2000
|
|
(...) Edozein erantzun posiblek faktore berri bat sartuko luke bereizketaren oinarri lez, horrela abiapuntu inmanentearen oinarrizko printzipioa sakrifikatuz. Zeren, orduan, zuzenki ‘ezagutzen’
|
ditugun
elementu konplexuak eta objektua erabat desberdinak izango lirateke.
|
|
Objektuak eraikitzeko oinarri hau, Machen ustez, subjektu batek, gizabanako batek esate baterako, hautematen dituen elementu sentikorrek osatzen dute. Kontuan izan behar
|
dugu
elementu hauek neutroak direla, hots, ez fisikoak ezta psikikoak ere; soilik interpretatu behar ditugun datuak dira, eta interpretazio horrek modu ugari izan ditzake, horien artean fisikoa nahiz psikologikoa ere. Oinarriztapen fenomenalista honen azken helburua zientzien batasuna zen, psikologia eta fisikarena batik bat, garai hartan bata bestetik oso urrun zeudela baitzirudien.
|
|
Eta horren arrazoia sinplea zen: nahiago
|
zuen
elementuez aritu, horrela, sentitzen duen subjektu baten aurresuposaketa saihesten zuelako. Subjektu bat onartzeak zirkularkerian erortzea ekarriko lioke.
|
|
Ni-a sentsazio konplexu lez definitzen zuen, ez besterik; eta konplexutasun mailan soilik desberdintzen zen beste gauzetatik. Ni-ak beste edozein objektuk dituenak baino modu konplexuagoan
|
ditu
elementuak eta hauen arteko asoziazioak ere. Tamalez, Mach puntu honetan ez zen oso argi azaldu, eta ez zuen garbi idatzi Ni-a ‘nire gorputza’ den ala ez.
|
2001
|
|
naturak etengabe, kopuruz behintzat, izaki berriak sortzen dituenean; hosto eta animalia belaunaldi bati hurrengoa jarraikitzen zaionean; eta garrantzitsuena, oinarrizko elementu fisiko kimikoak (ura, lurra, sua, airea) diruditen bezain elkarren aurkakoak ez direnean. Azken
|
hau
elementuen aldizkako zikloan argi geratzen da: ura lurruntzerakoan aire bihurtzen da; ondoren airea euri bilakatzen da, euri hori lurrera eroriko den ur izango delarik; horren ostean ur hori lur bihurtuko da; eta lur hori, egurra esaterako, erre egingo da su bihurtuz; su hori zerura igotzean atzera aire bihurtuko da...
|
2005
|
|
Eta gauza hori kanpo sentimenaren objektu material bat ez bada, kasu horretan bereziki, gauza ezberdinen edo era anitzetan moldatutako gauza askoren aurrean aurkitzen gara. Ze, azken batean, norbaitek espresio arrotz bat ulertu eta itzuli nahi badu, orduan, berak helburu horretarako beharrezkoak
|
dituen
elementuak bakarrik aurkitzen ditu espresio horretan bertan. Hizkuntzak hieroglifikoak bezala dira, zeinetan bakoitzak mundua eta bere fantasia inprimatzen duen, eta zein elkarreraginean birsortuz, ugalduz eta hobetuz doazen.
|
2006
|
|
Kultura mizenikoarekin lotura
|
duten
elementu gehiago ere badaude Homeroren testuetan:
|
2007
|
|
Heraklitok logos (logoj) edo arrazoimen deitzen dio munduaren harmoniari: gauzek beren baitan
|
duten
elementu komuna edo egitura partekatua da logos632:
|
|
• Heraklitok logos (logojj edo arrazoimen deitzen dio munduaren harmoniari, gauzek beren baitan
|
duten
elementu komuna edo egitura partekatua baita logos443.
|
|
Interesgarria da, bestalde, Homeroren testuetan oso arkaikoa izan behar
|
duen
elementu batean —Hefesto forjariak Akilesentzat eraikitzen duen ezkutu, itxuraz, mizenikoan158— munduaren sorkuntza esplikatzen duen kosmogonia bat aurkitzea: Hefestok —edozein eragileren lekua hartuta— lurra egiten du, lehenik; eta itsasoa, gero; eta eguzki nekaezina; eta ilargi betea; eta, harago, zerua koroatzen duten izarrak159..
|
2014
|
|
West Side Story ri buruz ari naiz. Komedia musikal horren partiturak ez du interes berezirik, baina kalitatezko lan bat da interes dramatikoa eta koreografikoa
|
duten
elementuak batzen jakin duelako eta eszenaratze bete eta original bat duelako. Ez dut uste alferrikakoa denik esatea zineman aurkitu duela bere adierazpenik onena West Side Story k.
|