2012
|
|
68). Gizakiak beharrezkoak
|
dituen
elementuak naturatik ustiatzen baditu, zeozer itzuli dio naturari trukean, zeozer hori osasun mailan defini litekeena. Gizakiak orain arte zor handiak sortu ditu naturarekin, beraz, giza aurrerapenei eskatu zaie orain arte egindako gaitzei erremedioa jartzea, hala nola etorkizuneko eraldaketak osasungarriak egitea.
|
2014
|
|
Arau geometriko hau baino lehenago, arkitektura ideiaren irudikapena era elastiko batean egiten zen, hau da, ez zen eraikin edo arkitektura elementu jakin bat irudikatzen, ideia baizik. Erdi Aroko marrazkiak ez
|
du
elementua irudikatzen, kontzeptua baizik, eraikitako forma ezberdinetan gauzatzen den eraikuntza prozesu bat. Arkitektura objektua eraikitzeko era, prozesuaren irudikapena objektu berarena baino.
|
|
Banaketa horri jarraiki, Federico Zuccarok L, idea de, pittori, scultoi, et architetti liburuan, disegno interno eta disegno esterno aren arteko banaketa egiten du XVII. mendean, Albertiren joera neoplatonikoari jarraiki. Marrazkigintzaren eskema horretan, «barneko marrazkiak» (italieraz «disegno» hitzak «marrazkia» zein «diseinua» esan nahi du) proiektistak bere barnean
|
dituen
elementuen batuketa dira, Jaungoikoaren ukitua adierazten du eta sormenaren txinparta lirateke. Gerora, ideia hori mundura plazaratzeko, «kanpoko marrazkiak» izango genituzke, hau da, ideia horren adierazpena prozesu platoniko baten bitarteko.
|
|
Marrazkigintzaren hainbat definizio topa ditzakegu egile bakoitzaren ekoizpenari so. Jorge Sainz arkitektoaren banaketa aipatuko dugu, lehenbizi; arkitekturaren eta eraikinaren arteko lotura kausa efektuzkoa burutzen du Sainzek, hau da, proiektu marraztua ez
|
du
elementu existentzialistatzat hartzen, haren ustez eraiki gabeko arkitekturak ez dauka eraiki denak daukan bezainbeste garrantzirik. Testuinguru horri helduz, proiektuaren araberako banaketa bat sortzen du, «lehenagoko» irudiak aipatzen ditu (denbora mugarria obran, hots, eraikian, kokatzen duelarik), «bitarteko» marrazkien segida, obra egikaritzen den bitartekoak, eta azkenik «geroko» irudiak aipatzen ditu, jada eraikita dauden elementuak islatzen dituztenak.
|
2016
|
|
MetodologiahorrekerlazioaduOpen Buildindiseignu planteamenduarekin, Habrakenek (Habraken, 1962a) rdatz berriakezarrizituen60kohamarkadan, planteamenduberri horretarako. Aldbatetike, eraikinaketahaieninguruak denboraigaroahalaerakargarriak, ziurraketaerabilgarriak izateko doikuntza neurriak behar
|
dituzten
elementuak diraet, abestetikdiseinu etaeraikuntza prozesuanbeste arloetakoadituenpartaidetzabeharrezkoada, etaezsoilik arkitektoenaedoerabiltzaileena.
|
|
Espresuki txikienentzat eraikitzen ditugun jolas egitura horietan ezin dira bakarrik ibili, helduen laguntza behar izaten dute leku batetik bestera igo, jaitsi edota pasatzeko, eta kautxuzko lurra jarri arren, egitura horien altuera eta material zurrunak direla-eta, min egiteko arriskua altua da. Haurrek eta gazteek, berriz, nahiago
|
dituzte
elementu naturalak biltzen dituzten guneak. Zuhaixkaz, hondarrez eta belarrez eratutako espazioetan adibidez, euren jolasetarako ezkutalekuak aurki ditzakete.
|