Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 5

2010
‎Azterketa horietariko asko, ez denak baina bai gehienak, 17 eta 25 urte arteko gazteenak dira. Dagoeneko 300.000 bat herritarrek egina du azterketa hori azken mende laurdenean eta, horietarik, 80.000 pasatxok eskuratua du EGA agiria221 Euskaldun alfabetatu horiek ez ditu eskola sistemak bakarrik sortu. Asko bai ordea.
2015
‎Izan ere, ahozkoa soziala da eta eskatzen du hizkuntzaren ikaskuntza hezkuntza unibertsalean kokatzea, egoera sozial errealetan egoki komunikatuko diren herritar autonomoak hezteko (De Pietro & Dolz, 1997), eta ikasle guztiei eman behar zaie sarbide bera ahozko forma konplexuetara. Beraz, uste badugu eskola sistemaren misioa eskolaarrakasta demokratizatzea dela, eskolak ahozkoa esplizituki ebaluatu behar du, horrek berez maila ona ez duten ikasleen arrakastari lagunduko baitio. Eta horretarako, batetik, ahozkoak idatzizkoarekin partekatu behar du eskolako lanaren erdigunetza, eta, bestetik, curriculuma zeharkatzen duela onartzen badugu (alegia, ahozkoa jakintzagai guztietan behar dela), ahozkoaren garapenaren ardura ere zeharkakoa da, alegia, irakasle guztiena da; ez hizkuntzakoena soilik.
2017
‎Sinesmen, pertzepzio eta identitate komunak arau norma estandarren bidez gorpuzten dira, eta erakunde eta politika publikoek hezurmamitzen dute arau tze edo norma lizazio hori, praktika komunak sortu eta birsortzen baitituzte eta hori baita egungo komunitate gintzaren logika: hezkuntza sistema berdinean parte hartu, hizkuntza bere (t) an hazi eta hezi eta historia berdintsua ikasi; horretarako, jakina, herritar guztiek sarbidea duten eskola sistema publikoa, hots, estandarra behar da eta hori gauzatzeko, aldez aurretik, baliabide fiskal eta finantzarioak behar dira; hortaz, batetik, ogasuna behar da, eta bestetik, banku zentrala, hots, estatu erakundeak; eta berdina gertatzen da osasun sistema publikoarekin ere: medikuak behar dira, hezkuntza sistema estandar eta, beraz, komunaren bidez hezitako medikuak, gai izango direnak arau multzo berdinak ulertzeko eta jarraitzeko, hala nola, higiene arauak eta kode deontologiko bera, zeinak sinesmen komunak edo antzekoak behar baititu oinarrian (virusak existitzen direla, bakteriak egon badaudela, zientziaren kontzeptualizazio komuna eta abar), eta, jakina, likidezia behar da, lege eta zerga zehatzen bidez jasoa, medikuak prestatzeko ez ezik, makina berriak erosteko, ikerketa egiteko, eraikinak altxa eta guztiontzako irisgarriak izango diren sarbideak ezartzeko eta horietara iritsiko diren errepide edo azpiegiturak eraikitzeko; alderdi politikoak baldin badaude, alderdi sistema estandarra da, finantzazio eta funtzionamendu arautua, eta, beraz, legeak, guztiontzako berdinak?
2018
‎Ez zuten eskola sistemarik, ez zuten telebistarik, ez zuten internetik. Aukerez beteriko beste mundu batek bizi gaitu.
2022
‎Eskola Publikoa ez da Euskal Herrian behar dugun eskola publikoa izeneko liburua argitaratu genuen duela hiru urte, eta orduko hausnarketak gaurkoan dirau, alegia, bazterketarik gabe, Euskal Herriak behar duen eskola sistema eraiki ahal izateko denon azalpen kritikoa eta debatearen beharra egon badagoela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia