2008
|
|
Ikhusten
|
dugu
egun guziez ez dutela balio ez izerdiak, ez lanak, ez lurretan emaiten diren onkhailuek, ez balin bagare kanpo herrietarik heldu diren bihi eta azienden kontra gerizatuak.
|
2010
|
|
Gehienetan, errealitate ikusezinak izaten dira, baina horrek ez du esan nahi, inondik inora, ondorioak nabariezinak direnik. Auzokide edota bizilagunentzat pertsona arruntak eta integratuak dira, kalean arazoak islatzen ez dituztenak, baina haien etxeko atea ixten denean, pertsona horiek bi aldiz pentsatu behar
|
dute
egun horretan ea berogailua piztu dezaketen ala ez, edo aste horretan haragia edo arraina jaterik izango duten.
|
2011
|
|
Ander abokatuaren abenturak eta kalenturak kontatzen ditu telesail honek. 40 urte bete
|
dituen
egun berean, defendatu behar duen droga trafikatzailea zigortu egiten dute bere erruz. Ondorioz, lan egiten duen bulegotik bota egingo dute.
|
2013
|
|
Horrexegatik, egungo testuinguru sozialen eta balioen bilakaera kontuan hartuta, esan daiteke orain ez garela hiltzen gure gizartean 1960ko hamarkadan bezala. Gizarteko aldaketen erakusgarri bi eredu
|
ditugu
egun, lehengo eta geroagoko garaien erakusgarri diren bi eredu, aldaketak gertakari sozialetan gradualki nabarmentzen direnez gero bi eredu ageri baitira continuum baten bi mutur kontrajarri gisa; hiltzeko prozesuaren eredu tradizionala bata, eta biografikoa bestea.
|
|
garai hartan, seme alaba asko izatea zen normalena, eta horietako asko hil egiten ziren; gainera, ohikoa izaten zen seme alabak beste pertsona batzuek zaintzea eta haztea, batez ere, klase altuko familietan. Azkenik, umeek ez
|
zituzten
egun dituzten eskubideak. Izan ere, ume batek bizirautea lortzen zuenean, heldu txikitzat hartzen zen eta, familia dirudunetan izan ezik, ohikoena izaten zen helduen gidaritzapean lanean hastea, besteak beste, ahalegin fisiko handia eskatzen zuten lanetan.
|
2014
|
|
Komunitate berdinkidea pentsatzeko garaian sarturik gaudela iragartzen ari zaigu XXI. mendeko Agora. Espazio estetikoaren bizigarritasunak sakontzeko garaia bizi
|
du
egun: muineko nor kolektiboari aurrez aurre begiratzeko garaia.
|
2016
|
|
Halere, beste korronte batzuen ustetan (Sherlaw eta Raude, 2013), izurriteekiko lasaitasun hori, izurriteen aurreikuspenen eta ondorio errealen artean dagoen langa handiak sortu du. Aurreikuspen horietan sarritan egon ohi den diskurtso alarmista eta izu metaforadunak ezerezean geratzeak gure gizarte igurikapenetan ainguraturik geratu dira eta eragina
|
dute
egun bizi ditugun osasun krisietan ere. Horrela, horrek azal dezake baita ere krisiaren lehenengo uneetan (abuztuan) arrisku hautematea eta beldurra handiagoa izatea, baina hilak aurrera joan ahala herstura maila horiek gutxitzea aurreko izurriteetan jarraituriko jarrera bera errepikatuta.
|
|
Artikulu honek oinarritzat
|
du
egun lantzen ari naizen doktore tesia; hau da, Kartzela, genero erakundea: emakume presoen bizipenak, erresistentziak eta estrategiak ikerketa1, jomuga duena emakume preso sozialen esperientzietan barrentzea eta haien agentzia nabarmentzea.
|