Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2008
‎iturriak azaldu, testu idatziak eta ahozko transkripzioak. Bost irizpideotan oinarritzen dira fidagarri eta erakusgarri izan nahi duten corpusak, eta azken urteotan gorakada handia izan da, eskanerrak eta euskarri elektronikoan eskuratzeko erraztasunak lagunduta. Horrez gain, baliabide informatikoek lematizazioan eta etiketatzean laguntza handiak eskaintzen dituzte.
‎Hala definitzen du EAGLESek: A> reference> rovide> rehensive> age, > alegia, hizkuntza, bere osotasunean hartuta, erakusteko diseinatua egon behar du corpusak: hizkuntzaren aldaera esanguratsuak adierazteko besteko tamaina eta kalitatea behar du.
‎Ahozko tradizioa, literatura eta bestelako testuak ere, ondo orekaturik, bilduko dituen Corpusa. Baina izango dugu aukera Biltzar honetan behar dugun corpus berriaz jarduteko.
2009
‎Behar beharrezkoa dugu teknologia berrien mundua. Lehen corpus erreferentzialak aipatu ditut, uste dudalako corpus lexikografiko horiek eta bestelako corpusak direla gauzarik nabarmenenak. Oro har, filosofiaren ikuspegitik, corpusen bila goaz.
‎Bilketa lana 80ko hamarkada inguruan burutua da. Balio ikaragarria du corpus honek, batez ere, ordutik 30 urtera bilketa bera egitea ezinezko litzatekeelako. Bestelako bilketa lanik ere bada arlo honetakorik Euskaltzaindiaren esku, edo erakundeak berak bere kabuz, edo honen laguntzaileek euren aldetik eginiko lanez osatua.
2010
‎Nabarmendu behar dugu corpusean erreferentzia indefinitua duten berbaldi ekarriek dimentsio polifoniko eta dialogiko altua dutela. Gainerakoei baino gehiago darie alderdi hori, zeren A barrutiko aipuek aldez aurretiko adostasuna baitute beti.
‎Orobat erretorikak ber kokatze sasoia bizi du, ez dena osotoro gauzatu, enuntziazioaren barnean. Horregatik gaude berbaldien dimentsio> erretorikoa hurbilpen egokia dela eta ondo erantzuteko gaitasuna duela aztergai dugun corpusean, bat egiten baitu gure corpuseko sermoiek duten erretorika barreiatu horrekin. Egin dugun ahalegina erretorikaren berrikuntzari begira eginikoa da, beraz.
2012
‎Ez gara, bada, ikuspegi bat eta bakarrera lerratuko, baina, adibideak azaltzerakoan, bereziki, Griceren (1989, 1991) eta Sperber eta Wilsonen (1986/ 95) ikuspegiak izan ditugu kontuan. Oso labur bada ere, teoria horien gakoa zein den azalduko dugu, beti ere aztergai ditugun corpuseko adibideak interpretatzeko lagungarri izan daitezkeen heinean.
‎Aztergai dugun corpuseko esatariaren helburua da bere iritzia edo tesia (berak ateratako ondorioa) berak nahi bezala norentzakoarengana iritsarazi (ilokuziozko ekintza) eta haren iritzi usteetan eragitea (perlokuziozko ekintza). Beraz, berbaldi horrek arrakasta izan dezan, norentzakoaren interpretazioa berbalditik bertatik erregulatzen, bideratzen, gidatzen ahaleginduko da.
‎Ez dugu uste, ordea, kortesiaz jokatzeko beste modu bat izan zitekeen arren, norentzakoari dena egina ematen saiatzen denik. Bere helburua ez da (eta uste dugu corpuseko enuntziatu parentetikoena ere ez dela) norentzakoari mezua eginahalik txikiena eginaz interpreta dezan laguntzea, berak nahi bezala hark interpreta dezan ahalegin guztia egitea baizik, harik eta esan duenaren eta esan nahiko zukeenaren artean zirrikiturik txikiena ere egon ez dadin.
‎Honenbestez, aztergai dugun corpusa kontuan izanik, bost eginkizun komunikatibo nagusi bereizi eta jorratuko ditugu:
‎Guztira, aztergai dugun corpusean 311 enuntziatu parentetikok konexio emaileren bat darama. Horietatik guztietatik emankorrena argudiozko operatzaile bezala izendatutakoak gertatzen zaizkio Mitxelenari eta sail horretan, bereziki, eta juntagailu lokailua (artxikonektagailua) buruan izanik sortzen dituen enuntziatu parentetikoak.
‎Koldo Mitxelenak eta buruan daramaten egitura parentetikoei etekin handia ateratzen die, eta, B tipoa osatzen duten enuntziatu parentetikoei dagokienez, emankorrena baliabide horixe gertatzen zaio; aztergai dugun corpusean B tipoa osatzen duten 311 adibideetatik 133 mota honetakoak baitira.
‎Azterketa hori biziki ondo datorkigu, hondarrik hondarrean, eta antolatzaileekin osatutakoak ugari ditugulako corpusean. Baina ez horregatik bakarrik.
‎Aztergai dugun corpusa ikusita garbi dago ez dela ezinbestekoa eta eramatea. Garbi ere dago estilo mailako antolatzailea izan daitekeela; hau da, premisa pertsonalei erantzun diezaiokeela.
‎Aztergai dugun corpusa kontuan hartuz, eta inoiz ezin da agertu ondorengo egoeretan:
‎Ez da harritzeko, bada, aztergai dugun corpusean ere, baitaurrizkibidez sortutako enuntziatuak izatea gehien. Aurrizki hau azalpenak emateko berariazko tresna bilakatzen baitzaio.
‎Baaurrizkia daramaten guztiak, ordea, ez dira beti baldintza perpausak. Esaterako, badugu corpusean baaurrizkia perpaus osagarri gisa agertzen den adibidea ere,, hobe izan, bezalako predikatuarekin:
2016
‎Le personnage atxagien récurrent du corpus des années 90, développant une philosophie personnelle imprégnée d, indvidualisme, a préféré la solitude (idéologique et relationnelle) à l, embrigadement. Il se situe dans un entre deux spatial:
2020
‎Azpimarratu behar da amaren figura biografikoak Etxamendiren obra narratiboaren ia mende erdiko hedadura hartzen duela, 1968tik 2011 artean zabaltzen baita. Zehazkiago, esku artean dugun corpusean, berrogeita hiru urtetan luzatzen da.
2021
‎Bi ezaugarri nagusi badituzte korpus horren baitako testuek: euskaraz idatziak dira eta oinarri literario edo helburu estetiko batzuen arabera idatziak izan dira (gaur egun erabiltzen diren kriterio kritikoen arabera, segurik).
‎Guztira 62,6 milioi testu hitz ditu corpusak eta halako oreka bat lortu da testu itzulien eta jatorrizkoen artean.
‎esan diguzu. Hori da molde nagusia, behar izango moldeak oso adibide gutxi ditu corpusetan bestearekin alderatuta.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia