2010
|
|
Santiagoko Basilika Katedraleko dorre berria eta fatxada, Begoñako Basilikako dorrea eta Abandoko Done Bikendi Martiriaren elizarako proiektu neobarrokoa, zorionez gauzatu gabekoa. Jatorrizko formekiko inolako errespeturik ez
|
duten
esku hartzeak dira eta badirudi ez dituztela ezagutzen edo jaramonik ez dietela egiten John Ruskin, monumentuen kontserbazioaren defentsari eta zaharberritzearen aurkari nagusietako bat, pentsalari ingelesak aurrez aipatutako hitzei.
|
2011
|
|
Maitasunaren atea irekiko dion gizona Saïd izango da, Anak espero
|
zuen
eskua. Saïd Justineren etxean bizi den artista sahararra da.
|
2012
|
|
Horrenbestez, genero ikuspegiak emakumeen esperientziatik parte hartzea zer den berriz definitzeko eta kontzeptualizatzeko desafioa dauka gaur egun. Ildo horretatik, feminismo politikoaren ekarpenetako bat emakumeen partaidetzaren adierazpenak eta formak ikusgarri egitea izan da eta, horrekin batera, arlo publikoko partaidetza gizonezkoen esperientzien eta arauen arabera definitzen duten paradigma eta kontzeptu androzentrikoak auzitan jartzea. Horretarako, tokiko guneetan emakumeek
|
duten
esku hartzea nabarmentzen dute, askotan ez formala eta komunitarioa izaten dena, eta eguneroko bizitzako elkartasun bilbeak eraikitzen laguntzen duena. Tokiko guneetan gertatzen den «partaidetza ikusezin» mota horren kartografia apurka apurka osatzen ari da azken urteotan (Hernández García, 2009).
|
2015
|
|
Aurretiaz aipaturiko Euskal Autonomia Erkidegoko Estatutuaren 10.12 artikuluak Konstituzioaren 148.1.20 artikuluak irekita uzten duen aukera garatzen du, hau da, gizarte laguntzaren gaian eskumen baztertzailea du autonomia erkidegoak. Beraz, autonomia erkidegoak botere legegilea zein exekutiboa du, eta, ondorioz, Estatuak ezin
|
du
esku hartu Euskal Autonomia Erkidegoaren lurraldean. Horrek zera esan nahi du, Legebiltzarrak, Eusko Jaurlaritzak eta Lurralde Historikoetako erakundeek askatasuna dutela gai honetan jarduteko (Ayestarán et al., 1979:
|
2019
|
|
Gainera, BA esperientziek duten eraginaren (parte hartzen duten pertsonengan, bai eskoletan bai inguruko komunitatean) inguruko ikerketa alorrean eta informazio alorrean hutsune handia dago (Boström, 2014; Pinazo eta Kaplan, 2007). Ondorioz, BA esperientziek
|
duten
esku hartze sozialarekiko aukeren gaineko ezjakintasuna eta sustapenik eza dakar komunitatean.
|
2020
|
|
emakumezkoek testuinguru bat baino gehiagotan jo izan dute hizkuntzaren aldaera jasoa erabiltzera (Labov, 1972; Gal, 1979; MacDonald, 1989; Ochs, 1992; Trudgil, 1995) eta, hitanoari egotzi izan zaion ospe txarrak eraginda, gertatu ahal izan zen emakume euskaldunek ere hitanoa baztertu eta zutanora edo gaztelaniara jotzea; bestalde, Echeverriak (2003) aipatu moduan, XX. mendearen erdialdean euskaldunek izan zituzten enplegu patroiek ere ez zieten lagundu emakumezkoei hika mantentzen; horrekin batera, espazio publikoan gizonezkoak nagusitu eta emakumezkoak ezkutuan gelditzeak ere ez zuen lagundu (Echeverria, 2003; Beitia, 2017; Legorburu, 2018); eta Bourdieuren (1982) ideiak gurera ekarri zituen Legorburuk (2018) esandakoaren harira, hizkuntzak eta gure gorputz mugimenduek loturaren bat izan dezaketela onartuz gero, hitanoaren kasuan bere ezaugarriak gizonezkoekin lotzea ere nokako formen kalterako izan zen. Kontzeptu horiek beren horretan ez dituzte aipatu gure ikerketako subjektuek, baina uste
|
dugu
esku artean dugun artikuluan aurkezten dugun ikerketa egiteko erabilitako metodologia ez dela aproposena gai honi buruzko hausnarketa sakonak eskuratzeko. Gure ikerketan maila arinago batean kokatuko genituzkeen arrazoiak aipatu dira, besteak beste:
|
2021
|
|
planifikazioa, kudeaketaren kontrola eta erabakitze prozesua. Prozesu horiek guztiek modu arrazionalean gauzatzeko informazio egokia izan behar
|
dute
eskura. Horretarako, beren kudeaketa ekonomiko finantzarioa eta soziala hobetzeko tresnak landu behar dituzte; zehazki, kudeaketarako informaziosistemak (KIS), hau da, kontabilitatea.
|
2022
|
|
Azkenik, doktorego tesi honek Euskal Autonomia Erkidego mailan hezkuntzaren esparruan gauzatzen diren BA esperientzien gaineko prisma poliedrikodun begirada eraikitzen du eta BA esperientziek
|
duten
esku hartze sozialarekiko aukeren gaineko ezjakintasunari aurre egiten dio.
|
|
Horregatik guztiagatik, enpresek jakin behar
|
dute
eskura duten baliabidea zein den, eta dagokion balioa eman behar diote, langileek beren ezagutzak eraldatu eta finka ditzaten, enpresaren barruan emaitza positiboak sortu ahal izateko (Bontis et al., 2000). Beraz, esan dezakegu enplegatua ez dela bere balioa erakutsi behar duen bakarra; erakundeak gizabanakoaren balioa sortzeko funtsezko zeregina du, eta hori bertan inbertituz gauzatu dezake.
|