Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 41

2000
‎Aipamen honekin lotzen badugu epilogoaren amaieran dioena, garbi ikus genezake, Atxagaren ustez, Sarrionandiaren literaturak eta dudarik gabe adierazten duen joera etikoak nabigatzera badaramala, nahiz eta hartu lukeen portuaren ideiarik ez duen, eta nabigatu egiten duela" Baina nabigatzen ari da. Eta oraingoz, hori da funtsezkoena." (141) Beraz, nabigatzailearentzat egitea posible zaion eta ezinbestekoa duena egiten du, nabigatu, horretarako sortua balitz bezala.
‎Argiako artikulugilearen ustez, liburu hau fabulak maite dituenarentzat egina da, eta alegiekin batera ateraldiak ere ugari dira, nahiz eta iritzi emaileak azken hauek liburuaren alderdirik ahulena osatzen dutela uste duen: " ateraldiok umore gutxiko grazia baino haragoko deus ez dutelako." (63 or.)
2001
‎Eta horretarako, Juan Martin bidaialagun eskasa da, nobelaren amaieran aurpegiratuko dion bezala, Juan Martin ez baita ausartzen bidaiatzera= bizitzera (213). Beste emakumeekin ez bezala, Victoriarekin nostalgiarik sentitu ez duen arren (213), emakume honekin arriskatzeak merezi duela somatu duen arren, bere obsesioetan (literaturan) ezkutatu besterik ezin du egin (69). Rossettiren obsesioa n aipatzen den Hjalmar Söderberg idazle suediarraren Doktor Glas (1905) nobelako protagonistari gertatutakoaren antzera, Juan Martini ere" bizitza begien aurretik" pasa zaio.
‎Orain artean bidaiaren metaforaren zentzuaren bila higitu gara norabidea azaldu nahiez saio honetan. Bidaiaren zentzuak azaldu ditugu, nahiz eta aipaturikoak Erdi Aroan jaioak izan, neurri handi batean zentzu sinbolikoa gaurkoa ere badutelako egin dugu horrela. Hemendik aurrera saioak bide desberdin bi hartuko ditu.
2002
‎Aipatutako egileoi guztioi 1990eko hamarkadan argitaratzen hasi diren euskal egile gazteak gehitu genizkieke, hala nola, H. Cano, I. Rozas, U. Apalategi edo U. Iturriaga. Egileen %60k unibertsitate ikasketak ditu eginak eta %6 bakarrik bizi da literaturatik. Esan beharra dago, gainera, egungo euskal idazle gehienak irakasleak ere badirela.
2003
‎Aisialdian Ainhizek ez zuen beldurrik etorkizunaz mintzatzeko. Azkar joango ziren azkenengo hamabi egunak, Unaxekin egoteko, falta zituen azterketa biak arazorik gabe gainditzea espero zituenak egin eta gero, aitzaki gutxiago aurkituko bazuen ere. Dena dela, asteburuak han zeuden, ezkutuan elkar ikusi ahal izateko.
‎Benetan ezohikoa zen klasera etxeko lanak prestatuta ekartzea, eta gainera ondo zeudela jakinda, baina Ainhizek ez zekien pozik egon behar zuenentz. Alde batetik, positiboa eskuratu berri zuen, baina bestetik, buruketa haiek Unaxekin momentuz hori baino ez zuela egiten adierazten zioten. Behintzat, hurrengo egunean Karmeleri dena kontatuko zion, Alde Zaharretik ibil zitezenean zeren oraingoan bai, oraingoan amak, ikasten zebilela eta, irteten utziko zion, gertatzen zena gertatu.
2005
‎Eguna eta gaua bereizten, aldi bakotxari egokona egiten, horixe izan zan gehien kostau izan jatana, hori be geroxeago kontau deustienez. Antza egunez nituen egiten jaterik bako lotaldirik luzeenak eta gauez jatan etorten olgetarako gogoa, eta etxekoen ikusi eitekean etsipena egunetik egunera handituz joian.
‎Testuartekotasuna da Sarrionandiaren ipuingintzaren zutabeetako bat. Honekin Sarrionandiak literatur tradizioa onartzen du, Pott Bandatik aldarrikatu zen bezala, eta bete betean XIX. mendean aldarrikatzen zen orijinaltasunari uko egin eta Borgesen postulatuetara hurbiltzen da, zeinak bere ustean liburu guztiak artean idatzita egonda egile batek haien gainean berridatzi baino ezin zuela egin esan baitzuen. Sarrionandiak testuartekotasunaren bidea aukeratzen mende honetako korronteekin bat egiten du.
‎Bakoitzak nahi duena egiten du lege horiekin... poliziarik ez delarik bide bazterrean, baina lege horiek hausten baldin baditugu, ondorioak hor dira: hilak milaka urte oroz, zaurituak dotzena milaka.
‎Orai artio arras guti ikusten dut: nagusiak nigarrez aferarik ez dutela egiten... langileak ez dutela aski irabazten, bizikletaren orde moto bat nahi, motoa eros eta fite otoa... laborariek lehenik motor bat nahi eta gero traktor bat behar... eta
‎Hirugarren eskukoa baizik ez zen. 145.000 kilometro zituen eginak doi doia, bolantaren ondoko kondagailu hark zioenaz bederen. Orenean 70 km egiten zuen, ordoki bat zen pundutik.
‎Artetik errateko, hor ere nahi duenak nahi duena egiten du. Edo ahal duena.
‎Noiz gogoeta serios bat apezen artean sinodoaren eta behin baino gehiagotan apezpikuak eman ereduen aplikatzeaz pundu horretan? Bakoitzak nahi duena egiten du. Edo ahal duena, jasaten dituen presioen arabera.
‎Edo 1968an Parisko metroan irakurtu nuen lema gure egiten dugu: " debekatzea debekatua da", hots, bakoitzak nahi duena egiten du, denak haizu, eta ez da sekulan aski polizia, aski juje, aski presondegi izanen. Beti polizia gehiago, beti juje gehiago, beti presondegi gehiago da.
‎emazte batekin harreman sexualak izanez, zikintzen zen! Zikina eta garbiaren ikusmolde hori Testamentu Zaharrekoa da bai eta paganoena.201 Testamentu zaharrarenak ez ote du egina. Jesu Kristok ezkontza sakratu du.
‎Ebanjelioko pasarte hau hartu nuen behin ostaler baten ehorzketetako mezan. Kanako herrian Jesusek besta, histurarik gabe, ongi egiten Jesusek lagundu zituen bezala, ostaler horrek ere bakarren ezteiak bazituen eginak, Kanako zorion bera ematen ziela gonbitei.
2007
‎Eiten nun edozein, Akostunbratzen adi naiz Uzten nai duanak egin, Ekusteak ere ez dit Onik eiten begin.
‎Zer komediak pasatu biar batek egin balu jakin seguro nago lenengo lana negarra nuela egin.
‎Edozein gauza nai nuke egin zueri konformatzeko.
‎Militar oiek ustez fuerte onik ez dute egingo.
2008
‎Honela azaltzen du Even Zoharrek literatur sistemaren eskemako elementuek duten egitekoa sistemaren barnean:
‎nahi baduzu EGA azterketa prestatu, nahi baduzu euskara teknikoa eman, nahi baduzu itzulpengintza, nahi baduzu literatura hutsa, nahi baduzu gramatika... edozer dela egiten duzuna, gaindituko dute hautaproba. Beraz, horrek ematen duen askatasunetik dator bakoitzak nahi duena egitea. (GPLA)
2009
‎Hasteko, emazteak galde egiten dio Pello senarrari ea ohera joan daitekeen, logura dela eta. Pello senarrak erantzuten dio esanez, ohera baino lehen zeregin bat duela egiteko. Zeregin hori bete ondoren atzera egiten dio emazteak galdera bera, eta senarrak berriro erantzun, beste zeregin bat ipiniz.
‎Aurretik esandakoaren ildo berean, Kartapasaren aukeraketa Herriko Etxeak egiten zuen. Baina hortik aurrera, bidegintzari zegozkion beharretan, kargu hori zeukanak agintzen zuen egin beharrekoa, parte hartzen zutenak eta ez zutenak identifikatu, isunak ipini, amaierako jatordua ziurtatu eta Herriko Etxearen aurrean azalpenak ematen zituen.
‎Auzoen artean, edo horretarako zaletasuna zutenen artean egiten zituzten oilarborrokak. Getxo, Erandio eta Sandere edo Santander inguruan izaten ei ziren borroka entzutetsuenak.
‎Alde handia ei dago gazta esku hotzak dituen pertsonak egitetik esku beroak dituenak egitera. Esku beroekin gazta lehenago zapartzen ei da, esne beroarekin gazta latzago irteten den era berean.
2013
‎Ordukoan, ostera, seme gatibuen aurrean hitz bakan batzuk lotzea izugarri kosta zitzaion. Bisitaldia amaituta, joateko unea iritsitakoan, Joxek lasai egoteko esan zien semeei, kartzelatik irtenarazteko ahal zuena egingo zuela, eta itxaropena gorde behar zutela. Berriro elkartuko zirela Bordaxarreko atarian, amets gaizto bat besterik ez zela, eta ametsak laster izango zuela amaiera.
2015
‎Kultura txikion literaturak zentzurik badu, merkatuen dinamikatik at sortzeko askatasuna duelako da ene ustez. Paradoxikoa da, baina gu besteek ezin dutena egiteko gaude. Nik ez dut best-seller bihurtzeko tentaziorik.
‎" Guk, konstituzioa, estatutoa eta tribunale goren horri begiramen guztiz, euskal gizarte monolingue baten ametsa gordetzen dugu". Bilinguismoaren ideologiari kritikak ez ziren berriak aldizkarian, baina inoiz ez zuen egin norbaitek hain gordinki monolinguismoaren alde.
2018
‎Ezin zen egia izan! Sinetsi ere ezin zuen egin entzuten zegoena. Odolak urtzen nabaritzen zituen Elbak.
‎Ofizioan trebatuz eta gozoaren desioak bultzatuz zihoan, zurrutak eta txupadak gero eta handiagoak eta hobeagoak egitea lortuz. Denborarekin ikasi zuen andreak nahi zuena egiten, nahi zuen gisan. Luzaro bizi izan zen modu hartara eztitan.
‎Baina ezer ez da betirako eta, egunak joan, egunak etorri, heldu zen gauzak aldatu ziren momentua, eta gozoa garratz bihurtu zen unea. Inoiz ikusi gabe zuen almendrazko txokolatea erakutsi zion halako batean, eta berehalaxe agindu ere bai zer behar zuen egin, almendradun txokolatea irabazteko. Han beherago, atzamarrarekin seinalatu zion, ekin behar ziola ordurako ongi ikasia zuen zereginari, esan zion.
‎Baina apurtu apurtu eginda egonik ere, inoiz ez lukeela hura lako gorputzen faltan egon nahi, muxu haien berotasunaren gabezian. Lorik egin gabe egon arren, goiak eta beheak zeharo etenik, eta oro har, hautsita sentitzeagatik, ez zuela egindakoaren damurik; bai ordea, ordura arte egin bakoen penarik.
‎Elbak ustea zuen, neguak dena dakielarik, denaren jakitun delarik, udaberriak ametsetan baino ez zuela egiten; negua jakile handia zela, udaberria berriz, amesle amorratua zelarik. Bera ere, negua udaberriari itxaroten emanez, amets besterik ez eginez, bizitzako udaberrian bizi zela beti sentitzen hasia zen; baina nola diren gauzak, bazter guztiak sumatu arren loran, ez zuelarik inoiz aldiz, loraldirik ezagutzen bere baitan.
2019
‎Hitz batean, ez du emaztearekiko onberatasun jarrerarik, manipulatzeko ez bada. Horren adibide dugu, esate baterako, bere emazteari Adolforen inguruan informazioa atera nahi duenean egiten dituen bazkari eta girotze prestaketa guztiak (208); hau da, janari goxo bat prestatu, musika atsegina jarri, ardo gozoa atera etab.
2021
‎LI8: Nik ere bai, baina horrek ez du kentzen azkenean ez baduzu egiten asko, gehiago kostatzen zaizula, nahiz eta gustatu. Azkenean, motibazio hori badaukazu, segi egiten duzu.
‎Ulertzeko euskara dela beraien paisaiaren parte bat, ez dela zerbait arrotza, ez dela zerbait eskolakoa, ez dela zerbait nagusiena; dela zerbait haiena, haiek egin dezaketela nahi dutena berarekin: gozatu dezaketela, esperimentatu dezaketela, matxakatu dezaketela, nahi dutena egin dezaketela, inkluso gaizki hitz egin dezaketela baina egin dezaketela. Hori ulertuko balute eta jarrera hori argi izango balute, hau da," Nik orain honekin egingo dut nahi dudana", lorpen handia litzatekeela.
‎Baina hori arlo guztietan. Zuk sinetsi behar duzu egiten duzun horretan".
‎Motibazioa ere beste lore bat da, askotan ureztatu behar dena, eta uzten baduzu ez dakit zeren mendean, ba motibazioa ere galtzen da. Orduan, daukagu jende bat oso ondo preparatuta sartu zena irakaskuntzan orain dela 10 urte, eta ikusten duzu hasi zirela orduan desmotibatzen, edo ez dutela ikusten girorik nahi dutena egiteko". (NE1)
‎Era berean eta horri estuki lotuta, argi uztea merezi duen beste ideia garrantzitsu bat badago. Erronkei buruz ari garenean, garrantzitsua da ulertzea ez direla errezetak edo jarraibideen zerrendak eskainiko, baizik eta elkarrizketatuen aburuz, literaturaren didaktikak hobetzeko eta garatzeko dituen egitekoak, IE7 k dioen moduan, arazoak konponduko dituzten erremedioen zain egoten baita maiz, batez ere, irakaskuntzan. Kasu honetan, zehaztuko diren erronketako batzuk askatu gabeko korapilo zaharrak izango dira, eta, beste zenbait, aldiz, garai berriek eta garapenak ekarritakoak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia