Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2001
‎Pixka bat horrekin jokatu dugu. Egi bakoitzak badu gezur bat, gezur bakoitzak egi bat, eta norberak egin behar du errealitateari buruz bere irakurketa. Musikaren aldetik, guk egiten duguna deskriba dezake nolabait ere, gure musikak baduelako alde bat laztantzekoa, eskua izango litzatekeena, eta beste bat indarra duena, eta ukabila litzatekeena.
‎" Poesiaren gaia errealitatea da, beraz, baina egungo filosofiak eta egungo poesiak ondo dakite ez dela posible errealitatearen ezagumen oso eta sistematikoan antzematea, poetak badaki ezin duela errealitatearen bere esperientzia baino isladatu ahal, eta esperientzia hau ere galbahe ugari iraganda gero bakarrik, bitarteko bait ditu bere oroimenaren hutsuneak, bere gogoaren eta bere lengoaiaren akatsak, eta poemagintzako desfigurazio bera ere bai. Orduan galbahe hauek iraganez gero, poesiaren objetoa errealitatea bada ere, poeman ez da benetako errealitatea isladatzen, baizik eta errealitate poetikoa, poesian bertan kreaturiko beste errealitate bat halegia.
2002
‎Gure kasuan, ikerketa aurrera eramateko aukeratutako analisi metodoamikrohistoriatik gertu dagoela esan daiteke; gainera, metodo kualitatiboa da, batezere. Gure ustez, ikertu nahi dugun errealitatea bere sakontasunean aztertzeko, lanabes ona da metodo hau. Gainera, erabiliko dugun dokumentazioak berak, eskatzen?
2006
‎Bestalde, helburu horiek guztiak betetzea errazagoa da gobernu demokratiko batekin diktadura batekin baino. Hala, demokraziak eta garapenak elkarrekin joan behar dute errealitate beraren elementu gisa. " Demokraziak eta garapenak elkarrekin joan behar dute errealitate beraren elementu gisa" bata bestearen gainean eraginez, helburu bera lortzeko:
‎Hala, demokraziak eta garapenak elkarrekin joan behar dute errealitate beraren elementu gisa. " Demokraziak eta garapenak elkarrekin joan behar dute errealitate beraren elementu gisa" bata bestearen gainean eraginez, helburu bera lortzeko: guztion ongizatea eskubideen berdintasunean.
2010
‎Vygotsky, Luria eta Leontieven eskola sobietarrak funtsezko bi aurresupostu edo tesietatik abiatuz zehazten du hizketa ekintza: bata, gizakiaren mundu psikikoak izaera soziala du, eta, bestea, giza organismoak funtzio aktiboa du errealitatearekiko bere erlazioetan300.
2011
‎Entzuteko eta ulertzeko gaitasun apur bat gehiago bagenu, edota jabetza unibokoaren kontzepzioa apur bat apalago, orduan, beharbada, egia eta bizi dugun errealitatea bera ere, zalantzan areago jarriko genituzke. Eta jasangarriagoak ginateke.
2012
‎18 Sarrionandiarenean ere antzeko gogoetak aurkitu ditugu: . Poetak badaki ezin duela errealitatearen bere esperientzia baino islatu ahal, eta esperientzia hau ere galbahe ugari iraganda gero bakarrik, bere gogoaren hutsuneekin, bere lengoaiaren akatsekin eta poemagintzako desfigurazioekin. Galbahe hauek pasaturik, poesiaren objektua errealitatea bada ere, poeman ez da benetako errealitatea islatzen, baizik eta errealitate poetikoa, poesian bertan kreaturiko beste errealitate hori.
‎68 Ko erreferentziak, Fuentesi (1989) jarraituz, adierazi nahi du errealitate berari egiten diotela erreferentzia; hau da, egiturako bi osagaiak objektu bera izendatzen dutela. Ez du esan nahi, bada, esanahi bera dutenik.
2015
‎Atzean geratuko ziren paradigma modernoaren sinesmen nagusiak: Natura egonkorra eta lege erregularren araberakoa da, materia guztiz inertea eta pasiboa da, ez du bizirik, ez du pentsamendurik, ezta borondaterik ere, gogamenaren jardunak kontzienteak eta arrazionalak dira, zientziak badu errealitatea bere horretan (objektiboki) esplikatzea eta deskribatzea (metodo kontua da), Naturak kausalitatea eta Humanitateak arrazionaltasuna dute ezinbesteko logika gidari (egitate objektiboen kausalitatea eta balio subjektiboen arrazionaltasuna)... Modernitatearen paradigma horren erroa, Toulminen ustez, erlijio gerren garaian ziurtasuna eta egonkortasuna giza auzietatik kanpo topatzeko beharra izan zen, alegia, erlijioak ematen ez zuen" ziurtasun absolutua" Naturaren ideia modernoak emango zuen.
‎Aldiz, Ene Jesus-en protagonista hautsi egin da amaren itolarriaren eta iraganeko traumen pean. Ezin du errealitatea bere egin, ezin gertakizunen oroitzapenak bere gain hartu, eta irudimenaren bidez oroitzapenok asmamen jolas bilakarazten ditu. Era ilun eta defentsazkoan darabil irudimena, jasangaitza leundu egiten baita behin irudi bihurturikoan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia