2019
|
|
Bi ikuspegi hauek kontuan hartuta, euskararen bizitasun digitala neurtzeko moduan egon gaitezke. hau guztia oinarri hartuta, artikulu honen helburua euskararen bizitasun digitala ispiluaren aurrean jartzea da: ingurune digitalean euskarak
|
duen
eskaria eta eskaintza aurrez aurre jartzea, alegia. • Hitz gakoak:
|
|
Artikulu honen helburua euskararen bizitasun digitala ispiluaren aurrean jartzea da: ingurune digitalean euskarak
|
duen
eskaria eta eskaintza aurrez aurre jartzea, alegia. hau modu zuzenean erantzuteko egokiena ikuspegi kuantitatiboan zentratzea litzateke: euskarak ingurune digitalean duen eskaintza zenbatekoa den kuantifikatu, eta eskaria, hau da, erabiltzaile kopurua ere antzera neurtu ahal izatea. zoritxarrez, errealitatea ez da hain sinplea, eta, ondorioz, kopuru hauek ezin dira modu objektiboan neurtu. ez daukagu neurtzerik zenbat eduki argitaratzen den sare sozialetan euskaraz, edo erabiltzaileek zenbat webgune bisitatzen dituzten hizkuntza bakoitzean. datu horiek ez daude eskuragarri, horregatik neurketa kuantitatiboa egitea ez da hain sinplea. ondorioz, euskararen bizitasun digitalaren neurketa subjektiboa den heinean, unearen eta balorazioaren arabera erantzuna desberdina izan ohi da:
|
|
Inbertsioen norabidea publikoaren eskariak adierazten duenaren baitan geldituko da. euskararen bizitasun digitala antzeko moduan neurtu daitekeela esan daiteke. hau guztia oinarri hartuta, artikulu honen helburua euskararen bizitasun digitala ispiluaren aurrean jartzea da: ingurune digitalean euskarak
|
duen
eskaria eta eskaintza aurrez aurre jartzea, alegia. horretarako, Josu Waliño – Euskararen bizitasun digitala ispiluaren aurrean euskararen bizitasun digitala hiru mailatan baloratzen ahaleginduko naiz: gutxiegi, nahikoa eta gehiegi.
|
2022
|
|
Hau da, garapen iraunkorrerako ereduen eta hizkuntza aniztasunaren babesaren arteko lotura banatu ezina dela interpretatzen du eta, hortaz, garapen iraunkorrerako aurrerapausoen artean euskararen indarberritzea ekarriko dutenak barneratzea ezinbestekotzat jotzen du (Baztarrika 2019). Hori dela eta, EEL Ereduak aintzat hartzen ditu, batetik, NPLD (NPLD 2015a) erakundeak osatutako Europako hizkuntza aniztasunerako ibilbide orrian eremu sozio-ekonomikoari dagokionean luzatzen
|
dituen
eskariak eta, bestetik, euskal ikuspegi batetik UPV/EHUko Munduko Hizkuntzen ondareari buruzko UNESCO Katedrak plazaratutako 17+ 1 Garapen Iraunkorrerako Helburuen planteamendua (MHOUK 2015), lekuan lekuko hizkuntzen babesa eta sendotze lana, –gure kasuan euskararen ingurukoa– Garapen Iraunkorrerako Helburuen (GIH) artean txertatu dadin.
|
|
Gainera, argudioen egokitasuna ez ezik, eskaeran ere arreta jartzea ezinbestekoa da; hau da, ikertzaileek dioten modura," euskal hiztunen eskaria ere behar da, bezero, langile zein gizarteko gainerakoena. Enpresak ez du beharrik sumatuko bezeroen edota langileen aldetik ez
|
badu
eskaririk jasotzen, edota administraziotik ez badu legearen bidezko eskari formalik jasotzen. Eskari hori aktibatzen daukagu erronkarik handiena une honetan" (Gorostiza 2009, 82–83).
|