Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2003
‎Jakina da politika neoliberalen zutabeetako bat sektore publikoak jardueraekonomikoan duen esku hartzea murriztea dela. Hor kokatuko lirateke, besteak beste, hainbat enpresa eta zerbitzu publikoren pribatizazioak edota administraziotikarauketa maila altua izan duten zenbait jardueraren desregulazioa.
2008
‎Mugimendu prozesuetan esku hartzeko une egokia da haurra idazten ikasten hasten den unea; ikaskuntzaren lehen fasea, hain zuzen ere, une horretan barneratzen baita grafema bakoitzaren mugimendu patroia. Grafemen mugimendu patroia barneratzera jo behar du esku hartzeak. Teknika asko erabiltzen dira mugimendu patroiaren ikaskuntza errazteko:
‎Edozelan ere, argi utzi nahi dugu esku hartze klinikoa ezin dela soilik gurasoen informazioetan oinarritu. KGNZ tresnak, beraz, espezialistek aztertu dituzten ustezko edo balizko kasuak bakarrik antzematen ditu, edo, beste hitz batzuekin esanda, arrisku egoeretan egon daitezkeen haurrak baino ez ditu antzematen.
2009
‎Jakina, zeharo ezberdinak dira estatu bakoitzean negoziazio kolektiboan eta gizarte elkarrizketan erakunde publikoek duten esku hartze maila eta esparruak. Eta zeharo ezberdinak dira ere, noski, enplegugile eta langileen ordezkarien arteko gizarte elkarrizketa eratzeko prozedurak.
‎Sektore pribatuan, merkatuaren arauetan oinarritzen dira erabakiak, eta sektore publikoan agintearen arauetan. Erakunde publikoek ekonomian duten esku hartzea arauen bidez edo finantza ondorioak dituzten erabakiak hartuz bideratzen da batez ere. Bestaldetik, erakunde publikoen ekonomia jarduera guztien oinarria dira ere aurrekontuak.
‎Arauen bitartez, gizartearen ekonomia antolaketaren oinarria ezartzen da, lege, arau eta instituzioen bidez, merkatuaren egitura eta erakunde publikoek ekonomian duten esku hartzea zehaztuz. Adibidez, ekonomia jarduera sektore ezberdinetara sartzeko orduan enpresek dituzten betebeharrak edo ekoizpen, banaketa, garraio eta salmenta prozesuak arautzen dira, bai eta ekonomia eragileek informatzeko dituzten betebeharrak eta enpresajarduerari dagozkion ikuskaritza, zaintza eta zigorrak ere.
‎ekonomia politikoa delakoa. Politika ekonomikoak, batez ere, erakunde publikoek ekonomian duten esku hartzearen alderdi tekniko eta ekonomikoak aztertzen ditu. Aitzitik, ekonomia Politikoak esku hartze horren aldagai politikoak aztertzen ditu batez ere9.
‎Zalantzarik gabe, politika ekonomikoaren helburuak oso aldakorrak izan ohi dira gaia aztertzen den ideologia ikuspuntuaren arabera, bai Estatuak ekonomian duen esku hartzearen neurriaren aldetik, bai eta esku hartze horren helburuei begira ere.
‎Hasiera batean, eta labur esanda, ekonomia jardueran erakunde publikoek duten esku hartzea (Jordan, Garcia eta Antuñano, 1999) izango litzateke politika ekonomikoa. Hala ere, egile batzuek azpimarratu duten moduan, gobernuen jarduera gehienek eragiten dute, modu batean zein bestean?
‎Esku hartze hori guztiz loturik dago, alde batetik, eragile politikoek ekonomia jardueran duten interes zuzenarekin eta, bestetik, herritarrek beraiek duten interesarekin ekonomia jardueraren bilakaeran; herritarren/ hautesleen ekonomian duten interes nabari horren ondorioz, presiopean sentitzen dira ere eragile politikoak ekonomian esku hartzeko. Hori dela eta, erakunde publikoek ekonomian duten esku hartze maila nabarmen handitu da XX. mendean eta, horren ondorioz, gero eta garrantzi handiagoa hartu du politika ekonomikoak Zientzia Ekonomikoaren barnean.
‎Estatuak ekonomia jardueran duen esku hartze mailaren arabera.
2010
‎Berrikuntza sistemetan erakunde publikoek izan behar duten esku hartzearen aldeko eta aurkako teorien inguruan, ik. (Heijs, J., 2001).
‎Berrikuntza politiketan gobernuek izan behar duten esku hartzea zuritzeko orduan, onartu ohi den arrazoirik funtsezkoena ekonomi jardueran berrikuntzak duen eragina da. Edo horrelako jarrera hartzeko joera nabaria igertzen da Mendebaldean azken hamarkada hauetan.
‎Bestaldetik, beste batzuen ustez, monopolioak onargarriak dira betiere erakunde publikoek sektore horretan duten esku hartze maila handia bada, monopolioaren ondoriozko gehiegikeriak gertatzen ez direla ziurtatzeko moduan.
‎Batzuetan txostenak egingo ditu, besteetan entzuna izan du (LPLren 5.3, 33, 211, 212, 218, 223 eta 224 art.), eta beste batzuetan alderdi gisa arituko da (LPLren 80.2, 82, 162, 163, 165, 171, 175 eta 6 XG). Lan prozesuan duen esku hartzeari buruz, ik. Arroyo Mena, C.,. Intervención del Ministerio Fiscal en el proceso laboral?, Revista Española de Derecho del Trabajo, 1997/ 87 zk. eta geroago egile beraren beste lan bat, izenburu berarekin(. Intervención del Ministerio Fiscal en el proceso laboral?), Tapia, 1997/ 93 zk., Dolz Lago, M. J.,. Presente y futuro del Ministerio Fiscal en la jurisdicción social?, Revista ...
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia