Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2011
‎Hezitzaile garen aldetik, tratu txarren egoerak bista bistakoak direnean bakarrik hartu behar dugu esku.
‎Pazienteak berak egoera kontrolpean duela sentiarazi behar zaio, eta edozein keinu eginda sentitzen duena esateko aukera eman (adibidez, mina badu eskua jasotzeko esango diogu).
2012
‎Gogora dezagun merkataritza korrespondentziako dokumentuak beren edukiaren proba direla, eta, hortaz, gorde egin behar direla. Hala ere, korrespondentzia metatu egiten denez, ezinbestekoa da erregistro eta artxibo sistema bat edukitzea, dokumentaziorik ez galtzeko eta behar dugunean eskura izateko.
‎Ezinbestekoa da haurrak hartzeko eta haurrei entzuteko prest egotea, eta zehatz mehatz ezagutzea bai haur bakoitza, bai haur bakoitzaren aukerak, bai haur bakoitzak behar duen esku hartze mota.
‎Gizarte zerbitzuen bidez, langabeziaren, immigrazioaren, bakarrik bizi diren zaharren, baztertzearen, eta abarren ondorioz sortutako premiak ase behar dira, egoera hori hobetzea helburu duten esku hartzeen bidez.
‎umeari edozein azterketa edo tratamendu egin behar zitzaionean, desatseginena izanik ere, haurra negarrez jarri gabe egin behar zela. Kontuan eduki behar zuten esku artean zuten haurra bizia eta sentikorra dela eta guztiaz jabetzen dela.
‎Erabiltzaileak ahulduta ez duen eskua gure lepo atzetik jarriko dugu.
‎Medikuntzaren humanizazioaz edo deshumanizazioaz orain inoiz baino gehiago hitz egiten bada, medi­kuntzak inoiz izan ez dituen esku hartzeko aukera teknologikoak dituenean eta mediku paziente harremanean gizatasuna gogora ekartzen denean, azken buruan, kexu bat, atsekabe adierazpen bat azaltzen ari dela aditzen dugu. Agian, adierazpen hori ez dugu zehaztasunez azalduko, baina nahigabea ematen du aditzera, despertsonalizazioaren ondorioz, funtsean; eta, gainera, prozesuko bi agente nagusiak berdin hartzen ditu:
2013
‎Enpresak gizartean duen esku hartzea, ESKaren programa zehatzak garatzeko, langileen bidez lortzen du; baina langileek beren borondatez hartzen dute parte. Hori da kohesio elementu indartsuenetako bat.
2014
‎Izurri eta gaixotasun arazoak bideratzeko moduan ere aldaketa handia gertatzen da.Lehen urratsa lurzoruan egiten da, lurzoruaren baldintzak hobetuz; hala ere, lursaileko laboreei eragin diezaieketen izurri eta gaixotasun ohikoenak prebenitu eta kontrolatzeko sistema bat ezarri beharra dago. Estrategia hori epe ertain edo luzera planteatu behar da, sistema zenbat eta orekatuago egon, parasitoek eragindako arazoak konpontzea orduan eta errazagoa izango dela kontuan hartuz.Baliteke, baita ere, abiapuntuko egoera ez egotea iritsi nahi garen puntutik hain urruti ere, eta, ondorioz, parasitoak kontrolatzea samurragoa izatea.Planteatu beharreko arazoa da, eta askotariko neurriak izan behar ditugu eskura, behar izanez gero martxan jartzeko.
2016
‎Ingurumen hezkuntzako teknikei begira, batetik, beti izan behar da kontuan ikasleak parte hartze aktiboa izan behar duela bere ikasketa prozesuan; eta, bestetik, ingurumen hezitzaileak teknika eta baliabide didaktikoen aukera zabala duela eskura bere lana garatu ahal izateko.
2018
‎Pazienteari sentiarazi behar zaio egoera kontrolpean duela, eta edozein keinu eginda sentitzen duena esateko aukera eman (adibidez, mina badu eskua jasotzeko esango diogu).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia