2000
|
|
Txillardegiren ekarpena heziketa mundura, artikulugile honen aburuz behintzat, ezin dajakintza arlo berezietara (hala fonetikara nola soziolinguistikara) soilik mugatu. Aitzitik, Txillardegi hezitzaile gisa zer den konturarazteko, hezkuntza arloan bertan intelektualmodura aztertu behar
|
dugu
ezinbestean. Jite hauxe dugu, ordea, egungo Pedagogiangutxiturik bezain ahazturik dagoen joera.
|
|
Konpetentzian dauden edo lehiakide diren irratiak entzuteaz gain, telebistako kanal ezberdinetatik zeren berri ematen den jakitea ere garrantzitsua izan daiteke irratilarientzat. Sarri askotan ikusleen kutxa deritzonaz baliatu behar
|
dugu
ezinbestez, albiste batzuk eman ahal izateko edo horien segimendua egiteko. Honexegatik ona da, zalantza gaberik, behar hauek burutu ahal izateko telebista aparatu bat gutxienez edukitzea.
|
2001
|
|
Gizartea: Emakumezkoek, arrakasta izango badute, argal argal egon behar
|
dute
ezinbestean.
|
2005
|
|
Ikastetxeak helburuak lortzeko baliabideak eskura behar
|
ditu
ezinbestean. Hauekdira eskolak behar dituen hiru baliabide motak:
|
2007
|
|
Euskal Herriko kulturgintzak, gaur etahemen, ezer gutxi dauka euskal kulturatik, hizkuntzaz, pentsaeraz eta esanahi sistemaz arrotza delako. Hitzaren atzizkiak argi asko zehazten digun moduan, EuskalHerrikoa izateak ez
|
duelako
ezinbestez euskalduna denik esan nahi. Geografianazionalaren izaera fisikoak ez du ezertan determinatzen kulturaren nortasunnazionala, espazio fisiko hori hizkuntza eta kultura nazional arrotzen mende bizidenean.
|
|
hartzen dute funtzio hori. Egoera eta errealitateak oso bestelakoakdira herrialde zein eskualde batetik bestera, eta hori berrikuntza sozialerakoedozelako estrategiak kontuan hartu behar
|
du
ezinbestez.
|
2011
|
|
Hainbat hamarkada dira telebista kate nagusien atzerriko berriemaileak irratirako eta telebistarako emanaldiak egiten dituztela. Digitalizatzeak ez
|
du
ezinbestean hedabide plataformen arteko lankidetza eragiten, baina erraztu egiten du. Hauxe da galdera:
|
|
Pertsona histrionikoekin harreman ona eduki behar duenak haren sedukzio jokaerak ongi eramaten jakin behar du. Jokaera horiei ez zaie esanahi sexualik eman behar, ezinbestean; harremanak sexualizatzen saiatzen diren arren, sedukzio jokaera horiek ez
|
dute
ezinbestean harreman intimoagoen desirarik agertzen; beste gabe, bestearen arreta erakarri eta liluratzeko bitarteko izaten dira. Alde horretatik, nortasun iruzurtzailea dute.
|
2014
|
|
Drogen mendean erortzen denak garapen edo endekapen prozesu bati jarraitzen dio. Drogak kontsumitzeko joera edo zaurgarritasun genetikoa edukitzeak ez
|
du
ezinbestean esan nahi droga kontsumituko duenik edo droga mendetasuna garatuko duenik. Drogen mende eroriko da:
|
|
Hala ere, ikerketa batzuen arabera, esku hartze konduktuala tratamendu farmakologikoa bezain eraginkorra izan daiteke beste haur batzuekin (Abramowitz, Eckstrand, O' Leary eta Duncam, 1992). Baina hiperaktibitatea gutxitzen duenak ez
|
du
ezinbestez arreta gehitzen, eta arreta gehitzeak ez du beste gabe errendimendua gehitzen.
|