Emaitzak: 6
2013 | ||
Kudeaketa kontrolaren funtzioak eta kontabilitate sistemek berezitasun nabaria | dute hezkuntza erakundeen esparruan. Hezkuntza erakundeak irabazi asmorik gabeko erakundeak izan ohi dira: | |
Ondorioz, aldagai monetarioak soilik neurtzen dituzten ohiko kontabilitate sistemek (finantza kontabilitatea eta kudeaketa kontabilitatea) ezin | dituzte hezkuntza erakundeen helburuak modu egokian neurtu: kontabilitate sistema hauek izaera ekonomiko finantzarioa dute, hau da, aldagai monetarioak soilik neurtzen dituzte eta, ondorioz, egungo testuinguru ekonomiko eta sozialean muga nabariak dituzte erakundeen kudeaketa planifikatu eta kontrolatzeko (AECA, 2002: 17; Amat, 2003: | |
Teorikoki, EFQM ereduaren helburua, hezkuntza erakundeen planifikazioan (estrategikoa, taktikoa eta operatiboa) eta pertsonen eta baliabideen kudeaketan hobekuntzak sustatzea da (Calvo de Mora eta Criado, 2005). Zenbait adituren arabera, EFQM eredua are onuragarriagoa izan daiteke egitura konplexua | duten hezkuntza erakundeen emaitzak hobetzeko, TQM eredu horrek etengabeko ebaluazio eta hobekuntza ikuskera martxan jartzen baitu erakundeetan (Farrar, 2000; Arrizabalaga eta Landeta, 2008 lanean aipatua). Beste autore batzuek aipatzen dute EFQM eredua erraz molda daitekeela hezkuntza erakundeetara, beren konplexutasuna kontuan hartu gabe, eta hobekuntza tresna bezala ezarri daitekeela, hezkuntza erakundeen egoera sendotuz (Saraiva, Rosa eta d. Oreyi, 2003; Arrizabalaga eta Landeta, 2008: | |
Ohiko kontabilitate sistema ekonomiko finantzarioek muga nabariak | dituzte hezkuntza erakundeen aldagai ez finantzarioak kontrolatzeko. Aldagai horietatik garrantzitsuena hezkuntzaren kalitatea da. | |
kalitatezko hezkuntza eskaintzea. Helburu horren ukiezintasuna dela-eta, ohiko kudeaketa tresnek (kontabilitate sistema ekonomiko finantzarioek) oztopoak | dituzte hezkuntza erakundeen jarduera modu egokian planifikatu eta kontrolatzeko. Hori dela-eta, kudeaketa kontrolaren eta kontabilitatearen ikuspegitik, bestelako izaera duten tresnak proposatu edo asmatu behar dira, izaera soziala duten helburuak kudeatu ahal izateko. | |
Ondorioz, ezin izan ditugu sailkatu gure inguruko hezkuntza erakundeek beren kudeaketan erabiltzen dituzten edo erabil ditzaketen adierazlerik funtsezkoenak. Horrez gain, gure proposamen zehatza (EFQM ereduarekin lotutako BSC edo adierazleen sistema orekatua) ez | dugu hezkuntza erakundeen arduradunekin kontrastatu. Hala ere, gure ustez, atal honetan aurkeztuko dugun tresna, adierazleen sistema garatuago eta kontrastatuago baten lehen hurbilpen bezala hartu behar dugu. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ukan | 6 (0,04) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Uztaro | 6 (0,04) |
Konbinazioak (2 lema)
ukan hezkuntza | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan hezkuntza erakunde | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |