2004
|
|
Agiri publikoek froga indar berezia dute, uste osoa jarri delako legez baimendu edo gaitutako fede emaileen esku hartzean. Prozesuko legeak, hizkera ulergarriarekin eta bere ondore zehatzetarako, aintzat hartu behar
|
du
esku hartze hori; baina prozesuko legea ez da aproposa fede ematearen betekizunak, eskumen esparrua eta beste inguruabar batzuk ezartzeko. Ildo horretatik, prozesuko legeriak ez ditu interpretazio eztabaidak ebatzi behar, horiek sortzen direnean fede emateari buruzko arauen inguruan edo negozio juridikoak agirian jasotzeko beharrezko laguntza juridikoaren inguruan.
|
|
1) Demandarekin batera, ezkontzaren inskripzioari buruzko ziurtagiria ekarri behar da, eta, hala badagokio, seme alaben jaiotzari buruz Erregistro Zibilean egindako inskripzioaren ziurtagiria, baita ezkontideak bere eskubideak oinarritzeko dituen agiriak ere. Ondare izaerako neurriak eskatuz gero, auzi jartzaileak ekarri behar
|
ditu
eskura dituen eta ezkontideen eta, kasuan kasuan, seme alaben egoera ekonomikoa baloratzeko balio duten agiriak, hala nola, zerga aitorpenak, nominak, bankuko ziurtagiriak, jabetza tituluak edo erregistroko ziurtagiriak.
|
2006
|
|
Sakratua da, zalantza izpirik gabe, gizartearen interesa; baina ez dute garrantzi txikiagorik gizabanakoaren eskubideek. Zinez aske diren herrietan, herritarrak baliabide eragingarriak izan behar
|
ditu
eskura, bere bizitza, askatasuna, aberastasuna, duintasuna eta ohorea defendatzeko eta horiek iraunarazteko. Egiatan, lurraldeko biztanleen interesa izan daiteke estatuari laguntza ematea, horrek bere oinarrizko eginkizunetatik bat erabakimen osoarekin bete dezan; eginkizun hori da, izatez, zigor legearen urratzea zigortzea, eta, horrela, zuzenbidearen harmonia hausten den bakoitzean, deak elkarrekiko errespetatzea baino. hori berrezartzea.
|
2007
|
|
IVAP Herri Arduralaritzaren Euskal Erakundearen eta Deustuko Unibertsitateko Euskal Gaien Institutuaren arteko lankidetza oparoaren beste fruitu bat
|
duzu
esku artean, irakurle.
|
|
Pribilegio berezi horretara bilduko da lanbide arteko gutxieneko alokairuaren hirukoitza ordaintzeke dauden alokairu egunez biderkatu ondoren lortutako zenbatekoa. Kreditu horiek lehentasuna izango dutegearen arabera lehentasuna
|
duten
esku beste edozein kredituren aurretik, lebide errealek bermatutako kredituen aurretik izan ezik. Kreditu pribilegiatu izango dira, berebat, kaleratzeen ondoriozko kalte ordainak, legeak ezarri gutxieneko zenbatekoan; zenbateko hori kalkulatzeko, kontuan hartuko da lanbide arteko gutxienekoaren hirukoitza gainditu ez duen oinarria.
|
|
desjabetza (ondasunak eta eskubideak kentzea) ez da jabetza eskubidearen ukatze moduan ulertzen, baizik eta eskubide horren sakrifizio zehatz moduan, garrantzi handiagoko interes publiko edo gizarte interesak daudenean; onura publikoko edo gizarte intereseko arrazoi justifikatua dagoenean soilik egin behar da, eta kalte ordaina eman behar da, legeetan xedatutakoaren arabera. Desjabetza osoa edo partziala izan daiteke (jabetza ahalmen batzuk soilik ukitzen ditu, erabilera eta gozatzea, etab.?), eta Konstituzioak ez
|
du
esku hartze judiziala eskatzen kalte ordaina ezartzeko eta jabetza eskualdatzeko, Espainiako beste konstituzio testu batzuetan gertatzen zen moduan. Izatez, 1954ko abenduaren 16ko Legeak, Derrigorrezko Desjabetzeari buruzkoak, oraindik indarrean dagoenak, desjabetza eredu «administratiboa» hautatu du (izapide guztiak organo ez judizialetan egiten dira, baina, nola ez, administrazioen desjabetze jarduera guztiak auzitegiek kontrolatu ditzakete).
|
2008
|
|
2 Estatutuetan ezarri bada batzan bide telematikoen bidez parte hartzeko aukera, eta bide horiek behar bezala bermatzen badute subjektuaren identitatea, deialdian zehaztu behar dira akziodunen eskubideak egikaritzeko epeak, moduak eta moldeak, administratzaileek ezarritakoaren arabera, batza behar bezala joan dadin. Zehatzago esanda, administratzaileek agin dezakete batzan bide telematikoen bidez parte hartuko dutenek lege honen arabera izan nahi
|
dituzten
esku hartzeak, eta erabaki proposamenak sozietatera bidali behar direla, batza eratu baino lehen. Akziodun horietatik batzuek informazio eskubidea egikaritzen badute batzan, erantzuna idatziz emango zaie, batza egin eta hurrengo zazpi egunetan.
|
|
Egin eginean ere, norbanakoek gero eta parte hartze handiagoa dute tributuak aplikatzeko prozeduretan. Ondorenez, haiek nolabaiteko tresna izan behar
|
dute
eskura, euren tributu betebehar eta eginbeharrak behar bezala betetzeko. Edonola ere, Ekonomia eta Ogasun Ministroak erantzunok aldaraz ditzake, agindu interpretatzailearen bitartez.
|
2011
|
|
Jaraunslearen berezko hartzekodunek ezin
|
dute
eskurik hartu jaraunsle horrek inbentario onurarekin onartutako jarauntsiaren eragiketetan, harik eta jarauntsi horren hartzekodunei eta legatu hartzaileei ordaindu arte; dena den, harako hartzekodunek eska dezakete jaraunslearentzat sor daitekeen gerakina atxiki edo enbargatzea.
|