2006
|
|
Ez dago baimendua: erretzaileentzako guneak antolatzeko baimenik ez
|
duten
espazio publikoei dagokie.
|
|
Beste hainbatetan, hala nola 100 metro karratutik gorako taberna eta jatetxeetan (bisitatu diren 90etatik 72k daukate erretzaileentzako berariazko gunea), helduentzako diskoteketan (30etik 19), hoteletan (20tik 14) aukeraz baliatu dira, baina ez lukeen bezala: erretzeko gune bereziak
|
dituzten
espazio publikoen %43k bakarrik dituzte egun ongi seinaleztatuak (halakotzat seinaleztatuak 16 urtetik beherakoen sarrera debekatua dago ohartarazpenaren bidez) eta, garrantzi handienekoa, establezimendu edo espazio publikoaren gainerakotik behar bezala bereizi eta isolatuak.
|
2009
|
|
Horretarako, hizkuntza horretan irakasmateriala eduki behar da, eta hizkuntzan moldatzeko gai diren irakasleak egon behar dira. Bestalde, hizkuntzak ikusgai egon behar
|
du
espazio publikoan, eta hor, hedabideak funtsezkoak dira. Gainera, kaletik joan eta hizkuntza ikusi egin behar da, seinaleetan, eraikin publikoetan...
|
2010
|
|
Tunisiako Errepublikan, biztanleen% 98k tunisiar arabiera hitz egiten du, eta arabiera da hizkuntza ofizial bakarra. Tunisiako populazioaren ehuneko 1ek edo 2k bakarrik hitz egiten du amazigera, estatistika ofizialen arabera, eta ez
|
dute
espazio publikorik. Komunitate amazig txiki batzuk daude:
|
2011
|
|
Eta zertan oinarrituta? duen hiri eraldaketak azken hilabeteotan onartua izan den eta urteotako erantzunik zabalena (70 eragiletik gora bildu ditu Kaleak Aske ekimenak3) jaso duen Espazio Publikoaren gaineko Hiri Ordenantza erditu du, bere baitan
|
duen
espazio publikoaren gaineko ikuspegia txertatuz. Hau da, azken hau Bilbon, Guggenheimek eta Abandoibarrak bere osotasunean izan duten eraldaketa espazialarekin koherentzian datorren Ordenantza gisa ulertu daiteke, espazio publikoarekiko kontzepzio bera baitago bai udalarautegian horretan, bai Abandoibarra osoan, bai Alondegia berrian, bai urteotan antolatutako hainbat ekimen arrakastatsutan.
|
2013
|
|
Trinitatea aldez aurretik inork planifikatu gabe eginda dago, aurretik zeuden natura eta arkitektura hondarrak aprobetxatuz. Horrela, zentzurik gabeko hutsarte bat nortasun propioa
|
duen
espazio publiko bihurtu zuen», azaldu du Sangallik. Nagusiki, bi berezitasun aipatu ditu Sangallik Peña Gantxegiren lanaren inguruan:
|
2015
|
|
(Zein espazio ez laboral, ez sindikaletan hil zen egiaz gure aita?). Hori
|
du
espazio publiko bakarra ere bere inpotentziarentzat. Eta badaki inpotentziaren espazio horixe dela borrokako beste lagunena, eta beraiek ere badakitela, ez da inor baino argiagoa?, beren mozorro guztiekin, insegurantzia ezkutu eta beldur guztiekin, infernu batean denak ukabilka bizirauteko munduak ez daukalako beste lekurik gure herriarentzat.
|
|
Tko nortasun elementuak mantentzeko esfortzua agertzen da eraikin zaharren zaharberritzearen bitartez. Hiriarekiko sare etao kmunikazioak hobetzen dira, poltsiko ezberdinentzako etxebizitza berriak sortuko direla agindu dute, bulego eraikinak eta lanpostuak tokira hurbildu, arte eta moda unibertsitate ospetsu baten bitartez kultura arloa indartu, naturarekin erlazio zuzena
|
duten
espazio publiko berrien sorrera. Diskurtso horretan puntu ahulik topatzea nekeza da.
|
|
Finean, “jendea auzoan geratzea” dute helburutzat. “Plaza Barrira zihoan Atxuriko jendea umeekin hemen ez zegoelako espaziorik, baina guk aldarrikatu nahi dugu auzoan geratu nahi dugula eta auzoan geratzeko geroz eta erosoagoa izan behar
|
duela
espazio publikoak eta geroz eta gauza gehiago egin behar direla Atxuri erakargarriagoa izateko”.
|
2017
|
|
Artisautza molde zaharretan gelditu gara. Ez politikoki ez ekonomikoki, ez
|
dugu
espazio publikoa hartu, ez gara hartaz jabetu. Ez ditugu haurtzaindegiak sortu; ezta umeak artatzeko behar genituen toki horiek ere, ez ditugu sortu etxeko lanetarako sistema industrializatuak, gure emantzipazioa ekarriko zuketenak.
|
2018
|
|
Bestelako diskriminazio kasuetan ez litzateke hala gertatuko, Garikoitz Lekuonaren iritziz: . Herriko plazan muntatu nahiko banu karpa bat soilik gizon zurientzat, edozein udalek esango luke, epaitegiek ezer ohartarazi aurretik ere, ezin
|
dudala
espazio publikoa okupatu horrelako ekitaldi pribatu diskriminatzaile bat ospatzeko. Heldutasun hori badaukagu jada; baina ez milaka gizonekin eta hogei kantinerarekin gertatzen bada?.
|
2020
|
|
Ez gaituzte etxean itxi, gure jabetza pribatuetan baizik (edo erabiltzeko baimena dugun jabetza pribatuetan, diruaren truke, senidetasun loturengatik...). Eta, noski, batzuek gehiago behar
|
dituzte
espazio publikoko metro koadroak haien irudimena eta adimen emozionala loratu dadin.
|
|
Tabernei, kafetegiei, jatetxeei, taberna bereziei, jolas aretoei eta joko aretoei dagokienez, irailaren 11tik 15era 00:00etan itxi behar dira, ixteko ordutegi horretan husteko aldia sartu gabe. Bestalde, ostalariek ezin
|
dute
espazio publikoan zerbitzatu, baimendutako terrazetan izan ezik, eta baimenean adierazitako baldintzak betez. Udalak ez du kanpoko barrarik baimendu, eta ezin dute kalera musikarik atera.
|
2021
|
|
Garai hartantxe, langabezia batzordeak negoziazio mahaia utzi zuen; izan ere, gobernuak behin eta berriz adierazi zuen ez zuela sinatuko gizarte mobilizazioa aitortzeko aurreakordiorik, baina, aitzitik, langabezia batzordeko kideei eskatu zien gaitzets zitzatela manifestazioetako blokeoak. Bien bitartean, oraindik ere, estatuaren indarrek kontrolpean
|
dute
espazio publikoa, eta herritarren aurkako indarkeriak bere hartan jarraitzen du lanuzte nazionala hasi eta 45 egunera.
|
2022
|
|
Ikerketek azken urteotan euskararen ezagutzak goranzko joera duela islatzen dute, baina tradizionalki hizkuntzak gotorleku izan dituen gune ustez seguru horietan jaisten ari da bere erabilera. Euskarak ezin
|
du
espazio publikoa galdu, inoiz baino presenteago egon behar du bizitza laboralean, tratu komertzialean, osasungintzan, haur eta nerabeen aferetan ala gure helduenen zaintzan.
|
2023
|
|
Nahi eta nahi ez ikusten dituzu askotan, eta pentsamendu kritikoa sortzen eta garatzen laguntzen dute. Egin behar
|
dugu
espazio publikoaren defentsa, alde horretatik.
|
|
«Azpeitiko Udalak jazarpenaren berri izan eta informazioa baloratu eta egiaztatu ostean, erasoak jasandakoei eman beharreko arreta eta laguntza eskaini die, horretarako dituen baliabideak aktibatuz. Udalak ozen adierazi nahi du herri honek ez duela inolako indarkeria matxistarik onartzen, eta azpimarratu nahi
|
du
espazio publikoa eta herriko jai guneak espazio seguru, gozagarri eta askeak izan behar direla».
|
|
XX. mende hasierara arte emakumearen presentzia antzerkian hutsaren hurrengoa izan zen. Emakumeak ezin
|
zuen
espazio publikoa okupatu. XX. mende hasieran, eta Espainiako gerra zibila hasi aurretik, Katalina Eleizegi donostiarra eta Robustiana Mujika Tene debar dramagileak aipatu genituzke.
|