2004
|
|
Hona, bada, besterik gabe, zertara ekarri gaituen atal honetako izenburuak: sistema sozialaren baitan gizarte izaera hegemonikoa
|
duten
erabilera eremu haiek izango ditugu, inondik inora ere, hizkuntza baten normalizazio estatusa bermatuko diguten eginkizun komunikatiboak.
|
2007
|
|
Normalizazio kontzeptuak inplikatzen duen berdintasuna eta demokrazia egoera kontuanhartu ordez, orain dela hogei urte nola geunden esaten hasiko zaizu. Euskarakeskuratu berri
|
dituen
erabilera eremuak aipatuko dizkizu banaka banaka. Bereherrian eta bere inguruan hau eta hura hobetu dela.
|
2013
|
|
F. Xavier Vila i Moreno – Ikuspegi zabaleko ikerkuntza soziolinguistikoaren hainbat oinarri maiz erabiltzen da soziokulturalki antzekoak diren egoera multzoak izendatzeko, kontuan hartu gabe egoera horiek barietate jakin bat eskatzen duten ala ez. Funtsean, eta terminoaren hasierako kontzepzioari dagokionez, ikuspegi horrek ez
|
ditu
erabilera eremuak definitzen barnetalde irizpideekin eta eremuaren eta barietatearen arteko kongruentziaren arabera; dena den, horrela, taula bat egitea lortzen du, hizkuntza erabileren aldetik antzekoak diren gizarteak alderatzeko aukera ematen duena.
|
2014
|
|
Izan ere, ezinbestekoa da ura tratatzeko gailu edo sistema horiek uraren kalitateari eta materialei egokitzea, beren hel buruak egoki bete ditzaten eta ondorio kaltegarririk izan ez dezaten. Horrez gain, komeni da uraren tratamendua helburu
|
duen
erabilera eremura mugatzea (esaterako, ur beroaren instalaziora). Esanak esan, txorrotako ura tratatzeko gailurik edo sistemarik behar den edo ez erabakitzeko, lehenik eta behin, uraren kalitatea zer nolakoa den jakin behar da, eta horreta rako, ahal den informazio guztia eskuratu behar da, enpresa hornitzailearen eskutik.
|
2018
|
|
Familia bidezko transmisioaren bidez, hiztunak modu naturalean jasotzen du hizkuntza, horrek erraztasunean dituen onura guztiekin. Aldi berean, hizkuntza horren erabilera indartzen du hiztun batek
|
duen
erabilera eremu gertukoenean, familian hain zuzen.
|
2019
|
|
Ondoren aurkeztuko dugun irizpide taula ikusita, pentsa genezake aliritzira hautatutako parametro sorta osatugabea dela. Gainera, lehen unetik beretik ohartuko gara hiru mailako adierazle eskala motza dela ekimenen nolakotasuna zedarritzeko. eta era berean argudiatu ahal
|
dugu
erabileraren eremua zabalegia dela, horrelako tresna erredukzionista batek ertz guztiak barnebiltzeko. egia da. hamaika gabezia eta disfuntzio topatuko dugu: egon daitezkeen irizpide guztiak ez daude, eta daudenak, adituen esanetan oinarritu arren, dudazko, ezin aplikatuzko edo baztergarriak izango dira akaso.
|
|
Zein zerikusi
|
du
erabileraren eremuz eremuko konpartimentazio horrek diglosiaren eredu klasikoak azaltzen duen goi formal eta behe informal mailako banaketa soziofuntzional teorikoarekin (Fishman, 1967; Zalbide, 2011). Labur esanda, gaur egungo Ondarroako nerabeek ez dute euskara gehiago erabiltzen behe informal mailako jardunean, ezta gaztelania gehiago ere goi mailako jardun formalean.
|