2002
|
|
Bere ustetan,, sistema politikoaren? defentsarako erreakzio guztiak Estatuarengan
|
duten
fede, errepublikanoa, ez galtzearren eginiko azken prozesioaren edo autosakramentalaren antzekoak besterik ez dira (2000:
|
2010
|
|
Alde batetik, legezkotasun printzipioa gogora ekarri behar da: ...iek erabat autonomo eta independenteak balira bezala aurkeztu, zalantzarik gabe, ahozkotasun printzipioa garrantzitsuena da, eta beste hirurak haren ondorio dira159 Gainera, eta nahiz eta LPLk aipatutakoekin publizitate printzipioa jaso ez, azkenak ere informatzen du lan prozesua (EKren 24.2 eta 120.1 art. eta BJLOren 232 art.). Gauza bera esan daiteke prozesuaren abusua eta maula ekiditea helburu
|
duen
fede on prozesalari buruz (PZLren 247 art.). Azkenik, azpimarratu behar da printzipio horiek lan prozesu arrunta eta prozesu aldaerak arautzen dituzten arauak interpretatzeko eta aplikatzeko gidari direla (LPLren 74.2 art.). Printzipio horiek banaka aztertuko dira.
|
2012
|
|
gizakia animalia arrazionalada, grezia klasikoko zoon logon echon a (arrazoidun gizakia), edota Aristotelesekdefinitu bezala, zoon politikon a (gizakia abere politiko edo soziala). Modernitateaneraikuntza filosofiko honek ikaragarrizko indarra hartu zuen eta, pentsamenduilustratuak zientzian
|
zuen
fedeak bultzatua, gizakiak bere gizatasunaren ezaugarribereizgarritzat izendatu zuen arrazoia. Arrazoimenaren, zientziaren eta teknikarenboterez gizakiak espazioa esplotatzeko ahalmena eta eskubidea bereganatu zituennaturaren eta gainerako izaki bizidunen gainetik dominatzaile papera hartuz.Filosofia modernoak, Descartesengandik hasita eta gaur egunera arte, Gizakia, singular pluralean, eta Animalia, singular pluralean baita, oposizio terminoetandefinitu ditu eta gizakiaren gizatasuna animaliaren ez gizatasuanari kontrajarriaulertu izan da.
|
|
Hemengoa gizakiaren eta gainerako animalien arteko harremanaren gaiari buruzkoerrepasoa baino ez da izan, ikuspuntu filosofiko konkretu batzuk kontuan hartuta.Derridak egiten duen ahalegin dekonstruktiboak argitzen du Descartesen ondorengofilosofoak animaliaren gaia tratatzean humanismoak estreinatu zuen eragiketaantropozentriko berberean erortzen direla, alegia, gizakia eta gizakiari propio zaionagizatasunaren eremutik at geratzen diren gainerako bestetasunen kontra egiturahierarkizatuan definitu eta eraikitzen dela. Espezien mugetatik at igualitarismoetikoaren eta moralaren aldarrikapenean oinarritzen diren etika animalistekproposatzen dituzten eskubideen aitortzak ez du teknikaren eta teknologiaren bidezkodominazioan eta aurrerakuntzan
|
dugun
fede edo sinesmen hori desagerraraziko.Izan ere, etortzeko dagoen humanismo berri bat dute nolabait helburu, animaliakbesarkatuko dituen humanismo bat izaki sentikor guztion arteko errespetua indibiduobakoitzaren duintasunean eta bizitzaren balio absolutuan oinarrituta.
|
|
Pedagogiarieta hezkuntzari ikaragarrizko garrantzia eman zien, zentralitatea izan zuen bereeginbidean. Hezkuntza integral batean
|
zuen
fedea, bizitzarako balio zuen hezkuntzabatean sinesten zuen. Lanerako barik, bizitzarako aukerak irekitzen zituen hezkuntzaintegral batean sinetsi zuen.
|