Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2000
‎Besteondoko honekin ere bat dator: hitzek ezin dute bizipena deskribatu, gehieneztranskribatu eta sekula ez bere osotasunean.
‎Gizabanakoaren bizipenen deskribapenak, gizabanakoari buruz gauza gehiagoadierazten du bizipenei buruz baino.
2003
‎Gizarte ordenamenduaren reifikazioaeta naturalizazioa, bere izaera sortua eta kontingentea ez hautematea?, giza artekotasunaren berezko ezaugarri unibertsaltzat hartu izan da, baina azkenaldian geurekategoria modernoen mugapen gisa hartzen ari da. Sanchez de la Yncerak azpimarratzen duen bezala, oso garrantzitsua da bereiztea sozialitatea (giza artekotasunaedo eguneroko elkarbizitza) eta sozialitate horretaz dugun bizipena eta pertzepzioa: garen horretaz dugun pertzeptzioa eta garen horrek duen adierazpen praktikoa; hauda, zein neurritan garatzen dugun geure eguneroko harreman eta praxiek dutenahalmen sortzailea, elkarbizitza autoeratua, erreflexiboa eta librea bideratzeko:
2004
‎Edozein kasutan ere, gizarte kapitalaren metaketa helburu duen oinarri koherente eta mugiezineko plan orokor aurredeterminatu batez ezin gaitezke mintza, metaketa progresiboki lortzen baita, egoerei erantzunez eta kontraesan handiekin.Kooperatiben saiakerak ere, indibidualismotik ere bazuten bizipenetatik hasi ziren.Esaterako,, pertsona bat= boto bat, eskema demokratikoa ez zuten 1971ra artebereganatu, bi urtez luzatu zen eztabaidaren ondoren.
2007
‎Hain zuzen ere, politikak eginiko erabilera hartatik, jauzi kualitatiboa eginzen kulturaren interpretazioaren bilakaeran. Izan ere, XIX. mendearen bigarrenerdian, erromantizismoaren loraldian, alemaniarrek kultur hitza egokitu zuteneuren zentzu nazionalera, euren pentsamoldera, euren ohitura, hizkuntza eta herrigisa zituzten bizipenetara; hau da, euren kultur nortasunera egokitu zutenkontzeptuaren erabilera. Horrela, kultura ulertzeko modu ugarien artean, gaur egunzehaztu behar dugu bi ildo nagusi direla eta bi ildo nagusi horietan bilduta daudelahitzak izan dituen definizio ugari horiek:
‎Adibide gisa, Furnham ek eta Stacey khauxe aipatzen dute: zeharo desberdinak direla nekazaritza ingurune bakartuetaneta hiri inguruneetan garatzen diren haurrek dituzten bizipenak eta ezagutzendituzten pertsonak eta erakundeak.
‎haurraren eta haren gizarte ingurunearen arteko eragin trukeakantolatzen dituzten pertsonen ezaugarri kulturalak. Pertsona horiek beren kulturaingurunearen emaitza dira; izan ere, haien historia pertsonalak biltzen ditu, kulturahorretako kideekin batera dituzten bizipenez landa, familian, eskolan, lagunarteaneta antzeko testuinguruetan izandako bizipen pertsonal bereziak. Hala, haurrarenbanakako bizipenak bere zaintzaileak garatu diren testuinguruaren eragina jasotzendu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia