Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27

2004
‎Aipatu epea igaro eta alderdi exekutatuak ez badu egiten aurreko lerrokadan ezarritakoa, alderdi betearazleak, bost eguneko epean, ondasun higiezina adjudikatzea eska dezake, tasazio balioaren 100eko 70ean edo kontzeptu guztien ondorioz zordundutako kopuruan, betiere kopuru hori posturarik onena baino handiagoa denean.
‎3) Bere burua jaraunsle, jaraunskide edo legatu hartzailetzat duenak egindako eskaeraren bidez, jarauntsi edo legatuaren kausatzaileak azken nahiaren egintza burutu eta egintza hori bere esku duenak halakoa erakuts dezan.
‎5) Bere burua kalteduntzat duenak egindako eskaeraren bidez, erantzukizun zibileko aseguruak estal dezakeennean, aseguru kontratua bere esku due gertaera batek kalteak eragin dizkionak berori erakuts dezan.
‎6) Kontsumitzaileen eta erabiltzaileen interes kolektiboak defendatzeko prozesua hasi nahi duenak egindako eskaeraren bidez, ukitutakoen taldeko kideak zehazteko, baldin eta, horiek zehaztuta egon ez arren, erraz zehatz badaitezke. Ondore horretarako, auzitegiak neurri egokiak hartuko ditu, taldekideei buruzko ikerketak egiteko, kasuan kasuko inguruabarrak eta eskatzaileak ekarritako datuak kontuan izanik; halaber, demandatuari agindeia egingo zaio, zehaztapen horretan lagun dezan.
‎Interesdunak hori idatziz edo ahoz eskatzea, edo, berak ezin badu egin, haren izenean beste norbaitek eskatzea, eskatzailearen egoitza zein tokitan izan eta toki horretako lehen auzialdiko epaileari; eskaera beti berretsiko da epailearen aurrean, baldin eta eskatzaileak hori egiteko gaitasuna badu.
‎Naturaren araberako amarengandiko seme alabatasuna ez da Erregistrora iritsiko aitorpen egintzaren bidez bakarrik; aitzitik, lege berriaren xedapenen arabera, seme alabatasun hori egiaztatutzat joko da erditzeari buruzko parte teknikoaren bidez eta egitatearen berri ziurra duenak egindako adierazpenaren bidez. Hala ere, legeak aita aipatzen du, adierazpena egitera behartuta daudenen artean, lehenengo lekuan.
2005
‎II. kapituluan arautu da banaketa berdinaren proiektuen inskripzioa. Bereziki jorratu dira zenbait bazterreko oharren betekizun eta ondoreak, alegia, lurrak birzatitzeko espedientea hasteari buruzko bazterreko oharrarenak, edota jardunune barruko lurrek konpentsazio sistemari datxezkion betebeharrak bete behar dituztenean egin beharreko oharrarenak. Oharrok egiteari buruz, aipatzeko modukoa da modu berezian azpimarratu dela, halako oharra egin daitekeela finkak jardununetik at izan arren, proiektuari atxiki zaizkionean, edota hirigintza aprobetxamendua aparteko folioan inskribatu denean.
‎7 Hipotekaren onarpena eta hipoteka hori nahikoa delako adierazpena, finkak duen erantzukizunaren zehaztapena, eta, tituluaren arabera, ondasun hipotekatuen artean eginiko banaketa, ezkonsaria eratu duenak, hipoteka duenak edo, hala denean, hipoteka hori kalifikatu behar duenak egindakoa; horren inguruan epai espedientea eragin bada, eman den ebazpena, horren data eta berori eman duen epaitegia edo auzitegia.
‎Oposiziogilea ez bada agertzen lehenengo edo bigarren ariketaren lehenengo ez bigarren deian, edo ez badu egiten hirugarren edo laugarren ariketa dagokionean, oposiziotik kanpo geratuko da, ez agertzeko arrazoia edozein izanda ere. Hirugarren eta laugarren ariketetan ez da bigarren deirik izango.
2006
‎Udal epaileak sumarioko lehenengo eginbideen instrukzioari hasiera ematen badio, behin presa gehien dutenak eginda eta instrukzio epaileak eskatutako guztiak gauzatu ondoren, hari auzia igorriko dio, eta ezin izango du hiru egun baino gehiagotan atxiki.
2007
‎Langileek lan kontratua etenda duten bitartean egiten denean kaleratzea, baldin eta lan kontratua eten badatiaren d) letran aipatu amatasuna, haur lege honen 45 artikuluko 1 idatz zadunaldi bitarteko arriskua, adopzioa edo familia harrera dela eta; edo, kaleratzea zein datatan jakinarazi den kontuan hartuta, aurreabisuaren epea aipatu egoeren ondorioz kontratua etenda dagoela amaitzen denean.
‎Errentatzailearen idatzizko adostasunik gabe, errentariak ezin du egin obrarik, 2 artikuluaren 2 paragrafoannen egitura alda dezakeenik, ezta etxe aipatutako etxebizitzaren edo eranskibizitza horren egonkortasuna edo segurtasuna gutxitzea eragin dezakeen obrarik ere.
‎a) Legeria positiboari dagokionez, EKren 53.3 artikuluan ezarri da legeria positiboak kontuan izango dituela, hau da, «oinarri» hartuko dituela. «Legeria» formalak lege formalez gain erregelamenduak ere biltzen dituenez, egia esan, III. kapituluko printzipio artezkariek, II. kapituluko oinarrizko eskubide eta askatasun publikoek ez bezala, ez daukate legeak errespetatu behar duen «funtsezko edukirik» (EKren 53.1 art., a contrario sensu interpretatuta), baina horrek ere ez du esan nahi legegileak nahi duena egin dezakeenik (adibidez, EKren 41 artikuluan Gizarte Segurantzako sistema publikoa eskatzen da), eta Konstituzio Auzitegiak ere irizpide moduan erabil ditzake arau bat Konstituzioaren araberakoa den edo ez epaitzeko. Konstituzio gaikuntza moduan ere har daitezke, legegileak esku hartze publikoari jarritako oztopo jakin batzuk, esaterako, partikularren eskubide ekonomikoetatik eratorri daitezkeenak?
‎Nire ustez, sistema bakoitzean legearen interpretazioa eta aplikazioa jorratzeko oinarriko eredu teorikoan horrelako zerbait egon daitekeen arren, praktikan bi sistemak puntu erkideetara iristen ari dira: epaile ezin du nahi duena egin aplikatu beharreko arauarekin eta epaile kontinentala ere ez dago arauaren hitzez hitzekotasunari estu estutik lotuta, araua nolabaiteko malgutasunez interpretatzeko aukerarik gabe.
‎Berak hurrengoa esaten zuen: «nik ahal dudana egiten dut, eta gainerakoa Jainkoak egiten du, ahalguztiduna da eta». Eta ni, apal apal, bide horri heltzen ahalegindu naiz.
2008
‎Lege iruzurraren kasuan, ostera, egintza edo egitate batzuk burutzen dira, emaitza jakin batzuk lortzeko, hain zuzen ere, beste modu batera lortu liratekeen emaitzak. Ez dago itxurazko eta benetako borondatearen arteko alderik, alderdiek egiatan nahi dutena egiten baitute. Edonondik begira dakiola ere, figura bi horien arteko desberdintasuna oso argia izan arren, praktikan zail gertatzen da bereizketa hori egitea.
‎Autolikidazioen sistema hedatu zen heinean, organo kudeatzaileek egiaztatze eskumenak galdu zituzten, organo ikuskatzaileen mesedetan. Modu horretara, organo kudeatzaileek egiaztapen formala baino ezin zuten egin, hots, subjektuek aitortutako datuak egiaztatu, oker material edo aritmetikoak zein Zuzenbideko okerrak zuzentzeko. Zuzenketaren ondorioa behin behineko likidazioa zen.
2009
‎Gauza ematen denetik hogeita hamar eguneko epean, erosleak ez badu egiten gauzaren barne akatsen ondoriozko erreklamaziorik, saltzailearen aurkako akzioak eta errepetizio eskubideak galduko ditu.
‎Likidazioa egiteko, likidatzaileak ondokoa aztertu behar du: kapitainaren protesta, beharrezkoa izanez gero, protesta hori nabigazio liburuarekin alderatuz; matxuran interesa dutenek egindako kontratuak; tasazioak; adituek egindako azterketak eta konponketen kontuak. Hori guztia aztertu ondoren, likidatzaileak uste badu prozedurak akatsen bat duela, eta horren ondorioz kaltea eragin ahal zaiela interesdunen eskubideei edo ukitu ahal dela kapitainaren erantzukizuna, horren inguruko ohartarazpena egingo du, ahal izanez gero akats hori ongitzeko; bestela, likidazioaren atarikoetan agerraraziko du akatsa.
2011
‎Ezgaiek edo adina dela-eta ezkontzeko gaitasunik ez dutenek egindako aitorpena baliozkoa izan dadin, epailearen onespena behar da, Fiskaltzak esan beharrekoa entzunez.
‎Beheko lurren jabeak ezin ditu egin zortasun hori eragozten duten obrak, ezta goiko lurren jabeak zortasuna astuntzen dutenak ere.
‎Konponketa horiek gauzaren iraupenerako nahitaezkoak izanik, jabeak ez dituenean egiten, gozamendunak egin ditzake; baina, gozamena amaitu eta gero, gozamendunak jabeari eska diezaioke obra horiek direla-eta finkak izan duen balio gehikuntza.
‎Kodearen xedapenek zigor zibilarekin edo eskubide gabetzearekin zehatzen badituzte aurreko legeetan zehapenik ez zuten egite eta ez egiteak, xedapenok ezin zaizkio aplikatu aurreko legeak indarrean zeuden bitartean kodeak debekatutako ez egitea edo egitea gauzatu duenari.
2012
‎1 Norbaitek, bidezko baimenik gabe, beste bati, indarkeriaren bidez, legeak debekatzen ez duena egitea eragozten badio edo egin nahi ez duena egitera behartzen badu, zuzena izan zein ez, orduan, pertsona horri sei hilabetetik hiru urte arteko espetxealdi zigorra edo 12 hilabetetik 24 arteko isuna ezarriko zaio, derrigortzearen edo erabilitako bideen larritasunaren arabera.
‎1 Norbaitek, bidezko baimenik gabe, beste bati, indarkeriaren bidez, legeak debekatzen ez duena egitea eragozten badio edo egin nahi ez duena egitera behartzen badu, zuzena izan zein ez, orduan, pertsona horri sei hilabetetik hiru urte arteko espetxealdi zigorra edo 12 hilabetetik 24 arteko isuna ezarriko zaio, derrigortzearen edo erabilitako bideen larritasunaren arabera.
‎5 Norbaitek bere ahal, tutoretza, zaintza edo harrerapean adingabea edo ezgaia badu, eta, adingabe edo ezgai horren prostituzioedo usteltze egoera zein den jakinda, ahal duena egiten ez badu egoera hura utzarazteko, edota egoera hori uzteko helburu berberarekin agintaritzarengana ez badoa, adingabea edo ezgaia zaintzeko baliabideak izan ezean, orduan, pertsona horri hiru hilabetetik sei arteko espetxealdia edo sei hilabetetik hamabi arteko isuna ezarriko zaio.
‎3 Era berean, Gobernura joko du manuaren indargabetze zein aldarazteari edo indultu emateari buruz egokia dena azalduz, epaia berehala betearazteari kalterik egin gabe, baldin eta legearen xedapenak modu zorrotzean aplikatzearen ondorioz egite edo ez egite bat zigortzen bada, eta epaile edo auzitegiak uste badu egite edo ez egite hori ez dela zigortu behar; edo, zigorra modu nabarian gehiegizkoa bada, arau hausteak eragindako kaltea eta errudunaren beraren inguruabarrak kontuan izanik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia