Emaitzak: 7
2000 | ||
Besteondoko honekin ere bat dator: hitzek ezin | dute bizipena deskribatu, gehieneztranskribatu eta sekula ez bere osotasunean. | |
Gizabanakoaren bizipenen deskribapenak, gizabanakoari buruz gauza gehiagoadierazten | du bizipenei buruz baino. | |
2003 | ||
Gizarte ordenamenduaren reifikazioaeta naturalizazioa, bere izaera sortua eta kontingentea ez hautematea?, giza artekotasunaren berezko ezaugarri unibertsaltzat hartu izan da, baina azkenaldian geurekategoria modernoen mugapen gisa hartzen ari da. Sanchez de la Yncerak azpimarratzen duen bezala, oso garrantzitsua da bereiztea sozialitatea (giza artekotasunaedo eguneroko elkarbizitza) eta sozialitate horretaz | dugun bizipena eta pertzepzioa: garen horretaz dugun pertzeptzioa eta garen horrek duen adierazpen praktikoa; hauda, zein neurritan garatzen dugun geure eguneroko harreman eta praxiek dutenahalmen sortzailea, elkarbizitza autoeratua, erreflexiboa eta librea bideratzeko: | |
2004 | ||
Edozein kasutan ere, gizarte kapitalaren metaketa helburu duen oinarri koherente eta mugiezineko plan orokor aurredeterminatu batez ezin gaitezke mintza, metaketa progresiboki lortzen baita, egoerei erantzunez eta kontraesan handiekin.Kooperatiben saiakerak ere, indibidualismotik ere | bazuten bizipenetatik hasi ziren.Esaterako,, pertsona bat= boto bat, eskema demokratikoa ez zuten 1971ra artebereganatu, bi urtez luzatu zen eztabaidaren ondoren. | |
2007 | ||
Hain zuzen ere, politikak eginiko erabilera hartatik, jauzi kualitatiboa eginzen kulturaren interpretazioaren bilakaeran. Izan ere, XIX. mendearen bigarrenerdian, erromantizismoaren loraldian, alemaniarrek kultur hitza egokitu zuteneuren zentzu nazionalera, euren pentsamoldera, euren ohitura, hizkuntza eta herrigisa | zituzten bizipenetara; hau da, euren kultur nortasunera egokitu zutenkontzeptuaren erabilera. Horrela, kultura ulertzeko modu ugarien artean, gaur egunzehaztu behar dugu bi ildo nagusi direla eta bi ildo nagusi horietan bilduta daudelahitzak izan dituen definizio ugari horiek: | |
Adibide gisa, Furnham ek eta Stacey khauxe aipatzen dute: zeharo desberdinak direla nekazaritza ingurune bakartuetaneta hiri inguruneetan garatzen diren haurrek | dituzten bizipenak eta ezagutzendituzten pertsonak eta erakundeak. | |
haurraren eta haren gizarte ingurunearen arteko eragin trukeakantolatzen dituzten pertsonen ezaugarri kulturalak. Pertsona horiek beren kulturaingurunearen emaitza dira; izan ere, haien historia pertsonalak biltzen ditu, kulturahorretako kideekin batera | dituzten bizipenez landa, familian, eskolan, lagunarteaneta antzeko testuinguruetan izandako bizipen pertsonal bereziak. Hala, haurrarenbanakako bizipenak bere zaintzaileak garatu diren testuinguruaren eragina jasotzendu. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ukan | 7 (0,05) |
Lehen forma
Argitaratzailea
UEU | 7 (0,05) |
Konbinazioak (2 lema)
ukan bizipen | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan bizipen baino | 1 (0,01) |
ukan bizipen deskribatu | 1 (0,01) |
ukan bizipen hasi | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |