2009
|
|
Beste aldetik analizatuz, Jesusen signoak, iritsi naiz deduzitzera ezen Hark
|
bazuela
ezagutza unibertsalik, beraz, heriotzatik libratzen ahal nauela Bere Zeruetako Erresuman, dagoena kosmos goragoko batean, ezinezkoa baita kosmos honetan Haren ezagutza.
|
2012
|
|
Kausa efizientea da niretzat intelektoaren lana, beharra, potentzian dagoen ezagutza aktualizatu egiten duena garai bakoitzean (alferkeriak atzerakadak ekartzen ahal ditu, hobe esanda, ekartzen dituela ere afirmatuko nuke). Eta kausa finala da cosmos goragoko horretan dagoen Zeruetako Erreinua, non Dibinitatea dagoen (guk ez
|
dugun
ezagutza unibertsal hori, materiarena interesatzen zaigu, baduena, eta hori demostragarria da, probidentziala delako hain zuzen). Hau da, niri asko gustatzen zaidan komparazioa eginez, Harek faroa markatzen digu, eta faroa ahaztu ez dezagun ezinbestekoak ditugu abadeak, mojak, hermanoak eta hola, abade katolikoak, hierarkia katolikoa, aita santua dela buru.
|
|
Ez da juizio bat Kantek zehazki konprenitzen zuen moduan, juizio hori beste modu askotan conprenitzen ahal da, eta conprenitzeko modu bat da ezen juizioan esaten dena materializatu egiten dela, realizatu, eta signoen kasuan gainera juizio hori sintetikoa da (ongia dario beraz, osagarria delako) eta a priorizkoa, hau da, ezagutza unibertsala erakusten duela (hortik ere ongia dario, ezagutza unibertsala ezagutza santua delako). Beraz, guk arestian, nekatu gabe, demostratu dugu ezen ezagutza unibertsalik ezinezkoa dela cosmos material honetan, baina Jesusek, Bere signoekin, badu demostratzen Berak
|
baduela
ezagutza unibertsal hori, erakutsi ez badigu ere. Zer ondorioztatzen ahal da hortatik?, Jesus, eta Bere ezagutza, ez dela cosmos honetakoa?, eta beste cosmos batekoa bada cosmos hori, bistan dago, goragokoa dela?.
|
|
12 Mirarien a prioritasunaz. A prioritasunean Kantekin deskubritua
|
dugu
ezagutza unibertsala, nonbait, sokratismora itzuliz, kosmos material honen definizio unibertsala, kosmos material honen esentzia ezagutzen da a prioritasunezko fenomenoetan (miriarietan batez ere), eta beraz, baita mundu inorganikoa eta baita mundu organikoa ere ezagutuak dira osoro, perfektuki, eta edozein objektu (inorganikoa ala organikoa) materialaren definizioa unibertsala da, eta hor esentz... Baina guk ez, hau teorizazio hutsa da misterio batez, baina misterio hortatik, Jainkoaren misterioa deitua, ezagutuak gara guk geure burua ezagutzen dugun baino hamaika bider hobeto, perfektuki, eta horregatik esaten da Jainkoak guk baino hobeto ezagutzen duela zer behar dugun, guk eskatu baino aurretik, a priori.
|
2013
|
|
Galdetzen duelarik ea posible diren juizio sintetikoak a priori, ikasiz gero bere sakontasun osoz ahal dela zer egiten duen galdera horrekin ikasi egiten da galdera horri ematen zaion erantzuna erabakigarria dela gero ezagutzeko zer bide hartuko duen filosofiaren historiak. ...edo filosofia naturaletik erantzuten da ezin direla juizio horiek, eta materialismo hutsean erortzen da (ez litzateke lehen aldia humanidadearen historian) edo Errebelazioaren historian ageri diren fenomeno sobrenaturalak aintzat hartzen dira, eta afirmatzen da ezen personaje historiko batendako badirela posible halako juizioak egitea, eta zehaztasun perfektuaz gainera, eta orduan, a prioritasunak
|
duen
ezagutza unibertsalaren seinalatzea aintzat hartuz, orduan tomismoa ikaragarri indartua ateratzen da, hau da, filosofia kristaua, eta hortik nagusitzen da filosofiaren historian, historia modernoa barne.
|