Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2001
‎Erantzuna ez dago, gure iritziz, arrazoi ez literarioetan ere, eta zentzu honetan, liburu honen argitalpenaren inguruan sortutako iskanbilek (zentsura arazoak zirela medio), edo zenbaitzuek nobelan ikusten zuten mezu politikoak zailtasun handiak izango lituzke oraindik gaur egun duen harrera ona azaltzeko. Halaber, euskal literaturaren irakurleriaren motibazioak ezagutzen ez ditugun une honetan, harrera honen arrazoia betebehar akademikoetan ikusteari ere sinpleegia deritzogula esan behar.
2002
‎Edonola ere, irakurleen ohituren aldaketa, merkatuaren legeetara makurtutako liburugintza, ikus entzunezkoek eragindako kontamoldeen arrakasta... gaur egun narraziogintzak duen harrera ona azaltzeko arrazoi baliagarriak izanik ere, argi dago, euskal kasuari dagokionez behintzat, lehenago aipatu diren gertakariek, hots, irakaskuntza elebidunaren eskaera berriek eta literatur lehiaketak ugaltzeak eragin zuzena izan dutela narraziozko generoen zabalkundean. Sariketei dagokienez, Torrealdairen liburuko 458 orrialdeetan datozenak zenbatuz gero, honako kopuru hauekin egingo genuke topo:
‎Amatxo pitxia! Seme alabontzako duen maitetasuna; aitarentzat duen harrera mazala! Gure ama eta Asun bi izaki berdinezak zirela begitandu zitzaidan.
2008
‎Ideia horiek oinarri hartuta, 1960ko hamarkadan Harreraren estetika hasi zen garatzen, irakurlearen egitekoari ordura artekoa baino garrantzi handiagoa emanez. Harald Weinrichen artikulua eta Hans Robert Jaussek urte hartan bertan emandako hitzaldiak ditugu Harreraren estetikaren sorreraren mugarri. Weinrichek literaturaren izaera komunikatiboa aldarrikatu zuen 1967an.
2021
‎Eta, irakaskuntzari zuzendutako elkarte horren egitasmo sendoenetako eta arrakastatsuenetako bat du elkarrizketatuak hizpide, Idazleak ikastetxeetan, hain justu ere. Elkartearen kudeaketaz edo antolaketaz harago doa, eta programak zenbait ikastetxetan duen harreraz, baita literaturak duenaz ere, ari zaigu. Kontatzen duenaren arabera, beretzat idazle gisa zentroetara egiten dituen bisitek" termometro" moduan funtzionatzen dute, gela barruan gertatzen dena bertatik bertara ezagutzeko aukera eskaintzen diotelako.
‎Kontatzen duenaren arabera, beretzat idazle gisa zentroetara egiten dituen bisitek" termometro" moduan funtzionatzen dute, gela barruan gertatzen dena bertatik bertara ezagutzeko aukera eskaintzen diotelako. Esate baterako, euskal literaturak, idazleek zein euren obrek duten harrera, arrakasta edota horiekiko ikuspuntua antzemateko edo neurtzeko parada ezin hobea dela azaltzen du. Honen iritzirako, askoz gehiago mimatzen da euskal literatura aldirietako herri horietan, hau da, ustezko euskal kulturarekin harreman zuzenik ez duten herri horietan, non euskarak arrotz segitzen izaten duen.
‎Nafarroan berdintsua den programa ere aipatu du NE1 ek, eta duen harrera ona ere nabarmendu nahi izan du. Hala ere, egitasmoaren bitartez ikastetxe batzuetan egiten den lanketaren izaeraren eta helburuen inguruan zalantza agertzen du:
‎Adierazitakoaren arabera, jarrera propositiboek dute harrera ona ikasleen artean, hots, aukera desberdinak eskaini eta haiek izatea hautua egiten dutenak. Eta, funtsean, hiru arrazoi edo ezaugarri izan behar dituzte proposamenek:
‎Kasu batzuetan, Euskara eta Literatura ikasgaiko kalifikazioan eraginik izan dezakete eta, beste zenbaitetan, ordea, ez; borondatez parte hartzearena ere ikastetxearen araberakoa izango da. Horrek edo beste hainbat faktorek duten harrera ona baldintza dezakeen arren, bere ustetan, eskolen arrakasta sorkuntzan dago. Bertsolari kanonikoak nor diren ezagutaraziko zaie eta haiek ekoitzitako bertsoak aztertuko dituzte, edota errimak eta neurri diferenteetako bertsoak nola eraikitzen diren ikasi dira, baina lanketa bertsoak sortzera eta kantatzera, bertsolari izatera, bideratuta dago.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia