Emaitzak: 4
2004 | ||
Ba al dago kontaktu punturik? Bai, ekialdeko filosofiakez | baitu errealitate objektiboen ezagutza guztiz baztertzen, nahiz eta errealitate sakonerako bidean oinarritzen diren. Orduan, zientzia tradizionalak materialismokoontologia bati eta enpirismo arrazionalistako epistemologia bati jarraituz errealitateobjektiboen ezagupena sistematizatzen duen metodoa bada, hauxe litzatekezientzia perenne baten gakoa: | |
2005 | ||
Jarduera hau konparatua da, bigarrenik, giza-karaktere ezberdinen arteko erkaketaren metodoaz baliatzen delako bai giza ezagutza handitzeko bai giza-formazioa bultzatzeko. Eta irudimenezkoa da, hirugarrenik, hezkuntza prozesuak beharrezkoa | duen errealitate objektiboaren eta ideia espekulatiboaren arteko lotura giza-ahalmen jakin bati esker bakarrik delako posible. Bere" antropologia konparatua", azken finean, gizakia bere dimentsio guztietan —aktualetan eta potentzialetan— behatzeko eta kontsideratzeko ahalegin serio bat da. | |
2009 | ||
Nola lortzen dute balioek balio guztiz objektibo hori (baina aitortuak dituenarentzat bakarrik halakoa!), kontzientzia subjektiboaren gainetiko, kanpotikoa?, hots, gure jokaeraren determinatzaileak izateko ahala, gure jardunaren motibatzaileak, kausak, eta arauemaileak izaterainokoa? Berriro esan, aurretik geure hautu eta aitortza suposatzen baldin bada bakarrik eta hala bakarrik; orduan soilik | baitute errealitate objektibo hori (Jainkoaren oso antzera!), baina orduan objektibitate bat halako zinki oinarrigina, non ere beraiek oinarritzen baitute gizon emakume ororen nortasuna, eta berdin ordena sozial publikoa. | |
2015 | ||
Ezin dugu ukatu bizi | dugun errealitate objektiboa, baina horrek ez du esan nahi bere kontraesanekin bada ere alternatibak eraikitzeko gaitasunik ez daukagunik. Eta alternatiba sortzen ari ez garenok ere, eskubideak defendatuz eta kontsumo kritiko eta arduratsua eginez, alternatiba horiek aurrera egiteko behar dituzten baldintzak sortzen lagun dezakegu. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ukan | 4 (0,03) |
Lehen forma
Argitaratzailea
ELKAR | 1 (0,01) |
UEU | 1 (0,01) |
Argia | 1 (0,01) |
Jakin liburuak | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
ukan errealitate | 4 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan errealitate objektibo | 4 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |