Emaitzak: 5
2006 | ||
– Helburu linguistikoa edo soziolinguistikoa | ukan dezake, besteak beste hizkuntza bat normalizatu nahi delarik. Katalunian, esaterako, hizkuntzaren normalizazioak kontutan hartzen du XX. mendean hizkuntza normatibizazioa maila handi batean egina dela. | |
2017 | ||
2000 hamarkada arte iraun duen euskalgintzaren estrategia jakobinoak bere mugak erakutsi ditu, batez ere zubi asimetrikoak utziz lurraldeen artean; gaur egun, Hego Euskal Herriko euskalgintzako eragileen arteko konkurrentziak ez dio onik egiten euskararen biziberritzearen sustraitze eta sozializazioari. Tokian tokiko erreferente argien beharra da plazara eman nahi hemen, funtzioen banaketa berriz gogoetatuz eta adostuz, euskalgintzak eta bere helburuek toki zentralago bat | ukan dezaten gizartean eta politikan. Euskalgintzaren antolaketa hobetzeko, software libreak inspirazio iturri izan daitezkeela errana da hemen, lokaletik abiaturiko unibertso baten alde, polo fisiko eta birtualetan ardaztuz hizkuntzaren biziberritzearen ondare komuna. | |
2019 | ||
" ditugun datuak ditugu" ordea, maizenik, gure mundu honetan: ez txuri gorrizko ametsetan plantea litezkeen hoberenak, hedaduraz partzialak eta edukiz mugatuak baizik. hori dela-eta, behar eta nahi | genukeenetik dezakegunera" jaitsi" behar izaten dugu maiz. eguneroko jardun arruntaren azterketa, horregatik, hoberena den jardungune multzo zabaletik egingarri den etxegirora mugatu behar izan du Iñakik nagusiki22 dituen eta ditugun datu partzial eta mugatuekin jardun du lanean: hegoaldeko Biztanleria zentsuaz baliatu da etxeko jardun arrunta analizatzeko, eta (oraingoz era tentatiboan) kale erabileraren Neurketatik abiatu da jardun hori herri giroan nolakoa den aztertzeko. eguneroko jardun arruntaren esparru, harreman sare, rol harreman eta situazio guztiak arakatu ahal izatetik urrun gelditu da, hori dela medio. | |
2021 | ||
Gogoetatzea, munduari irekitzea beharrezkoa da. Gure ikasleek gogoetatzeko gaitasuna | ukan dezaten, horretara eraman behar ditugu. Mundua galdekatu behar dute, eta eskoletan, etxeetan edo gizartean orokorki pentsatzeko eta gogoetatzeko ateak ireki behar dizkiegu. | |
Alta, errazagoa liteke denentzat eskema horien errepikatzea, pentsatu gabe aitzinatzea. Horretarako garrantzitsua da gazteek pentsatzeko eta galdekatzeko tarte hori | ukan dezaten. Etxean ez bada egiten, edo egiten bada ere, eskolak parada hori eman behar lieke. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ukan | 5 (0,03) |
Lehen forma
ukan | 4 (0,03) |
genukeenetik | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
ukan ezan | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan ezan gizarte | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |