Emaitzak: 7
2002 | ||
Izan ere, Pertseo ausarta eta adoretsua izanik berez, guztiz lotsagarria iruditu zitzaion inork gisa hartan harrapatzea, begietan malkoak | zituela eskola umea balitz bezala, oraindik hasi gabeko ekintza baten aurrean etsita negarrez. | |
2004 | ||
Horrela, eleaniztasunaren erronkak hezkuntza sistemaren ateak jo, eta hizkuntza didaktikan adituak diren teknikoak lanean jarri dira buru belarri. Lehengoaz gain, gurean, hirugarren hizkuntza ikasi behar | dute eskola umeek, ele bietan eraturiko orain arteko eskarmentuan herrenka eta arrastaka genbiltzalarik. Lehen, modu orekatuan eraturiko heziketa elebidunarentzat baldintza soziolinguistiko objektiborik ez zegoen tokian, orain hirugarren bat erantsi nahi zaio ezer gertatuko ez balitz bezala. | |
Heziera elebidunaren izaera konplexua azpimarratu nahirik, hurrenez hurren, plangintza horretan eragiten duen faktore mordoa ageri zaigu Lasaren arrazoibidean. Orain eredutzat definitzen dugun hizkuntza estrategiaren izaera elebakarra ez zuen egokitzat jotzen ama hizkuntza erdara | zuten eskola umeentzat. Irredentismoaren aipamen etengabea horren lekuko. | |
2006 | ||
Ekipamendu maila orokorra hobetu egin da, aurreko txostenetik hona: azterturiko ibilgailuen %24 zuzen egokituak daude (gehientsuenek sarbideko arrapala daukate) nolabaiteko ezintasuna | duten eskola umeentzat (2000 urtean portzentajea %7 baizik ez zen). | |
2013 | ||
Gaur egun, esaten da" mundu guztiak hitz egiten du ingelesa", baina hiztun horietako ia denek beste hizkuntza bat ere hitz egiten dute. Badirudi oso talde txiki batek mundutik isolatzeko joera daukala dio egileak, etxean bigarren hizkuntzarik ez | duten eskola ume ingelesak dira horiek. Eskoletan nekez bultzatu dituzte bengaliera, urdua edo poloniera jolastokian ikastera. | |
2019 | ||
Terrorista bat arreta deitu nahi | duen eskola ume bat da, beldurraren bidez iritzi publikoan eragin nahi duena. | |
2023 | ||
Hain zuzen, uste du ikasleak «ahalduntzeko» eta «ikuspegi kritikoa» izan dezaten ezinbestekoa dela digitalizazioa «etikoa, arduratsua, euskalduna eta eraginkorra» izatea. Eta, horretarako, uste du erabiltzen diren tresnek ezinbestean errespetatu behar | dituztela eskola umeen eskubideak eta pribatutasuna, eta baliabide horiek «ikuskatzeko modukoak, berrerabilgarriak, libreak eta gardenak» izan behar dutela. «Hori da modu bakarra bermatzeko benetan hezkuntzak izan behar dituen funtzioak ari direla betetzen, eta ez beste batzuk». |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ukan | 7 (0,05) |
Lehen forma
Argitaratzailea
ELKAR | 3 (0,02) |
Consumer | 1 (0,01) |
Berria | 1 (0,01) |
Argia | 1 (0,01) |
Open Data Euskadi | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
ukan eskola | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan eskola ume | 7 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |