Emaitzak: 6
2008 | ||
Urtero, udako oporraldian, milaka familiak arazo larri bati egin behar diote aurre: seme alabak zaintzeko alternatiba bat bilatu behar | dute gurasoek beren lanaldiarekin jarraitzen duten bitartean. Familia eta lana uztartzeko, Espainiako udalerri askok udako hilabeteetan Haur eta Lehen Hezkuntzako ikastetxe publiko bat baino gehiago irekitzea erabaki dute: | |
2009 | ||
22 epailek erabakiaren alde bozkatu zuten, eta zazpik kontra. Auzitegiaren arabera, irakasgaiaren edukiak ez | du gurasoek beren seme alaben heziketa moral eta erlijiosoa aukeratzeko duten eskubidea urratzen. | |
2010eko otsailaren 18an, Nafarroako Legebiltzarrak 1986ko Euskararen Legea aldatzea erabaki zuen, eremu mistorako ateak lau udalerriri irekiz (Aranguren, Belaskoain, Galar eta Noain). Aldaketa horri esker, lau udalerriok, bertako udalek gehiengo absolutuz hala erabakitzen badute, eremu mistoan sartuko dira, eta, ondorioz, beste zenbait eskubideren artean, hala nahi | duten gurasoek beren seme alabentzat euskarazko irakaskuntza bermaturik izango dute hezkuntza sisteman. 1995ean, HBk eta UPNk kontra bozkatzean, Nafarroako hezkuntza sistema osora zabaldu gabe geratu zen erabakia, eta eskubidea, orain, hamabost urte geroago, lau udalerriotara iritsi daiteke. | |
2014 | ||
Arrazoi bakarra gaixo rola hartu eta familiako kideen arreta erakartzea da. Nahaste hau | duten gurasoek beren seme alabak gaixoaraz ditzakete, besteen arreta bereganatzeko (botere bidezko Münchausen en sindromea, edo botere bidezko nahaste faktizioa). | |
Helburua «gurasoei haurtzaindegietan, haur zentroetan edo ludoteketan beren seme alaben egoera jarrai dezaten ahalbidetzea» da. Gurasoek seme alaben egoerari buruzko txostena jasotzen dute, eta edozein gorabeheraren berri eman diezaiekete ikastetxeari App hau | duten gurasoek beren seme alaben egoerari buruzko txostena jasotzen dute. Txostena egunero bidaltzen da, gertatzen zaien guztia bertatik bertara jakin dezaten. | |
2017 | ||
Hizkuntzaren balio praktikoa bi balio praktiko mota bereizten ahal ditugu, batetik elebitasun goiztiarra garapen intelektualerako bitarteko gisa, eta bertzetik euskara ikasketa zein lanbide aukerak irekitzeko bitarteko gisa. beraz, xedetzat | ditugun gurasoek beren seme alabak euskaraz hezteko hautuaren atzean bada hizkuntzari ematen zaion balio praktikoa. arrazoi horiek ilustratzen dituzten metaforak dira honako hauek: " jokorako karta guztiak edukitzea" eta" ate ezberdinak irekitzeko giltzak eskuratzea". |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ukan | 6 (0,04) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Consumer | 2 (0,01) |
Berria | 1 (0,01) |
UEU | 1 (0,01) |
Alberdania | 1 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
ukan guraso | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan guraso berak | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |