2008
|
|
iturriak azaldu, testu idatziak eta ahozko transkripzioak. Bost irizpideotan oinarritzen dira fidagarri eta erakusgarri izan nahi
|
duten
corpusak, eta azken urteotan gorakada handia izan da, eskanerrak eta euskarri elektronikoan eskuratzeko erraztasunak lagunduta. Horrez gain, baliabide informatikoek lematizazioan eta etiketatzean laguntza handiak eskaintzen dituzte.
|
|
Hala definitzen du EAGLESek: A> reference> rovide> rehensive> age, > alegia, hizkuntza, bere osotasunean hartuta, erakusteko diseinatua egon behar
|
du
corpusak: hizkuntzaren aldaera esanguratsuak adierazteko besteko tamaina eta kalitatea behar du.
|
|
Ahozko tradizioa, literatura eta bestelako testuak ere, ondo orekaturik, bilduko dituen Corpusa. Baina izango dugu aukera Biltzar honetan behar
|
dugun
corpus berriaz jarduteko.
|
2009
|
|
Behar beharrezkoa dugu teknologia berrien mundua. Lehen corpus erreferentzialak aipatu ditut, uste
|
dudalako
corpus lexikografiko horiek eta bestelako corpusak direla gauzarik nabarmenenak. Oro har, filosofiaren ikuspegitik, corpusen bila goaz.
|
|
Bilketa lana 80ko hamarkada inguruan burutua da. Balio ikaragarria
|
du
corpus honek, batez ere, ordutik 30 urtera bilketa bera egitea ezinezko litzatekeelako. Bestelako bilketa lanik ere bada arlo honetakorik Euskaltzaindiaren esku, edo erakundeak berak bere kabuz, edo honen laguntzaileek euren aldetik eginiko lanez osatua.
|
2010
|
|
Nabarmendu behar
|
dugu
corpusean erreferentzia indefinitua duten berbaldi ekarriek dimentsio polifoniko eta dialogiko altua dutela. Gainerakoei baino gehiago darie alderdi hori, zeren A barrutiko aipuek aldez aurretiko adostasuna baitute beti.
|
|
Orobat erretorikak ber kokatze sasoia bizi du, ez dena osotoro gauzatu, enuntziazioaren barnean. Horregatik gaude berbaldien dimentsio> erretorikoa hurbilpen egokia dela eta ondo erantzuteko gaitasuna duela aztergai
|
dugun
corpusean, bat egiten baitu gure corpuseko sermoiek duten erretorika barreiatu horrekin. Egin dugun ahalegina erretorikaren berrikuntzari begira eginikoa da, beraz.
|
2012
|
|
Ez gara, bada, ikuspegi bat eta bakarrera lerratuko, baina, adibideak azaltzerakoan, bereziki, Griceren (1989, 1991) eta Sperber eta Wilsonen (1986/ 95) ikuspegiak izan ditugu kontuan. Oso labur bada ere, teoria horien gakoa zein den azalduko dugu, beti ere aztergai
|
ditugun
corpuseko adibideak interpretatzeko lagungarri izan daitezkeen heinean.
|
|
Aztergai
|
dugun
corpuseko esatariaren helburua da bere iritzia edo tesia (berak ateratako ondorioa) berak nahi bezala norentzakoarengana iritsarazi (ilokuziozko ekintza) eta haren iritzi usteetan eragitea (perlokuziozko ekintza). Beraz, berbaldi horrek arrakasta izan dezan, norentzakoaren interpretazioa berbalditik bertatik erregulatzen, bideratzen, gidatzen ahaleginduko da.
|
|
Ez dugu uste, ordea, kortesiaz jokatzeko beste modu bat izan zitekeen arren, norentzakoari dena egina ematen saiatzen denik. Bere helburua ez da (eta uste
|
dugu
corpuseko enuntziatu parentetikoena ere ez dela) norentzakoari mezua eginahalik txikiena eginaz interpreta dezan laguntzea, berak nahi bezala hark interpreta dezan ahalegin guztia egitea baizik, harik eta esan duenaren eta esan nahiko zukeenaren artean zirrikiturik txikiena ere egon ez dadin.
|
|
Honenbestez, aztergai
|
dugun
corpusa kontuan izanik, bost eginkizun komunikatibo nagusi bereizi eta jorratuko ditugu:
|
|
Guztira, aztergai
|
dugun
corpusean 311 enuntziatu parentetikok konexio emaileren bat darama. Horietatik guztietatik emankorrena argudiozko operatzaile bezala izendatutakoak gertatzen zaizkio Mitxelenari eta sail horretan, bereziki, eta juntagailu lokailua (artxikonektagailua) buruan izanik sortzen dituen enuntziatu parentetikoak.
|
|
Koldo Mitxelenak eta buruan daramaten egitura parentetikoei etekin handia ateratzen die, eta, B tipoa osatzen duten enuntziatu parentetikoei dagokienez, emankorrena baliabide horixe gertatzen zaio; aztergai
|
dugun
corpusean B tipoa osatzen duten 311 adibideetatik 133 mota honetakoak baitira.
|
|
Azterketa hori biziki ondo datorkigu, hondarrik hondarrean, eta antolatzaileekin osatutakoak ugari
|
ditugulako
corpusean. Baina ez horregatik bakarrik.
|
|
Aztergai
|
dugun
corpusa ikusita garbi dago ez dela ezinbestekoa eta eramatea. Garbi ere dago estilo mailako antolatzailea izan daitekeela; hau da, premisa pertsonalei erantzun diezaiokeela.
|
|
Aztergai
|
dugun
corpusa kontuan hartuz, eta inoiz ezin da agertu ondorengo egoeretan:
|
|
Ez da harritzeko, bada, aztergai
|
dugun
corpusean ere, baitaurrizkibidez sortutako enuntziatuak izatea gehien. Aurrizki hau azalpenak emateko berariazko tresna bilakatzen baitzaio.
|
|
Baaurrizkia daramaten guztiak, ordea, ez dira beti baldintza perpausak. Esaterako,
|
badugu
corpusean baaurrizkia perpaus osagarri gisa agertzen den adibidea ere,, hobe izan, bezalako predikatuarekin:
|
2016
|
|
Le personnage atxagien récurrent
|
du
corpus des années 90, développant une philosophie personnelle imprégnée d, indvidualisme, a préféré la solitude (idéologique et relationnelle) à l, embrigadement. Il se situe dans un entre deux spatial:
|
2020
|
|
Azpimarratu behar da amaren figura biografikoak Etxamendiren obra narratiboaren ia mende erdiko hedadura hartzen duela, 1968tik 2011 artean zabaltzen baita. Zehazkiago, esku artean
|
dugun
corpusean, berrogeita hiru urtetan luzatzen da.
|
2021
|
|
Bi ezaugarri nagusi
|
badituzte
korpus horren baitako testuek: euskaraz idatziak dira eta oinarri literario edo helburu estetiko batzuen arabera idatziak izan dira (gaur egun erabiltzen diren kriterio kritikoen arabera, segurik).
|
|
Guztira 62,6 milioi testu hitz
|
ditu
corpusak eta halako oreka bat lortu da testu itzulien eta jatorrizkoen artean.
|
|
esan diguzu. Hori da molde nagusia, behar izango moldeak oso adibide gutxi
|
ditu
corpusetan bestearekin alderatuta.
|