2008
|
|
Haren ustez, eskolak eskaini behar dio ikasleari hainbat jakintzagairekin lotutako esperientzia, betiere, bizitzarako baliagarria izango zaiona. Esperientziek ezin dute ikaslearen ingurune sozial eta kulturaletik isolatuta egon; tokian tokiko ikasleek bizi izandako esperientziekin lotura izan behar
|
dute
ezinbestean. Horrek beharrezko egiten du ingurunearen eta ikasleen ezaugarrien arabera moldatzea landuko diren esperientziak, eta agerian uzten du formula berberak behin eta berriz eta ikastetxe guztietan erabiltzearen antzutasuna.
|
2013
|
|
106 ZAPIRAIN, Salbador (1985) Zigorpean. Tolosa, Auspoa. ogia nahi zuenak, dena eskuratu behar
|
zuen
ezinbestean eta, irteera ematen zieten stockean izanik, ongi saltzen ez ziren produktuei (Carratala 2007: 166) 107 Salbadorrek ongi asmatu zuen espetxeko ekonomatoari izena jartzen:
|
2017
|
|
Ikuspegi postmodernistan, ordea, subjektua ez du esentziak bizi, dyferentziak baizik, subjektua ere indar horrek esanahian eragindako ezberdintzeeta geroratze mugimendu amaigabearen baitakoa baita. Alegia, subjektuak bestetasuna hartu behar
|
du
ezinbestez bere baitan: subjektua bera da eta aldi berean beste da.
|
2021
|
|
Literaturaren didaktikak bizi duen egoeraren analisiak nahiz hortik erator daitezkeen erronken definizioak horri erantzungo dion proposamena ekarri behar
|
zuen
ezinbestean; batetik, ardura sozialaren ikuspuntutik euskal hezkuntzari alderdi teorikoaz haragoko ekarpen xumea egiteko borondatea duelako lan honek; eta, bestetik eta analisian jasotakoen bidetik, esperimentazio didaktiko zientifikoak garapena bultzatuko duela uste baitugu guk ere. Kapitulu honetan, errutina garatzeaz gainera, bere diseinuan eta eraikuntzan oinarri gisa hartutako printzipio pedagogiko didaktikoak aurkezten dira, literaturaren irakaskuntzaz ari garela, hezkuntza ikuspegitik, proposamena bera bezain garrantzitsua garrantzitsuagoa, akaso sendo fundamentatuta eta justifikatuta egotea delako.
|
|
" Irakurketa mota honek pantaila behar
|
du
ezinbestean, ez beti ordea, paperezko literatura irakurtzen segitzen dugulako, baina biak elkarrekin bizi diren heinean, gaitasuna bietan dugu. Lotura bisualek eta irudiaren presentziak geroz eta garrantzi handiagoa dute, eta irakurtzearen ariketa berehalakoagoa da lehen baino.
|
|
Ezezagutzak irizpide zuzen eta egokien falta ekarri ohi
|
du
ezinbestean, eta hori irakasle zein ikasleei eragiten dien zerbait dela argi uzten dute, baina horretan ezin dira ardurak modu simetrikoan banatu, irakaslea baita horrekiko ardura profesionala duena. Modu horretan, irakurketaren kasuan, hautaketa egokirako irizpideak irakasleek argi izatea eta ikasleak horretan trebatzea garrantzitsua dela pentsatzen du GE2 k, horrek ondoren ikasleen heziketa eta gaitasun literarioan ondorioak baititu, are gehiago, irakurgaiak hautazkoak direnean:
|