2010
|
|
Azterketa horietariko asko, ez denak baina bai gehienak, 17 eta 25 urte arteko gazteenak dira. Dagoeneko 300.000 bat herritarrek egina du azterketa hori azken mende laurdenean eta, horietarik, 80.000 pasatxok eskuratua du EGA agiria221 Euskaldun alfabetatu horiek ez
|
ditu
eskola sistemak bakarrik sortu. Asko bai ordea.
|
2015
|
|
Izan ere, ahozkoa soziala da eta eskatzen du hizkuntzaren ikaskuntza hezkuntza unibertsalean kokatzea, egoera sozial errealetan egoki komunikatuko diren herritar autonomoak hezteko (De Pietro & Dolz, 1997), eta ikasle guztiei eman behar zaie sarbide bera ahozko forma konplexuetara. Beraz, uste
|
badugu
eskola sistemaren misioa eskolaarrakasta demokratizatzea dela, eskolak ahozkoa esplizituki ebaluatu behar du, horrek berez maila ona ez duten ikasleen arrakastari lagunduko baitio. Eta horretarako, batetik, ahozkoak idatzizkoarekin partekatu behar du eskolako lanaren erdigunetza, eta, bestetik, curriculuma zeharkatzen duela onartzen badugu (alegia, ahozkoa jakintzagai guztietan behar dela), ahozkoaren garapenaren ardura ere zeharkakoa da, alegia, irakasle guztiena da; ez hizkuntzakoena soilik.
|
2017
|
|
Sinesmen, pertzepzio eta identitate komunak arau norma estandarren bidez gorpuzten dira, eta erakunde eta politika publikoek hezurmamitzen dute arau tze edo norma lizazio hori, praktika komunak sortu eta birsortzen baitituzte eta hori baita egungo komunitate gintzaren logika: hezkuntza sistema berdinean parte hartu, hizkuntza bere (t) an hazi eta hezi eta historia berdintsua ikasi; horretarako, jakina, herritar guztiek sarbidea
|
duten
eskola sistema publikoa, hots, estandarra behar da eta hori gauzatzeko, aldez aurretik, baliabide fiskal eta finantzarioak behar dira; hortaz, batetik, ogasuna behar da, eta bestetik, banku zentrala, hots, estatu erakundeak; eta berdina gertatzen da osasun sistema publikoarekin ere: medikuak behar dira, hezkuntza sistema estandar eta, beraz, komunaren bidez hezitako medikuak, gai izango direnak arau multzo berdinak ulertzeko eta jarraitzeko, hala nola, higiene arauak eta kode deontologiko bera, zeinak sinesmen komunak edo antzekoak behar baititu oinarrian (virusak existitzen direla, bakteriak egon badaudela, zientziaren kontzeptualizazio komuna eta abar), eta, jakina, likidezia behar da, lege eta zerga zehatzen bidez jasoa, medikuak prestatzeko ez ezik, makina berriak erosteko, ikerketa egiteko, eraikinak altxa eta guztiontzako irisgarriak izango diren sarbideak ezartzeko eta horietara iritsiko diren errepide edo azpiegiturak eraikitzeko; alderdi politikoak baldin badaude, alderdi sistema estandarra da, finantzazio eta funtzionamendu arautua, eta, beraz, legeak, guztiontzako berdinak?
|
2018
|
|
Ez
|
zuten
eskola sistemarik, ez zuten telebistarik, ez zuten internetik. Aukerez beteriko beste mundu batek bizi gaitu.
|
2022
|
|
Eskola Publikoa ez da Euskal Herrian behar dugun eskola publikoa izeneko liburua argitaratu genuen duela hiru urte, eta orduko hausnarketak gaurkoan dirau, alegia, bazterketarik gabe, Euskal Herriak behar
|
duen
eskola sistema eraiki ahal izateko denon azalpen kritikoa eta debatearen beharra egon badagoela.
|