2011
|
|
Mutilek ez entzutearen bi arrazoi jartzen dituzte. Batetik jartzen duten musika ez
|
dutela
gustukoa eta irratietan dagoen musika komertziala baino ez dela.
|
|
Zergatik? Irratiak (publikoa) daraman musika ildoa ez
|
duelako
gustuko. Eta hori zilegi da, baldin eta eskaintza gehiago ere baldin balego.
|
|
" praktikan, ordea, murrizte asmo horrek ez du aurrera egin. Berandu zen, izan ere, halako atzera martxa handi baterako". eta XX. mendeko 70 hamarkadatik aurrera Catalunyan eta euskal herrian diglosia kontzeptuaz idatzi direnak," hizkuntza politikaren gidaritzapekoak" direlakoan, ez ditu aintzat hartu nahi, jakintzaz ari omen baikara. gure inguru hurbileko ziaboga aldi horiek ez
|
ditu
gustuko, Fishmanek emandakoa bai. zientifikoentzat eta objektiboentzat daukan diglosia adiera lehenetsi nahi du, Fishmanena. eta ni horrekin ere ez nator bat.
|
2012
|
|
Mugaz hona ez dago hizkuntza perfektuaren oroimin sendaezinik, izan ere, bertako mintzairak inperfektuak dira beti, eta aldi berean gai dira euren akats eta dohainak aztertu eta artezteko, mintzairak beti izaten baitira joko anitzeko eremu zabal eta mugaezinak. Mugaz hona, mintzairak, azal oker eta hutsalak baino, materiak dira, edukia, kolorea eta pisua dituztenak, hitzak izan praktikak direlako, jendarteko joko, jolas, jardun eta solasa. horregatik ere, mugaz hona, mintzairek ez
|
dute
gustuko denotatze hutsa (horren motza da seinalatzea!), eta konnotazio ireki eta nabarretan ibiltzen dira olgetan. Mugaz hona, mintzairak bizi munduaren matrizeak direlako, beren halakoan bizi dugu mundua, ezinbestez. horrek esan nahi du mintzakideek ez dutela munduaz berba egiten, baizik eta mundu komun bat dutela (egiten) hitz komunen ilusioak ibiltzen dituztenean. dakardan orain azken gonbidatua, Jacob von uexküll().
|
2013
|
|
Aldiz beste bi dimentsioak, hizkuntzari buruzko irudikapen sinesmenena (3) eta hizkuntza ezagutzena (4) kontuan izan ditugu egindako analisietan. Esate baterako, ikasleen hizkuntzekiko gogo lehentasuna berariaz neurtu izan dugu (ikasleek euskara, gaztelania eta ingelesa zein neurritan
|
duten
gustuko galdetuta, adibidez), edo ikasleen hizkuntza irudikapenak (egoera jakinei zein hizkuntza doakien hobeto galdetuz). Gaitasunari eta hizkuntza jabekuntzari dagokienez ere, aldagai aske modura txertatu izan ditugu ikasleen gaitasunak hizkuntza erabilerei buruzko analisietan, Pablo Suberbiola, Iñaki Mart� nez de Luna etaMikel Zalbide – EAEko ikasleen eskola giroko hizkuntza erabilera aztertzen:
|
2017
|
|
Argi dagoena da, eta Ozaitaren (2014) ondorioarekin bat nator honetan, hitanoak jarraitu behar baldin badu hau beronek funtzio bat betetzen duelako dela. Gazte askok
|
dute
gustuko eta ez dute nahi galtzea hala ere" hitanora gazte berriak gehitu badira berarekin bilatzen duten funtzio ezberdinduagatik da, hots, egoera informaletarako aurkitzen dioten baliagarriatasunagatik besteak beste" (Ozaita, 2014, 100 orr.). Batzuk hurbil daitezke erromantikoki berarengana eta askok gustuko dute bere soinua etab.baina hau seguru aski ez da nahikoa izango jarrai dezan.
|
|
Gazte askok
|
dute
gustuko eta ez dute nahi galtzea hala ere" hitanora gazte berriak gehitu badira berarekin bilatzen duten funtzio ezberdinduagatik da, hots, egoera informaletarako aurkitzen dioten baliagarriatasun agatik besteak beste" (Ozaita, 2014).
|
|
...a eta suposatzen dut em izango direla irlandera baino askoz gogorragoak diren beste hizkuntza batzuk baina hala ere oso gogorra da eta em batez ere irlandera idaztea eh nik neuk idatzitako idazlan bat marka gorriekin ikusten dudanean etsia hartzen dut esan behar dudanean eh [graduondoko ikasketetan] graduatzear nago eta oraindik ere akatsak egiten ditut/ badira ulertzen ez ditudan zenbait gauza ez
|
dut
gustuko eta esan beharra daukat hori etsigarria dela em suposatzen dut nire irlandera mugatua dela eta etsia hartzen dut horregatik ez bainaiz gai zenbaitetan nire burua eraginkortasunez adierazteko eta hori bada edonork etsia hartzeko modukoa bigarren hizkuntza bat erabiltzen ari direnean suposatzen dut baina
|
|
...ratik gertu dagoen aldaera idiomatiko batean mintzo da eta jarrera anbiguoa du. alde batetik, lehentasuna ematen dio Gaeltacht eremuko hizkerari eta, horrez gain, ideologia garbizalea du, irlandera ingelesaren eraginez" garbi" mantentzearen ideiaren aldekoa baita. hitz egin du, adibidez, irlandera irlandar mantentzeari buruz (an Ghaelainn a choimeád Gaelach) (g2, 106). beste aldetik, ez
|
du
gustuko irlanderako hiztun zaharraren" fetitxe" hori, eta aitor du badakiela hiztun berria dela eta bere irlandera ez dela perfektua, baina harro dago ahalegin handia egiten ari delako bere jarduna hobetzeko. hiztun berri askok uste badute ere Gaeltacht eremua garrantzitsua dela hizkuntzaren etorkizunerako, aitor dute errealitate soziolinguistiko berri bat sortzen ari dela tradizioz irl...
|
2020
|
|
Leon Festinger en disonantzia kognitiboaren teoria uste arrazonagarri batetan oinarritzen da: pertsonek inkonsistentzia ez
|
dute
gustuko, horregatik bere pentsamenduak konsistenteak izan daitezen saiatzen dira, eta ez bakarrik beste pentsamenduekin baita ere beraien jokabide berarekin(...). Pertsona baten kognizioa haien artean inkosistenteak direnean(...) edo bere kognizioa bere jokabidearekin konsistentea ez denean(...) orduan disonantzia egoera aktibatzen da.
|
2021
|
|
Itxurakeria," postureo" a, aipatu dute gazteek, jarrera hori omen delako nagusi denon artean, gazte izan edo heldu. Ez
|
dute
gustuko, kritiko dira, baina ez dakite nola egin aurre. Hain zuzen ere, horrelako baieztapenak egin dituzte batzuek Euskaraldiaz:
|
2023
|
|
Gazteek beren gustu, jarduera eta zaletasunak azaltzeko interesa erakutsi zutenez, subjektu askok tentuz erantzun zituzten galderak. Nolanahi ere, ez da ahaztu behar inork ez
|
duela
gustuko duena bakarrik egiten: "... praktika eta kontsumo kulturalak ez dira soilik norberaren gustu eta grinagatik motibatuta egoten:
|