Emaitzak: 8
2008 | ||
Kontuan izatekoa da, bestalde, oso urria dela euskararako teknologien eskariaeguru asko gaur egungo hizkuntza politikaren ondorio praktikoa, eta horrek ere ez du batere errazten ikerketarako baldintza egokiak sortzeko beharra. Administrazioek zeregin handia | dute gai honetan ere. | |
2014 | ||
Barne konbergentzia diogu euskalgintzako erakundeek gauza izan behar | dutelako gai honetan helburuak partekatzen hasteko, indarrak | |
Agian, galdetegiak pasatzerakoan azalpen zehatzagoa behar | zuen gai honek. | |
Zumaia eta Azpeitian soziolinguista klusterreko kideek hizkuntzaren baitan orain arte indarrean egondako arauekin irakasten diete hitanoa bertako haurrei, baina zalantza handiak | dituztenez gai honen inguruan, bestelako ikuspegi eta joerei ere atea irekitzen diete. Honek eztabaidarako behar bat suposatzen du: | |
2017 | ||
Hau da, hitz egiterako orduan berdintasunean sinesten dute eta etorkizunean beraz, guztiok guztiekin hitanoan hitz egiteko egoeran aurki gaitezke. Egun, ez gazteek bakarrik, jende heldu batzuk ere esango nuke ez denak noski baina batzuk baijarrera zabala | dute gai honekiko eta ez dute gaizki ikusten hitanoaren erabilera zabaltzen joatea denon artean. | |
2019 | ||
erantzuna, aurrez aurreko emaitza operatiboei dagokienez, iluna da ezinbestean: ezer askorik ez. hizkuntza soziologiaren oinarrizko perspektiba teorikoak landu arin | du gai hau. aplikazio alorreko azterlan sistematikoei eta artikulu monografikoei dagokienez ere, arnasguneen gaiak ez du interes handiegirik piztu azken hamarkadotan. alboaztergai gisa ageri da sarri, agertzen denean, ahuldutako hizkuntzak indarberritzeko formulazio teoriko eta aplikazio praktiko gehienetan. era monografikoan zein espezialitate alor akademiko gisa, gutxi landutako alorra da oro har.... arnasguneen arazoak konpontzeko prêt à porter moduko argitasun teorikoenpiriko handirik ezin atera liteke hizkuntza soziologiaren bibliografia teoriko nagusitik. | |
29 ekarpen zoragarriak eginik | ditu gai honetaz, gorago zerbait aipatu dugunez, Nancy dorian ek. aurrerago helduko diogu gaiari, labur bilduz ari bagara ere behar duen lekua eskainiz. | |
jaiotze tasak ez badu ziurtatzen biztanleriaren berriztatzea arnasguneetan, hustu eta desagertu egingo dira. zona horietan dagoen biztanlerriaren zer nolakoa aldatu egingo da, gutxienez. arnasguneetan egia da hori, eta arnasguneak ez diren guneetan ere bai. Izan ere, eaeko jaiotze tasa oso baxua da. merezi | du gai honetan pixka bat luzatzea. eaen emakume bakoitzak 2,8 seme alaba bazuen 1975ean, batez beste, 90ko hamarkadan 0,9ra jaitsi zen batez bestekoa, eta 1,36ra pasa da 2015ean (euStat, 2017: 6). |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ukan | 8 (0,05) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
ukan gai | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan gai hau | 8 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |