Emaitzak: 6
2009 | ||
Herritar elebidunik gabeko elebitasuna itxurakeria eta erretorika hutsa dela ohartarazi behar ditugu. Elebakarrak ulertu behar du bere esku dagoela neurri handi batean hizkuntza bizikidetzan aurrerapauso sendoak ematea, eta elebidunak ulertu eta baloratu behar | du elebakarrak euskara ikasteko egiten duen ahalegin ikaragarria, are handiagoa euskararik gabe, ia Euskadi osoan inolako deserosotasunik gabe, bizitzea guztiz posible duenez gero. | |
2011 | ||
Hizkuntza batek ezin baditu hizkuntza handi baten elementu guztiak izan, zer elementu dira funtsezkoak hizkuntza hori gordetzeko eta garatzeko? dugu. guk ez dugu isolatzerik nahi, ez | dugu elebakar izan nahi. Alderantziz, eleaniztunak izan nahi dugu; kultura aniztasunaren erronka onartzen dugu. erronka hori onartzen dugu, bai, baina, lehenik eta behin, norberaren hizkuntza babesteko erantzukizuna dugu. | |
2015 | ||
Bistakoa da euskaldunek(= elebidunek) ez dutela inongo arazorik elkarbizitzarako. Arazoa jarrera inperialista | duten elebakarrak dira. Elkarri ulertzera, horretara baikaude behartuta herritarrak elkarrekin bizitzeko. | |
Garapena gertatzen da klase guzietan beraz, eta emaitzak bertsuak izan arren lehen hezkuntzabukaeran alde txiki batzuk badira laginen artean, eta murgiltze sisteman eskolatuak direnhaurrek beti hizkuntza gaitasun pixka bat garatuagoak | dituzte elebakarrek baino (hauek sail ezelebidunetan eskolatuak direlarik). Azken hau datu itxaropenezkoa da elebitasunarentzat, bihizkuntzak ongi garatuak direlako froga baita, gaur egungo Ipar Euskal Herriko testuingurulinguistikoan. | |
2016 | ||
«Ez dugu uste elebakartasunak arriskuan jartzen duenik hiztunen arteko bizikidetza harmoniatsua. Zergatik behartu behar | ditugu elebakarrak beren elebakartasuna gainditzera?». Bat dator euskararen normalizazioan pauso gehiago eman behar direla. | |
2022 | ||
Gainera, hori bakarrik ez, irakasleek uste sendoa dute eleaniztunek hizkuntzak errazago ikasten dituztela erraztasun kognitiboak dituztelako, iradokirik eleaniztunek hizkuntzak ikasteko duten iaiotasun hori kognizioari loturik egon daitekeela. Arestian aipatutako ikerlanek baieztatzen dute irakasleen usteak zuzen kokatzen direla eleaniztunak ikasle aurreratu gisa ulertzen; izan ere, aurretiazko ikerketek demostratu dute ikasle eleaniztunek abantaila ugari dutela hizkuntza gehigarriak ikasteko; izan ere, esperientzia, estrategia eta baliabide gehiago eta trebatuagoak | dituzte elebakarraren aldean, laburbildurik honako hiru ezaugarri bereizgarrietan: kontzientzia metalinguistiko finagoan, hizkuntzak ikasteko estrategia sorta zabalagoan eta hizkuntza ezagutza handiagoan (Cenoz, 2013; Jessner, 2016; Kalashnikova & Mattock, 2014; Maluch & Kempert, 2017; Moodie, 2016; Psaltou Joycey & Kantaridou, 2009; Sanz, 2007; Thomas Sunesson et al., 2016). |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ukan | 6 (0,04) |
Lehen forma
Argitaratzailea
ELKAR | 1 (0,01) |
UEU | 1 (0,01) |
Argia | 1 (0,01) |
Uztaro | 1 (0,01) |
Alberdania | 1 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
ukan elebakar | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan elebakar baino | 1 (0,01) |
ukan elebakar berak | 1 (0,01) |
ukan elebakar euskara | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |