2010
|
|
4 euSKara BiziBerriTzen JarraiTzeKo aurrean
|
diTugun
erronKa naguSiaK laburtu beharrez esan dezagun besteak beste hiru dema nagusi ditugula euskara etorkizunez beteriko hizkuntza izatea nahi dugunok: hizkuntza hegemonien diskurtsoa eta paradigma gainditzea; euskal hiztunen erkidegoa trinkotzea; euskararen ezagutzan eta erabileran aurrera jarraitzea, hots, euskararen hazkunde soziala ahalbidetzea.
|
2014
|
|
Horrela, erdal sistemekin beharrean, arnasguneek euren artean hartu eman, igurtzi ugariagoa duten neurrien, euren arteko harreman sareak areagotzen eta trinkotzen dituzten neurrian, arrisku hori murrizten da. Hemen
|
dugu
erronka nagusia.
|
2016
|
|
g) zer dira" udalerri euskaldunak"?; h) zer dira" arnasguneak"?; i) nolako erabiXede bikoitza du txostenak, funtsaren funtsean: a) eskueran ditugun datu eta azterketa soziolinguistikoen argitan euskararen erabilerak azken hamarkadotan gora egin duen, bere hartan dirauen ala gainbehera datorren aztertzea. b) euskara indarberritzeko hizkuntzaplangintzaren alorrean, eta horri buruzko ikerketa lanean,
|
ditugun
erronka nagusiak identifikatzea.
|
|
a) eskueran ditugun datu eta azterketa soziolinguistikoen argitan euskararen erabilerak azken hamarkadotan gora egin duen, bere hartan dirauen ala gainbehera datorren aztertzea1: leku eta jaurdungune, solastalde eta rol harreman, adierazpide eta adierazmolde bakoitzean erabilera horrek zertan aurrera egin duen, eta zertan ez, zehaztea; b) euskara indarberritzeko hizkuntza plangintzaren alorrean, eta horri buruzko ikerketa lanean,
|
ditugun
erronka nagusiak identifikatzea. Xede bikoitz hori neurri eta denboratarte jakinean bideratu ahal izateko2, ondoko galdera hauei erantzuten saiatuko gara:
|
|
" A lost cause is a cause whose adherents permit hope to take precedence over experience." (Fishman, 2007 [1996]. " Lost cause" edo" causa perdida" batean murgildu nahi ez badugu, HINBE lanaz hanhemen bildutako ebidentzia enpirikoari eta horren argitan eraikitako formulazio teorikoei(" Theoretical and Empirical Foundations of Assistance to Threatened Languages" direlakoei, alegia) aurrez aurre helduko dien gogoeta gunea da, gure ustez, eskuartean
|
dugun
erronka nagusietako bat da. • ohArrAK
|
2019
|
|
indarberritzen edo berrosatzen ari diren arnasguneen azpimultzoa. gure artean gertatzen ari denaz egiten den diagnosia ere baliagarria da ene ustez, testu osoa bezala. puntuz puntu lantzen dira gaiak, eta eman beharreko azalpenak ere hurrenez hurren eskaintzen. atal horretan ez da teoria hutsaz hitz egiten: " hemen eta orain" zer gertatzen ari den, eta zergatik, azaltzen da bertan. osasun egoerak okerrera egin ez dezan oraingo joera batzuk zergatik aldatu behar diren, eta nola, adierazten da, bide batez. arnasguneen deskribapena eta sailkapena, gaur egun
|
dituzten
erronka nagusiak, zer egin behar den etab., oso modu praktikoan aurkezten da.
|
2023
|
|
• Euskararen erabileran eragiteko herri proiektu ilusionagarria sortzea da,
|
dugun
erronka nagusiena.
|
|
zein izan diren bere jardueraren ardatzak eta denboran zehar zer nolako bilakaera izan duten. Bestalde, aurreko bi kongresuek suposatu zuten aldaketaren berri ematen da eta ezarri zituzten jarduerarako oinarriak aintzat harturik egindako bidearen balorazio bat egiten da, etorkizunera begira mugimenduak
|
dituen
erronka nagusienak identifikatuz. • Hitz gakoak:
|