2000
|
|
Antxon Mendizabal-en iritziz, berriz, ekonomia da giltzarria. Abascal enildoari jarraiki, diruaren liburuan irakurri behar
|
ditugu
gaur egungo joera kulturalenzergatiak. Ekonomialaria izanik, Mendizabal ekonomiaren ikuspegitik, globalizazio?
|
|
lurralde antolaketa eta norbanakoaren asoziazio edo partaidetzauztartzean (1992: 22). Hortaz, bi kontzeptu horiek, lurraldetasunak eta partaidetzak, garrantzi berezia
|
dute
gaur egungo munduaren antolaketan. Oraingo honetan bigarrenaz eta honen adierazpenaz jardungo dugu.
|
|
– Horregatik guztiagatik, komunikazio makroteoriak eta komunikaziozko giza gertaerak leku berezia
|
dute
gaur egungo zientziagintzan, gizarte zientzietan bereziki.Edo bestela esanez, komunikazioa azaltzen da egungo diziplinaniztasuna, diziplinartekotasuna eta diziplinazeharkotasunaren topagune nagusi modura.
|
|
Alderdi honetatik ikusita, badirudi esan daitekeelaeuskararekiko zientziagintza nahiko urria dela, nahiz eta azken urteetan gauzakhobetzen ari diren. Etsenplu gisa, nahikoa da ikustea noiz hasi diren euskararekikoikerketak, edo nolako presentzia homogeneoa eta eskasa
|
duten
gaur egungo unibertsitatearen mailan. Hala ere, joera baikorra bultzatu nahian, egoera honek badualderdi on bat:
|
2001
|
|
taldearteko harremanen ikerketa sendotu du, bai amerikar tradizioan eta baita europarrean ere; 3) Egoera horrek bi tradizioen arteko (amerikarraeta europarra) hurbilpena eta integrazioa erraztu du; horrela, gaur egun, gizarte mailako testuinguruak eta soziohistorikoak kontuan harturik, taldearteko prozesuak eta portaerak era konplexuagoan ikertzen dira. Hori dela eta, ISTak osogarrantzi handia
|
du
gaur egungo psikologia sozialean. Ondoren, lan horrekinlotutako teoria horren alderdi batzuk aipatuko dira:
|
|
Esentzia olio horiek, ikusi denez, zelulen arteko espazioetan edo poltsetan metatuta topa daitezke, eta leku horietatik eskura ditzakegu laborategiek
|
duten
gaur egungo teknologiarekin.
|
2002
|
|
Unibertsitatea
|
dugu
gaur egungo gizarteetan sortu den kultur produkziokoarloaren eszenatoki instituzional handienetakoa, agian, handiena?. Ezagutzarensortze eta transmisio zentro da, ikerkuntzara eta goi mailako hezkuntzara zuzendua, jardun intelektualaren eta zientifikoaren erreferentzia, eta arestian aipaturikokulturaren dimentsio guztiak gauzatu eta elkartzen dira bere barnean:
|
|
Azken urteetan ematen ari diren aldaketa kualitatiboak guri ez zaizkigu fenomeno berriak iruditzen, gu konfiguratzen gaituen errealitatea eta guk konfiguratzen dugun errealitatea baizik. Ez ditugunez proiektu, forma nahiz arau sistema modernoak ezagutu, ez daukagu distantziarik zertan hartu; alabaina, gai izan behar
|
genuke
gaur egungo dogmatismoetan oinarri modernoak daudela ikusteko eta baztertzeko. Orobat, modu honetako lanak komunikabideen bidez ezagutzen ditugun gertakariak ulertzeko giltzarri izan dakizkioke irakurleari.
|
|
Pertsonen arteko harreman komunikazionala, giza taldeen arteko harreman komunikazionala, makinen arteko lotura zibernetiko komunikazionala... Ez
|
dugu
gaur egungo mundua ulertzerik komunikazio barik: mundua ez litzateke mundu, pertsonen arteko harremanik ez balego, makina eta enpresen arteko loturarik ez balego, giza taldeek beren artean erlaziorik ez balute.
|
2006
|
|
Araba: Testu honetan Araba toponimoa azaltzean, ezin
|
dugu
gaur egungo Araba probintziako lurraldea buruan eduki. 1463 arte ez da probintziatzat hartuko, Arabako Ermandade Nagusia sortu zen urtera arte, hain zuzen ere (Díaz de Durana, 1988:
|
2010
|
|
Euskal Autonomia Erkidegoko ekonomiaren metabolismoaren azterketak agerianjartzen
|
du
gaur egungo garapen eredua iraunkorra ez izatearen arrazoi nagusietakobat garraioa dela. Lurraldeen egitura hein handi batean garraio sistemak markatzendu, baina sistema horren oinarri nagusiak salgaien errepide bidezko garraioa etapertsonak garraiatzeko ibilgailu pribatuen erabilera masiboa direnean, gurekasuan bezala?, gizarte, ingurumen eta ekonomia arazoak areagotu egiten dira: baliabide naturalen kontsumoa (lurzorua eta energia, batez ere) areagotu egiten da, baita isuri kutsagarriak, klima aldaketa, zarata, istripuak, espazio publikoarengalera, segurtasun eza, etab. (Guillamon eta Hoyos, 2005).
|
2012
|
|
Gaur egungobaldintzek izaera monopolistiko hori hautsi dute, baina ez guztiz. Hala ere, estatuekberen lurraldean kultura sistema homogeneoa eratzeko historikoki izan dutenahalmenaz harago joanda, estatuek gizarte errealitatea ekoizteko instantzia gisaduten eraginkortasunak ez
|
duela
gaur egungo beste instituzio batzuetan parekoriklortu argudiatzen da «Kultura estatu eraikuntzan: estatua proiektu sinboliko gisa»izenburuko artikuluan.
|
|
Hain zuzen ere, azken birsortze horretarako estatuak eta haren ingurukoerakundeek etengabeko funtzio ideologikoa eta sinboliko kulturala bete behar dute, herritarren mundua errealitate sozialari buruzko sineste, irudikapen eta praktika sozialjakinez osatzeko. Modu horretan, nazio estatua gizabanakoen eguneroko munduantxertaturik dagoen errealitate eztabaidaezin bihurtu da, oharkabeko nonahikotasunahartu
|
duena
gaur egungo estatu gizarteetan. Nazio estatuak sorturiko ordena horrekez du eguneroko plebisziturik jasotzen.
|
|
Beraz, testuinguru honetan baieztatzen dugu Laugarren Munduaren garrantzia, nazioarteko aktore berriak izanik, inportantzia handiagoa
|
duelako
gaur egungo nazioarteko gizartea hobetzeko egindako kontribuzio kritikoaren bidez. Hark egindako kritika Del Arenal ek (2002) esandako ildoari jarraitzen dio, argi erakutsiz gaur egungo sistemak bere barnean duen injustizia, esklusioa eta dependentzia.
|