2008
|
|
65 Jeltzaleek bazuten, gainera, ezkerreko indarrek ez
|
zuten
elementu bat beren arteko harremanak mantentzeko eta gerraren oroimena ez ahazteko, hildako gudarien aldeko mezak. Amurrion, adibidez, Legutianon hildako Araba batailoiko gudarien aldeko mezak 1937an bertan hasi ziren, herria frankisten esku egon arren.
|
|
Zorionez, azken urteetan, zenbait arlotatik emakumea kontuan hartu duten lanak egin dira (Castaño, Plazaola, Bolívar eta Ruiz, 2006). Lanotan frogatu dute ezen generoarekin zerikusirik
|
duten
elementu batzuek emakumearen sintomatologia azaltzen dutela, rolen gatazkak eta ardura afektiboak, besteak beste (Samarasinghe eta Arvindsson, 2001).
|
2011
|
|
Udaberria, Kloris, eta Venus bera. Venus, su elementuarekin erlazionatzen dena, ur gainean kokatua agertzen da, kontrakoa
|
duen
elementua, horrela bien arteko aspektu bateratzailea adieraziz.
|
2012
|
|
Baina arreta berezia merezi
|
duen
elementua eskultura bera da. Lan honetan, artelan baten barnean beste artelan bat aurkitzen dugu, artista askok jada egin bezala, adibidez, Dalik.
|
2017
|
|
Komunikazioaren jakintza arloa gaur eta bihar, Euskal Herrian, diziplina, eskola eta helduleku askoren arteko joko eremu dinamikoa izango da. Eta susmoa
|
dut
elementurik interesgarri eta berritzaileenak euskaraz pentsatu eta landuko direla datozen urteotan, globalizazioaren zurrunbilo zoroaren baitan perspektiba berria (goa) k eta gurea (goa) k ditugulako mundu aldakor, azeleratu eta mediatikoki saturatu honetan (hauetan) kriterioz jarduteko.
|
|
Nahiz eta arinki eta azaleko eran deskribatu, esandakoak nahikoa izan behar luke bi sistema demokratiko haien izaeraz jabetzeko. Nahiz eta desberdintasunak begien bistakoak diren, komunean
|
duten
elementua ere nabarmena da. Hain zuzen ere, elementu hori partekatzen dute «demokratiko» izena jasotzen duten sistema politiko ezberdinek6 Guk bi eredu islatu berri ditugu, baina aukera gehiago daude7, noski.
|
2018
|
|
Arestian ikusi den bezala, aztertutako kategoriak 7 izan dira, baina lan honetan ikerketaren helburuarekin erlazio nabarmenagoa
|
duten
elementuetan zentratuko gara.
|
2020
|
|
9 urte Paisaiaren edo ondare elementu baten behaketa zuzena eginez krokis eta marrazki errazak egitea. Eskalaren oinarrizko nozioak erabiliz plano eta mapak lantzea. Datuak erabiliz (herrira, bailarara, herrialdera, autonomia erkidegora, estatura edo Europar Batasunera datozen turisten datuak aintzat hartuta) grafikoak lantzea. Ondare elementuak behatzeko eta neurtzeko erremintak erabiltzea: ...erabiltzea eta kontsultatzea. Bidaia kulturalen ibilbideak planifikatzea. Eraikuntza batek lehengaia lortzen denetik egiten den arte doan hurrenkera prozesua eta identifikatzea eta ordenatzea. Europar Batasunaren inguruko kultura ondarearen gertakarien, ekintza eta/ edo eredu zehatzen gaineko informazioa biltzea eta Europako mapa batean kokatzea. Espainiako estatuan Gizateriaren Ondare izendapena
|
duten
elementuei buruzko datuak biltzea, mapa batean kokatzea eta adieraztea. Tokiko, bailarako elkarbizitza kulturalaren inguruan antolaketari buruzko txosten bat lantzea eta erlazionatzea. Gertakari historikoak eta artelanak dramatizatzea eta simulatzea. Tokiko, bailarako kultura ondare osoaren edo elementu baten inguruko ezaugarriekin txosten bat lantzea eta erlazionatzea
|
2021
|
|
Ildo beretik jarraituz, balio positiboak alderantzikatzen diren gisa berean, Biblian negatibotzat
|
ditugun
elementuak askatasunaren adierazle positiboak izango dira: Sylviak gaizkiaren papera irudikatzen du Sortzailearen ustez, Truman bide onetik aldenduarazten baitu, Evak Adan bide onetik aldendu zuen modu berean.
|
|
Pasarte horretatik uler daitekeenez, ipuin horretan irakurketa erlijiosoa ia ekidiezina da. Edozein modutan, jainko batengan, amarengan edo naturan topatuta, babeserako funtzioa
|
dute
elementuok. Ziklikotasuna ere irudika daiteke E-ko eta F-ko elementu horietan.
|
|
Azkenik, Cendrillonek galtzen duen zapatari eta eraztunari buruzko ohar batzuk egin beharrean gaude. Ez
|
genuke
elementu magikotzat hartuko, baina bai sinbolismo handia hartu duen osagaitzat. Zapatari aparteko ezaugarria eskaini nahi dio narrazioak, eginda dagoen materialaren bidez. Erdaretako bertsioetan denetan agertzen da zapata:
|
2022
|
|
Horrekin batera kontuan hartu beharrekoa da hemen azaldu den problematikarentzat gaur egun konponbiderik ez izatearen arrazoi nagusietako bat dela modifikatzaile gisa jokatzen duten elementuen azterketa sakon gehiagoren faltan gaudela oraindik, euskal hizkuntzalaritzan bezala mundu mailako hizkuntzalaritzan. Lan honekin, gai honi heltzeko kontuan hartu liratekeen zenbait xehetasun azalarazi nahi izan ditut, horrela modifikatzaileen inguruko ikerketan ez ezik, adberbiotzat
|
ditugun
elementuen deskribapen eta irakaskuntzan ere aurrera egiteko oinarri sendoagoa ezartzeko asmoz. Aurrerantzean, bereizi ditudan hitz motak gehiago aztertu ahala, horien barne egitura zein den eta moten arteko harremanak zein diren argitzera jo litzateke.
|
|
Izan ere, ez da erraza zehazten atzizki horrek zein harreman semantiko ezartzen duen oinarriaren eta eratorriaren artean: maiz ki
|
dun
elementuak ‘modu Adj batean’ (emeki: ‘modu eme batean’) edo ‘maila Adj ean’ (harrigarriki:
|
|
nolatan (BN14, G, L), nolaz (GN, BN, Err, 13 Berrikusle batek ohartarazten du antzekoa dela ko atzizkiaren funtzioa, baina aurkako noranzkoan. Izan ere, ko ren bitartez adberbioak adjektibo bilaka daitezke, hau da, izenaren eremua modifikatzen
|
duten
elementuak izatera igaro daitezke.
|
|
Bigarrena, oinarrian ez dituela adjektiboak hartzen, 3.1 atalean aztertu ditudan atzizkiek ez bezala. Hortaz, atzizki honek ez du ahalbidetzen adjektiboek aditzaren, aditz sintagmaren edo perpausaren eremua modifika dezaten; horren ordez, erakusleak, galdetzaileak eta antzeko esanahi deiktiko edo anaforikoa
|
duten
elementu batzuk moduzko esanahi batekin aditzaren/ aditz sintagmaren modifikatzaile bihurtzea ahalbidetzen du. Ezaugarri semantiko bereziak dituzten hitzak sortzen dira modu honetara:
|
|
(7b) adibidean, ordea, nekaturik hitzak ez du ezer esaten etortzeko erari buruz, baizik eta subjektuaren egoerari buruz, Pello nekatuta zegoela etorri zenean, beraz. Hortaz, ez dago zalantzarik rik eta ta atzizkiek kasu hauetan eratzen dituzten hitzak bigarren mailako predikatuak direla, eta ez, aitzitik, adberbioen gisara, aditza edo perpausa modifikatzen
|
duten
elementuak.
|