2006
|
|
Babes agindua alderdiei jakinaraziko zaie, eta epaileak berehala komunikatuko die agindu hori, lekukotza osoarekin batera, biktimari eta babes neurriak hartzeko eskumena
|
duten
herri administrazioei, neurriok segurtasunari buruzkoak izan nahiz gizar te laguntzari, laguntza juridikoari, edo laguntza psikologikoari, nahiz beste edozein motatakoak izan. Ondore horietarako, erregelamendu bidez ezarriko da administrazioen arteko koordinazio sistema osoa, sistema horrek komunika zioak azkar egitea berma dezan.
|
2008
|
|
Bestetik, 9.1 artikuluari helduta, tributu arauak barneratzen dituzten lege eta araudiek euren tituluetan eta artikuluen izenburuetan aipatu behar dute inguruabar hori. Beraz, biltzar legegileek eta araudiak egiteko ahalmena
|
duten
Herri Administrazioek euren jarduna berrikusi dute, horien titulu edo izenburuetan «tributu arauak barneratzen dira» edo horren antzeko zerbait adierazteko, jardunak tributuen inguruko artikulu edo xedapenak jasotzen dituenean. Ildo bertsutik, 86.1 artikuluak ezartzen du Ekonomia eta Ogasun Ministerioak ekitaldi bakoitzeko lehenengo hiruhilekoan agindu behar duela aurreko ekitaldiari begira tributuen arloan aldatu diren lege eta errege dekretuak eguneratuta argitaratzeko.
|
2010
|
|
Euskal Ingurumen Legearen arabera, ingurumen errekurtsoak kudeatzekoeskumena aitortua
|
duten
herri administrazioek errekurtso horien erabilera eskubideak dituztenenekin erantzukizun mugak ados ditzakete. Ingurumenari arriskuaksor diezazkioketen erakunde eta enpresekin sina daitezke akordio horiek.
|
2015
|
|
gizartearen, familiaren edo adingabearen beraren gorabeheren ondorioz, adingabearen garapena eta ongizatea mugatuta edo kaltetuta gertatzen badira, eta gurasoek, tutoreek edo zaintzaileek ez badituzte beren gain hartzen haurraren edo nerabearen garapen egokia bermatu ahal izateko erantzukizunak, edo erantzukizun horiek osorik beren gain ez hartzea gerta badaiteke; betiere, egoera hori babesgabetasun egoera bilakatzeko bezain larria ez bada, edo haurra edo nerabea familiagunetik bereizteko adinakoa. Arrisku egoeretan, haurrak eta nerabeak babesteko arloan eskumena
|
duten
herri administrazioek haurren eta nerabeen eskubideak bermatu behar dituzte, bai eta haien beharrizanetan laguntza emango dela ziurtatu ere. Haurren, nerabeen eta haien familien moldatze pertsonalean eta sozialean eragin negatiboa duten arrisku faktoreak desagerraraztea izango dute helburu arlo honetan egiten diren jarduketa publikoek.
|
|
adingabeen zaintzari buruz legeek ezartzen dituzten babes eginbeharrak ez betetzeagatik edo eginbehar horien egikaritza ezinezkoa nahiz desegokia izateagatik, adingabeei nahitaezko duten laguntza moral edo materiala ez zaienean ematen. Haurrak eta nerabeak babesteko eskumena
|
duen
herri administrazioak (Foru Aldundiak) uste baldin badu haurra edo nerabea babesgabetasun egoeran dagoela, bere gain hartuko du haren tutoretza, eta babes neurri egokiak erabakiko ditu. Hori guztia ministerio fiskalari jakinaraziko dio.
|
|
Hizkuntzak gizartekideen mintzoak bizi ditu. Halaber, estatuek maila linguistikoan hartzendituzten erabakiek hizkuntzen gizarte erabilera baldintzatu dezakete. Estatuek esparru publikoanerabiliko diren hizkuntzak hautatu ohi
|
dituzte
herri administrazioan, hezkuntza sisteman, komunikabide publikoetan, etab. eta epe ertain luzean esparru pribatuko gizarte zibilantolatuaren eta herritarren jokabide eta ideologia linguistikoetan ere eragin dezakete.
|
2019
|
|
2.1 Muga administratiboak eta hizkuntza mugak kanadan bi hizkuntza ofizial daude, ingelesa eta frantsesa, 1982an konstituzioa onartu zenez geroztik. hizkuntza ofizialak izanik, herritar orok eskubide osoa
|
du
herri administrazioarekin eta herri aginteekin dituzten harremanetan frantsesa edo ingelesa normaltasunez erabiltzeko. halere, askotariko hizkuntza eremuak daude lurralde osoan zehar, eta soilik biztanleriaren% 17,5 da ele bien hiztuna. oro har, ingelesa da hizkuntza nagusia, Quebecen izan ezik. Bestalde, estatu federala da, hamar probintzia eta hiru lurraldez osatuta:
|
2020
|
|
«Herritarren hizkuntza eskubideak errespetatzeko hizkuntza politika batek landu beharreko eremuak, hartu beharreko erabaki nagusiak eta kontuan hartu beharreko irizpideak eskaintzen dituen dokumentua», azaldu du Paul Bilbao Kontseiluko idazkari nagusiak. Haren hitzetan, hiru eginkizun nagusi bete behar ditu anbizio handiko politika abian jarri nahi
|
duen
herri administrazioak: zerbitzuak euskaraz segurtatzeko eta informazioa euskaraz eskaintzeko bideak ezartzea; ardurapeko egituretan euskaraz lan egin ahal izateko baldintzak ahalbidetzea; euskararen garapena eta erabilpena sustatzeko neurriak hartzea bere eragin eremuan.
|
2021
|
|
Horrekin, hizkuntza eskakizunen sistemaren helburua urratzen da, hura' nahierako' sistema bat bilakatuz, boluntarismo politikora irekia; gainera, erkidegoko erakunde komunek hizkuntza politikaren zuzendaritzari uko egitea dakar, funtsezko elementua izan arren Estatutua onartzeko itunean. Hizkuntza eskakizunari derrigortasun data ezarri nahi zaio lanpostu guztietan (hortik aurrera, hizkuntza eskakizuna nahitaez bete behar da lanpostu horretan sartzeko edo lanpostuari eusteko), eta horrek esan nahi
|
du
herri administrazioetako hizkuntza normalizazioaren helburua (pertsonen hizkuntza eskubideen erabilera eraginkorra bermatzekoa zena) aldatzen dela, administrazioen euskalduntzea, bera, sistemaren beraren helburu bihurtuta.
|
2023
|
|
" Ezin du ahaztu udalbatza demandatzaileak kontrol horiek administrazio antolaketa publikoaren —Interes orokorren zerbitzura dagoena— Beharrezko batasun eta koordinazioaren ondorio direla. Antolaketa hori administrazioen sistema batek osatzen du, eta ez horien konkurrentzia hutsak, non koordinazioeta kooperazio printzipioek esanahi berezia
|
duten
herri administrazio ororen existentziaren arrazoi bakarra bermatzeko ezinbesteko tresna gisa: interes orokorretarako zerbitzua, eta interes orokor horiek, kasu zehatz honetan —Beste batzuetan bezala—, lurralde antolamendu ekonomiko estuak, gehiegizkoa den heinean, lurralde antolamendu ekonomiko hori" 465.
|