Emaitzak: 5
2006 | ||
Lipido horiek zenbait funtzio hobetu ditzakete, hala nola oroimena atxikitzea, azetilkolina kontzentrazioak handituz (Alzheimer gaixotasunean modu misteriotsuan murrizten dira). Fosfatidil kolinak ere funtsezko zeregina | du garunaren garapenean, funtzio hepatikoan eta minbiziaren prebentzioan. Duela gutxi, arrautzen gorringoak omega gantz azidoak gara ditzan lortu da, manipulazioaren bidez, eta are gehiago aberastu da produktu honetan dagoen mantenugai sorta zabala, eta ez da baztertzen etorkizunean arrautzak beste molekula funtsezko batzuen bektore funtzional izatera pasatzea gaixotasunak tratatzeko edo prebenitzeko. | |
2018 | ||
Zitokinek eta beste immunomodulatzaile batzuek garrantzi handia | dute garunaren garapen goiztiarrean, baita helduen plastikotasun neuronalean ere. Baina zitokina proinflamatorioen aurreko agerpen luzeak plastikotasun neuronal horikaltetu eta depresioaren agerpenean lagundu dezake. | |
2019 | ||
Testuinguru honetan, jakina da astrozitoak sinaptogenesi neuronalen erreguldtzdiledk direla.Beraz, nerbio sistema zentralaren (NSZ) garapenean gaitz neuronalak ez gertatzeko ezinbestekofuntzioa dute (Eroglu, 2009; Mendis et al., 1996). Horrelako erregulazioa burutzeko, astrozitoekzenbait moiekuia j ariatzen | dituzte garunaren garapena ematen den bitartean. Moiekuia hauekproteina matrizeiuiarrak dira eta zeiuiaz kanpoko matrizea (ZKM) osatzen dute (Aiien, 2013; Jones eta Bouvier, 2014). | |
2023 | ||
Garunaren garapen prozesuaren erregulartasuna geneek eta bizitzaren hasierako esperientziek gidatuko dute (Farah, 2018; Luby, 2022). Ingurunearen txirotasunak edo aberastasunak eragin nabarmena | du garunaren garapenean. Geneek determinatuko dute proteinen esku hartzea eta inguruneak esango du neuronen sareak hartuko duen bidea (Bolton et al. 2022). | |
Haurrek jolasean ikasten dute. Jolasak zeregin garrantzitsua | du garunaren garapenean, batez ere lehen haurtzaroan, eta bizitzako lehen etapa honetan funtsezko alderdiak sustatzen ditu, hala nola sormena, jarduera fisikoa, irudimena edo gizarte eta emozio gaitasunak. Jolasaren bidez, haurrek praktikan ikasten dute, inguruko mundua esploratu eta hautematen dute, ideia, rol eta esperientzia berriekin esperimentatzen dute, eta, hala, munduan duten gizarte posizioa ulertzen eta eraikitzen ikasten dute. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ukan | 5 (0,03) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
ukan garun | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan garun garapen | 5 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |