Emaitzak: 6
2011 | ||
Helburu horrekin, bada, lana hiru atal nagusitan banatu dut: 1) Nerabezaroa zer den eta gaur egungo gazteak nolakoak diren deskribatzen saiatu naiz, ume izatetik gazte izatera igarotzerakoan askok ordura arte erabiltzen zuten hizkuntza alde batera zergatik uzten duten ulertzen zertxobait gehiago lagunduko digulakoan; 2) Nerabeek | dituzten erreferenteetan musikaren munduak duen tokia azpimarratu nahi izan dut. Alde batetik, honek betetzen duelako gazteen aisialdiko denbora gehiena. | |
Gainera, taldeok herrikoak direnez ia guztiek gertutik ezagutzen dituzte eta hori oso inportantea dela uste dut21 Eta gertutasunaz ari naizenean ez naiz gertutasun geografikoaz bakarrik ari. Adinean gertukoak izatea ere faktore inportantea dela uste dut, gorago azaldu dugun moduan, gazte gehiengoak | duen erreferenterik argiena eurak berak direla esango bainuke. Arrasateko musika taldeak, beraz, aproposak lirateke funtzio hori betetzeko. | |
2014 | ||
Baina badirudi gaztetxoek gazte hauek ez | dituztela erreferente gisa kokatzen; euskaraz bizi direla uste dute eta gaztetxea kasu, gune euskaldun bezala kokatzen dute. Baina euskaraz bizitzeko hautua egin duten nerabeek zaharragoekin ibiltzera jo dute, eginiko hautua praktikan ipintzeko asmoz: | |
2016 | ||
Operatibizatzeko ahuldadeei dagokienez, bestetik, sarritan perspektiba globalegiaz jardutearen eragozpen muga ikusten dio BIE EV ri Itesh Sachdev249 Hiru atal nagusiak justu justu nola konbinatu behar diren ez dago, bestetik, argi: ez, behintzat, ranking zehatzik eskuratu nahi bada250 Hainbat hiztuntalderen bizi indarra azpibaloratzeko dakarren arriskuaz mintzaturik dugu, bestalde, Kutlay Yagmur251 Quebec-eko (eta, parez pare, Europako zenbait hiztun herritako) gatazka soziopolitikoaren muin muinean sortua izanik konstruktua, situazio sozial haiek | ditu erreferente nagusi. Mundu zabaleko beste hainbat situazio aztertzeko, aldiz, ez da hain baliagarri: | |
2018 | ||
Lakoff ena soziolinguistika feministaren oinarrizko lana kontsideratua izateaz gain, hizkuntza kezka gai | dutenentzako erreferente bilakatu zen mundu mailan, eta hurrengo urteetan ikerketa ezberdinak agertu ziren Lakoff en tesiak abiaburu zituztela (Serrano 2008: 179). | |
Erreferenteei dagokienez, Ondarroan pertsona jakinak baino herri eragileak, elkarteak | dituzte erreferentetzat eta denek euskaraz funtzionatzen dute. Inori ez zaio bururatzen gaztelaniaz aritzea, arau soziala oso barneratuta dago eta eredua hori da. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ukan | 6 (0,04) |
Lehen forma
ditu | 1 (0,01) |
dituzte | 1 (0,01) |
dituztela | 1 (0,01) |
dituzten | 1 (0,01) |
duen | 1 (0,01) |
dutenentzako | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
ukan erreferente | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan erreferente argi | 1 (0,01) |
ukan erreferente bilakatu | 1 (0,01) |
ukan erreferente gisa | 1 (0,01) |
ukan erreferente musika | 1 (0,01) |
ukan erreferente nagusi | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |