan eta ikerketa egitasmoetan euskal gaiek toki berezia izan zezaten.
2009
‎Medikuntza eta Osasun Zientzietako unibertsitate ikasketetako curriculumetan haurdunaldia etetearen inguruko trebakuntza eta ikerketa sartu beharraz dihardu lege berriak, baina Nafarroako Unibertsitatea aurka agertu dela eta, Angel Gabilondo Espainiako Hezkuntza ministroak esan du ez dela halakorik irakastera derrigortuta egongo. Unibertsitateen autonomian oinarrituta egin ditu adierazpenok; izan ere, unibertsitateek askatasuna dute ikasketa planetan egoki ikusten dituzten gaiak sartzeko, nahiz eta plan horiek Espainiako ANECA ebaluazio agentziaren onespena jaso behar duten. Irakasleen jardunari dagokionez ere, legearen aplikazioa mugatua izan daitekeela uste du.
2013
‎Ez zuten beste munduko berrikuntzarik ekarri zuzenbide zibila irakasterakoan, baina eite bateko joerak sartu zituzten, Bolognan berriak zirenak, batez ere arrazoinamendu dialektikoaren erabilera. Testuen aipamen jakintsua egin beharrean, bertsio askeagoa erabili zuten, argudio logikoetan oinarritutakoa; ildo bertsutik, analogiaren bidez usu zabaldu zuten testuaren ratioa Bolognako juristek onartutako mugetatik at. Quaestiones de facto izenekoak egitezko kasuek eratorritako arazoen gaineko eztabaidak ziren (hipotetikoak izan zitezkeen arazoen gainekoak), eta kontuzko lekua zuten ikasketa planetan; halako batzuk tokiko ohituraren ondoreei buruzkoak ziren. Jacques eta Pierre apaizak izanik, bi biek erdietsi zuten gotzain bihurtzea.
‎Zernahi gisaz, praktikan zuzenbide erromatarraren inguruko aipamenak bazter utzi arren, Europako zuzenbide fakultateetan zuzenbide horrek lehen mailako lekua zuen ikasketa planetan; egin eginean ere, fakultate horietan zuzenbide erromatarra aurkeztu zen zuzenbide zibil kodetu modernoak azaldutako erakundeen oinarri moduan. Zuzenbide erromatarraren irakasleek, alabaina, ez zuten zertan lagundu indarreko zuzenbidearen garapenean, eta, horrexegatik, gaiak jorratzean, alde historikoa lehen baino gehiago landu zen.
‎Bertan, gazteek «nolabaiteko desengainua adierazten dute unibertsitate ikasketekin, beren errendimendu profesionalak ez datozela bat sortutako itxaropenekin», eta «titulitisa» kritikatzen dute, goi mailako ikasketak egitera «behartzen» baitu, nahiz eta langabezia tasa talde honetan. Gero eta gehiago dira, are gehiago, hori lehenago jakin izan balute unibertsitatera inoiz ez zatozela joango edo Lanbide Heziketa, eta uste dute ikasketa planak «zaharkituak» direla, «teoria gehiegi» dutela eta «hiru edo lau irakasgaitan soilik egiazko prestakuntza» ematen dutela. Batez ere, deitoratu egiten da irakasgai praktikorik ez izatea. Lanbide gaitasun baloratuenak Nebrijako Negozio Eskolaren azterketan, orain arte balioa eman zaien eskumenen eta kobratzen ari diren beste batzuen arteko aldaketak ikusten dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia