Emaitzak: 7
2002 | ||
Baina biderik egon arren, ez daedozein iristen jomugara. Joana zaigun XX. mendearen azken aldera campusezhornitu gara Euskal Herrian, baina ez dakit horrek aukerarik emango diguneuskaldunoi, mende berrian nahi | genukeen goi mailako unibertsitategintzan. | |
Gizarte egiturak berakbultzatzen du espezialista, jardun hori alde batera utzi (baita testudidaktikoen prestatzea ere) eta ikerketan murgiltzera. Eta ikerketa ingelesezbideratzen da gure gizarteetan gaur egun. Are gehiago, ingelesak bakarrikbermatzen | du goi mailako ikerketaren ebaluazioa eta hartatik eskuradaitezkeen onurak (izena eta aukerak). Beraz, espezialistak gutxi idazten dueta asko itzultzen du. | |
2003 | ||
Le Monde egun karian idatzitako kronikan Jean Lacouture kazetari eta historialari ezagunak zera azpimarratu zuen: UEU oraindik udakoa zela, baina mendebaldeko hizkuntzarik misteriotsuenak merezi | zuela goi mailako irakaskuntzaren abiapuntua izatea. Antolatzaileek (Haritschelhar eta Goihenetxe) bi irizpide jarraitu zituzten. | |
2006 | ||
arrazoi subjektibo edo instrumentala: «Hemendik aurrera, materia, ezkutuko ezaugarriak | dituzten goi mailako indarretan sinesteko ilusiorik gabe menderatu da. Kalkuluaren eta baliagarritasunaren irizpidearen oinetara jartzen ez dena susmagarria da Ilustrazioaren begietarako» (Adorno eta Horkheimer, 1998: | |
2007 | ||
Bestalde, gizakia izaki soziala da; hau da, hainbat gizarte taldetako partaideada, eta zeinuak erabiltzen dituen truke prozesu batean murgilduta dago. Izan ere, jatorrizko izaera sozial hori da gizakiaren indibidualtasunaren oinarria, horri eskergaratzen | baititu goi mailako prozesu eta funtzio psikologikoak. Gai horreninguruan Vygotsky k (1935) zioenez, oinarrizko hainbat buru funtzio daude (halanola, arreta, sentipenak eta pertzepzioa), gizakiari eta beste animalia batzueidagozkienak. | |
2011 | ||
Horren atzean egon litezkeen arrazoiak ugariak dira eta ezagutzeko erakunde bakoitza banan banan aztertu genuke eta une honetan oinarrizko ezaugarri komunak eman ditzakegu bakarrik. Hala ere, garrantzitsua litzateke hori aztertzea, hobeto ulertzeko Euskal Herriko kultur elkarteek zergatik ez | zuten goi mailarako euskarazko proiektu sendorik. | |
Gasteizen ez zen euskal kultur talderik sortu, ez zegoelako egitura unibertsitario sendorik. 1970etik Arabako Unibertsitate Ikastetxea (Colegio Universitario Alavés) bazegoen, baina ikasketa gutxi batzuk baino ez | zituen goi mailako ikastetxea zen (Filosofia eta Letrak, eta gerora Medikuntzako eskaintza txiki bat). Iparraldeak Arabak baino egitura unibertsitario sendoagoa zuen, hala ere, euskal kultur talderik ez zen sortu, unibertsitateko euskal hizkuntza eta kultura elkarteak Hego Euskal Herriko fenomenoak izan zirelako. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ukan | 7 (0,05) |
Lehen forma
baititu | 1 (0,01) |
dituzten | 1 (0,01) |
du | 1 (0,01) |
genukeen | 1 (0,01) |
zituen | 1 (0,01) |
zuela | 1 (0,01) |
zuten | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
UEU | 7 (0,05) |
Konbinazioak (2 lema)
ukan goi | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan goi maila | 7 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |