2001
|
|
Erantzuna ez dago, gure iritziz, arrazoi ez literarioetan ere, eta zentzu honetan, liburu honen argitalpenaren inguruan sortutako iskanbilek (zentsura arazoak zirela medio), edo zenbaitzuek nobelan ikusten zuten mezu politikoak zailtasun handiak izango lituzke oraindik gaur egun
|
duen
harrera ona azaltzeko. Halaber, euskal literaturaren irakurleriaren motibazioak ezagutzen ez ditugun une honetan, harrera honen arrazoia betebehar akademikoetan ikusteari ere sinpleegia deritzogula esan behar.
|
2002
|
|
Edonola ere, irakurleen ohituren aldaketa, merkatuaren legeetara makurtutako liburugintza, ikus entzunezkoek eragindako kontamoldeen arrakasta... gaur egun narraziogintzak
|
duen
harrera ona azaltzeko arrazoi baliagarriak izanik ere, argi dago, euskal kasuari dagokionez behintzat, lehenago aipatu diren gertakariek, hots, irakaskuntza elebidunaren eskaera berriek eta literatur lehiaketak ugaltzeak eragin zuzena izan dutela narraziozko generoen zabalkundean. Sariketei dagokienez, Torrealdairen liburuko 458 orrialdeetan datozenak zenbatuz gero, honako kopuru hauekin egingo genuke topo:
|
|
Amatxo pitxia! Seme alabontzako duen maitetasuna; aitarentzat
|
duen
harrera mazala! Gure ama eta Asun bi izaki berdinezak zirela begitandu zitzaidan.
|
2008
|
|
Ideia horiek oinarri hartuta, 1960ko hamarkadan Harreraren estetika hasi zen garatzen, irakurlearen egitekoari ordura artekoa baino garrantzi handiagoa emanez. Harald Weinrichen artikulua eta Hans Robert Jaussek urte hartan bertan emandako hitzaldiak
|
ditugu
Harreraren estetikaren sorreraren mugarri. Weinrichek literaturaren izaera komunikatiboa aldarrikatu zuen 1967an.
|
2021
|
|
Eta, irakaskuntzari zuzendutako elkarte horren egitasmo sendoenetako eta arrakastatsuenetako bat du elkarrizketatuak hizpide, Idazleak ikastetxeetan, hain justu ere. Elkartearen kudeaketaz edo antolaketaz harago doa, eta programak zenbait ikastetxetan
|
duen
harreraz, baita literaturak duenaz ere, ari zaigu. Kontatzen duenaren arabera, beretzat idazle gisa zentroetara egiten dituen bisitek" termometro" moduan funtzionatzen dute, gela barruan gertatzen dena bertatik bertara ezagutzeko aukera eskaintzen diotelako.
|
|
Kontatzen duenaren arabera, beretzat idazle gisa zentroetara egiten dituen bisitek" termometro" moduan funtzionatzen dute, gela barruan gertatzen dena bertatik bertara ezagutzeko aukera eskaintzen diotelako. Esate baterako, euskal literaturak, idazleek zein euren obrek
|
duten
harrera, arrakasta edota horiekiko ikuspuntua antzemateko edo neurtzeko parada ezin hobea dela azaltzen du. Honen iritzirako, askoz gehiago mimatzen da euskal literatura aldirietako herri horietan, hau da, ustezko euskal kulturarekin harreman zuzenik ez duten herri horietan, non euskarak arrotz segitzen izaten duen.
|
|
Nafarroan berdintsua den programa ere aipatu du NE1 ek, eta
|
duen
harrera ona ere nabarmendu nahi izan du. Hala ere, egitasmoaren bitartez ikastetxe batzuetan egiten den lanketaren izaeraren eta helburuen inguruan zalantza agertzen du:
|
|
Adierazitakoaren arabera, jarrera propositiboek
|
dute
harrera ona ikasleen artean, hots, aukera desberdinak eskaini eta haiek izatea hautua egiten dutenak. Eta, funtsean, hiru arrazoi edo ezaugarri izan behar dituzte proposamenek:
|
|
Kasu batzuetan, Euskara eta Literatura ikasgaiko kalifikazioan eraginik izan dezakete eta, beste zenbaitetan, ordea, ez; borondatez parte hartzearena ere ikastetxearen araberakoa izango da. Horrek edo beste hainbat faktorek
|
duten
harrera ona baldintza dezakeen arren, bere ustetan, eskolen arrakasta sorkuntzan dago. Bertsolari kanonikoak nor diren ezagutaraziko zaie eta haiek ekoitzitako bertsoak aztertuko dituzte, edota errimak eta neurri diferenteetako bertsoak nola eraikitzen diren ikasi dira, baina lanketa bertsoak sortzera eta kantatzera, bertsolari izatera, bideratuta dago.
|