Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 88

2001
‎egoten dira, baina ekaitza hasten denean, ontzian ez da horrelako bereizketarik egiten; patu bera duten bidaiariak baino ez dira guztiak.
‎' Aire amorruaren sindromea' duten bidaiarien kopurua handitu egin dela ohartarazi dute
2003
‎Abenturazko ibilbideak egin eta 30 urte oraindik ez dituzten bidaiarientzat aholkatua.
‎Ikerlan honetan ateratako ondorioetara begira, behintzat, hiria ezagutu gabe, eskaintza turistikoaz gozatu nahi duten bidaiariei hiria eroso eta erakargarri gertatzeko ahaleginetan dabiltzan langileen ospea ez da onik ageri.
2004
‎Itxarote aldiaren proportzioz jan edanak hartu behar dituzte bidaiariek, doan.
‎legez izan behar dituzte bidaiarien geltokiek, baina autobus geltokietan ez zegoen horrelakorik eta tren geltokien %29tan bakarrik daude horrelakoak.
2005
‎Eskaturiko baldintzetan eta adierazitako orduan, fakturaziora agertu behar du bidaiariak.
‎Azterturiko hirietako autobusentzako berariazko karrilen taxuera ere ez da goresteko modukoa: A Coruña, Cadiz eta Santanderrek ez dute bidaiarien hiri garraiorako berariaz utzitako tarte bakar bat ere.
‎Gaur egun, autoek hainbat segurtasun sistema dituzte bidaiariak babesteko, baina neurri horietako gehienak helduentzako diseinatuta daude. Beraz, haurrekin bidaiatzen badugu, haientzako ekipamendu egokia jarri behar da, aulki homologatuak, esaterako.
‎Ministroak nabarmendu zuen, halaber, lehen zuzeneko hegaldien etorrerak zubi bihurtuko duela Espainia Txinaren eta Latinoamerikaren artean, baita Europako gainerako herrialdeekin ere. Air Plus Comet, adibidez, Madrilgo Aerolinea Argentinarren hegazkinetarako esteka izango da (bi konpainiek Marsans akziodun komuna dute), Argentinatik Asiara joan nahi duten bidaiariak Txinara eramateko, eta alderantziz.
‎Sistema hori duten bidaiariek 0,2 segundo dituzte, batez beste, beren garraio titulua baliozkotzeko.
2006
‎Albora irauliz gero karrozeriaren egitura deformatuko ez dela eta bidaiarientzat segurtasun espazioa mantenduko duela bermatu behar du bidaiari lekuak, aurreko inpaktua hobeki neutralizatzeaz gainera.
‎Besteak beste, irratia isiltzeko aukera, telefono zenbakiak ahots bidez markatzeko aukera eta hamar metrorainoko irismena ditu. Gainera, tamaina oso txikia dute bidaiariak ez trabatzeko, eta gero eta estetikoagoak dira. Esku libreko modelo bat dago mugikorren modelo bakoitzerako.
‎Lehiakideen erantzuna laster iritsi zen, eta orain OnAir (Airbus ekin elkartuta) eta Sky Way Aircraft Securityrekin batera hegan egin eta nabiga daiteke, nahiz eta azken horrek, oraingoz, bezero gutxiago dituen bere teknologian sartzen diren hegazkin motei dagokienez. Boeing aren bidezko konexioa Boeing fabrikatzaileak garatutako Connexion sistemari esker, posta elektronikoko hegaldian, sarerako eta konpainiaren intraneterako sarbidea dute bidaiariek. Connexion duten hegazkinek kable bidezko sare bat dute, eserlekuetan konektoreak dituena, edo, horrez gain, kabinaren barruan WiFi haririk gabeko sare bat.
‎Lufthansako hegaldiko lehen zerbitzutik, beste konpainia batzuk gehitu dira, kontinentearteko hegaldi batzuetan sarbidea eskaintzen dutenak, hala nola Japan Airlines, SAS, Korean Air, Singapore Airlines, Etihad, Asiana Airlines eta ANA. Connexion sistemari esker, posta elektronikoaren hegaldian, sarerako eta konpainiako intraneterako sarbidea dute bidaiariek. Connexionekin, 9,95 dolar balio du ordubeteko, eta 26,95 dolar 24 orduko tarifa finko baliagarri batengatik.
‎Gaur egun, tropikoetara joaten direnen %10ek medikuari kontsulta egiten dio itzultzean; beraz, Espainian urtean 100.000 kontsulta inguru izaten dira arrazoi horrengatik. Ramón y Cajal Unibertsitate Ospitaleko Gaixotasun Infekziosoen Zerbitzuko Medikuntza Tropikaleko eta Parasitologiako Unitateak (UMT) antolatutako Bidaiariaren Medikuntzako IV. Jardunaldiak egingo dira, txertaketa neurriak, bidaiaren aurreko prebentzio tratamenduak eta itzuleraren ondoren sukarra duen bidaiariaren sendabidea eztabaidatzeko. “Unitatea benetako espezialitatea da; izan ere, ezagutza zabal eta sakonak izan behar dira herrialde bakoitzean zer gaixotasun diren nagusi, nola eragiten duten, sintomak…”, adierazi zuen atzo Santiago Morenok, zentro horretako Gaixotasun Infekziosoen Zerbitzuko buruak.
‎Zehazki, 2005ean 208.357 txerto eman ziren. “Jardunaldi hauek erreferentea izan nahi dute bidaiariarentzako aholkuetan; helburua bidaiariei beharrezko prebentzio neurriak har ditzaten harrapatze eta deitze programa bat egitea da”, esan zuen Rogelio López Vélez doktoreak, eta hauxe adierazi zuen: “patologia zehatz asko daude, eta ezberdinak, joaten den herrialdearen arabera”.
‎. bidaiarien garraio zerbitzua egiten duten tren guztietan, baldin eta tren enpresako langileak badituzte, gidatzeaz gain. . enpresak bere zerbitzuko langileak dituen bidaiari estazio eta salgai terminal guztietan. . fakturazioko eta ekipajeak emateko puntu guztietan.
‎Madrilgo 36299 – 28080 posta kutxara ere bidal dezakete gutun bat. Kataluniako Generalitateak erabaki du kaltetuei arreta emateko zerbitzuak indartzea, oraindik erreklamatu ez duten bidaiari asko oporretan hasten baitira egun horietan. Beste neurri batzuen artean, nabarmentzekoa da hamar pertsona sartu direla 012 herritarrentzako telefono zerbitzuan.
‎Kaosa ikusita, atzerriko zenbait konpainiak, hala nola Iberiak, Lufthansak, Air Lingusek eta Air Francek, bertan behera utzi zituzten atzo hiriburu britainiarrerako hegaldi guztiak edo batzuk. New Yorken, berriz, kezka eta nerbioak ohi baino nabarmenagoak izan ziren atzo, John F aireportutik hegaldi transatlantiko bat egiteko asmoa zuten bidaiari askoren aurpegietan. Kennedy Bidaiari batzuek ezin zuten egonezina ezkutatu, bidaia bat etorri baitzen herrialde honen eta Erresuma Batuaren arteko bidean dauden hegazkinei aurre egiteko konplot baten desartikulazioaren berriarekin.
‎Gomendioak Britainia Handiko bandera aerolineak atzo gomendatu zien bidaiariei etxean geratzeko, bidaiatzeko beharrik ez bazuten, eta txartela eskuratu zutenei dirua itzultzeko edo datorren abenduaren 1a baino lehen hegaldiaren data aldatzeko aukera eman die. AENAk Erresuma Batura joateko asmoa duten bidaiari guztiei gomendatzen die beren hegaldien egoera konpainiekin berresteko. Kanpo Arazoetako Ministerioak ohartarazi du neurri horiek atzerapen handiak ekartzen ari direla bidaiarien ontziratzean eta Heathroweko aireportuan 3:00etatik 5:00ak arte aurkeztea gomendatzen duela.
‎Ibilgailuen zirkulazioak energiaren kontsumo osoaren %20 inguru hartzen du, eta atmosferara isurtzen diren CO2 eta beste substantzia kaltegarri batzuen erantzule da. Joan etorrien izaeraren gaineko eragina kontrolatu nahi duten bidaiariek kontuan izan behar dituzte: –Zenbat eta bidaiari gehiago batera joan, orduan eta merkeagoa eta ekologikoagoa izango da ibilbidea.
‎Arau orokor gisa, aire konpainiek ekipajearen gehienezko pisua ezartzen dute erosten den txartelaren prezioaren arabera. Hala, erreserba lehen klasean edo lehentasunezko klasean egiteko egina duen bidaiari batek gehienez ere 30 kiloko pisua izango du bere bagajean. Hegazkinez hegan egiteko tarifa merkeenek, berriz, 20 kiloko gehienezko pisua dute.
‎Neurri berriak Erresuma Batutik irteten diren edo AEBn irteera eta helmuga duten hegaldiei aplikatzen zitzaizkien, eta, orain, EBko, Norvegiako, Islandiako eta Suitzako edozein aireportutatik irteten diren bidaiari guztiei eragingo diete, edozein dela ere haien helmuga. Eskuko ekipajean xarabeak edo edariak, bainurako gela, xanpua, kremak, lozioak, koloniak, hortzetako pasta, desodoranteak (aerosolean edo barran), aparrak eta bizarra egiteko gelak edo antzeko trinkotasuna duen beste edozein substantzia eramateko asmoa duten bidaiariek kontuan hartu dute 100 mililitro baino edukiera txikiagoa duten banakako ontzietan baino ezin dituztela eraman. Gainera, ontzi horiek guztiak itxituradun plastikozko poltsa garden batean egon dute.
‎Air Madridek% 20 murriztuko ditu bere maiztasunak urtarriletik aurrera, eta puntualtasun konpromisoa hartuko du datozen egunetan, hurrengo txartelaren zenbatekoaren erdia kobratzeko kontinentearteko hegaldietan bi ordu baino gehiagoko atzerapena duten bidaiariei. Hauek dira airelineak Sustapen Ministerioari proposatzen dizkion neurri nagusiak, aire operadorearen lizentzia salbatzeko eta, hartara, itxiera saihesteko.
2007
‎Ondoren, hartzekodunek txostena inpugnatzen dute, ezarritako zenbatekoekin ados ez badaude. Lehiaketatik hurbil dauden iturri juridikoen arabera, aurkezten ari diren kreditu gehienak baliogabetutako billeteak dituzten bidaiarienak dira, eta horien zenbatekoa itzultzeko eskatzen dute, gehi kalte galerengatiko kalte ordaina. Oraingoz, ehun baino gehiago zenbatu dira.
‎“Tax Free” ren politika aireportuko segurtasun eremua pasatu ondoren kokatuta dauden dendetako zerga murrizketa gisa definitzen da. Izan ere, Europar Batasunetik kanpoko herrialde bat helmuga duten bidaiarientzako onura eskaintzen dute. Aplikatu beharreko kenkaria BEZaren ehuneko jakin batean sartzen da.
‎Oztopoek aurrera jarraitzen dute Hazten ari da turismo irisgarria edo minusbaliatuentzako turismoa, eta gero eta handiagoa da turismo operadoreek mugitzeko arazoak edo bestelako ezintasunak dituzten bidaiarientzat eskaintzen dituzten pakete globalen eskaintza. Hala ere, ezgaitasunen bat duen pertsonak aukera bakarra du:
‎Mugikortasun murriztua Mugikortasun murriztua duten pertsonak (MMP) dira bidaiatu dezaketen ezgaitu gehienak, baina, aldi berean, horiek dira turismo programak egitean oztopo fisiko gehien dituztenak. ACCEPLAN Irisgarritasunaren Liburu Berdeak, 3 eta 4 izarreko 400 hotel baino gehiago aztertu ondoren, adierazi zuen %0, 7k bakarrik betetzen zituela talde horrentzako estandar onenak, eta %8k baino ez ziela nolabaiteko autonomia ematen gurpildun aulkiak dituzten bidaiariei. Kanpinak ez dira salbuespena:
‎OMEk gogorarazi du TEV baten arrisku absolutua nahiko ahula dela, eta 6.000 pertsonatik bati eragiten diola. Hala ere, oinordetzako odol arazoak dituzten bidaiari gizenek, altuera txikikoak edo handikoak (1,90 metrotik gorakoak eta 1,60 metrotik beherakoak) eta ahotiko antisorgailuak erabiltzen dituzten emakumeek arrisku handiagoa dute nahaste horren biktima izateko. Zangosagarreko muskuluak orkatilaren mailan aktibatzea da TEV saihesteko OMEren gomendioetako bat.
‎Aenak (Espainiako Aireportuak eta Aireko Nabigazioa) gomendatzen du erreserba egitea, ahal denean, zazpi egun lehenago eta bidaia hasi baino 48 ordu lehenago gutxienez. Aurreikuspen horri esker, ezgaitasunen bat duten bidaiariek behar duten laguntza eskuragarri izango dute. Edozein txartel mota erreserbatu dezakete:
‎Segurtasunari dagokionez, eta abiazio zibileko segurtasunaren arloan indarrean dagoen araudiaren arabera, ezgaitasuna edo mugikortasun murriztua duten pertsonek gainerako bidaiarien segurtasun kontrol berak pasatu dituzte, eta ezgaitasunak uzten duen heinean egingo dira erregistroak. Aireportuko arreta Fakturatzeko izapideak amaitu ondoren, edukiera murriztua duten bidaiariei kasu bakoitzean behar dituzten tratamendu bereziak emango zaizkie: Anbulatorioak, hau da, joan daitezkeen pertsonak, laguntzarik behar ez dutenak.
‎Itsuak, gorrak edo minusbaliatu psikikoak badira, bakarrik bidaiatuz gero laguntza emanen zaie. Gurpil aulkia behar duten bidaiariek konpainiako langile baten laguntza izango dute ontziratu arte. Nolanahi ere, ezgaitasuna duten bidaiariak lehenbizi ontziratuko dira.
‎Gurpil aulkia behar duten bidaiariek konpainiako langile baten laguntza izango dute ontziratu arte. Nolanahi ere, ezgaitasuna duten bidaiariak lehenbizi ontziratuko dira. Hegaldiak eskalen bat egiten badu, hegazkinean gelditu ahal izango dira, konpainiaren segurtasun arauek, tokiko agintarien xedapenek, erregai kargari buruzko arauek edo lehendik dagoen beste edozeinek uzten badute.
‎Hala ere, datuak kezkagarriak dira eta, batez ere, errebelatzaileak. Hori dela eta, arreta handia jarri behar dute bidaiariek, eta konpainiako langileek ematen dizkieten gomendio guztiak bete behar dituzte. Hala, ekipajea aire konpainiari esleitutako mostradorean fakturatuko da, eta bidaiariari hegazkin txartela eta ekipaje taloia emango zaizkio (ekipajea muga jakin bateraino garraiatzea txartelaren prezioan sartuta dago).
‎Aparteko asegurua: aseguru mota hau gutxieneko aseguruak estaltzen dituenak baino berme gehiago nahi dituzten bidaiariek kontratatzen dute, eta prestazio hauek ditu: Bidaiako osasun laguntza:
2008
‎Azpiegitura horiez aparte, autopista bertako hondamenek ere eragina dute bidaiarien segurtasunean.
‎Aireportuan Aireportuan desberdintasunak ez dira aldatu. Txartel turistikoa duten bidaiariek beren maletak fakturazio mahaietara eraman behar dituzte. Lan hori errazteko, bezeroen eskura doan dauden orgatxoak erabiltzeko aukera dute.
‎Vip aretoa ere erabil dezakete, business nahiz lehen klasean bidaiatzen dutenek. Txartel turistikoa duten bidaiariek ez bezala, aireportuko aulkietan eserita itxaroten baitute, klase garestienek haientzako bereziki egokitutako gela batean atseden har dezakete. Era guztietako erosotasunak dituzte bidaiariek lan egin, atseden hartu edo erlaxatzeko.
‎Txartel turistikoa duten bidaiariek ez bezala, aireportuko aulkietan eserita itxaroten baitute, klase garestienek haientzako bereziki egokitutako gela batean atseden har dezakete. Era guztietako erosotasunak dituzte bidaiariek lan egin, atseden hartu edo erlaxatzeko. Airelineek ordenagailuak, wifi, fax edo telefono bidezko Interneteko doako konexioa eskaintzen diete lan egin edo entretenitu nahi duten bidaiariei.
‎Era guztietako erosotasunak dituzte bidaiariek lan egin, atseden hartu edo erlaxatzeko. Airelineek ordenagailuak, wifi, fax edo telefono bidezko Interneteko doako konexioa eskaintzen diete lan egin edo entretenitu nahi duten bidaiariei. Bestelako entretenimendua nahiago badute, telebista, musika, prentsa eta ardo eta janari dastatzeak dituzte.
‎Iberiaren business plus zerbitzuaren bezeroek zure butakaren kontsola nagusian dagoen telefono indibidual bat erabil dezakete. Turista klaseko txartela duten bidaiariek ere hainbat telefono dituzte hegazkinean. Deiaren kostua ia 7 euro da minutuko edo zatikiko.
‎Adituek biriketako osasun ahula duten bidaiariei gomendatzen diete hegazkinez bidaiatzeko arriskuak ebaluatu eta beharrezko neurriak har ditzatela.
‎Oro har, tronbosia izateko arriskua bikoiztu egiten da lau ordutik gorako bidaietan, eserita egotera behartzen duen edozein garraiobidetan. Wright (Who Research into Global Hazards of Travel) ikerketak berretsi egiten du gehiegizko pisua duten, altuera handiegia edo txikia duten, ahoko antisorgailuak hartzen dituzten, duela gutxi traumatismoak izan dituzten, gorputz adarretan barizeak izaten dituzten edo minbizia duten bidaiariek sindrome hori jasateko probabilitate handiagoa dutela. Kaltetutakoen %77k zuen arrisku faktore horietakoren bat.
‎Erkidegoko legediak (261/ 2004 EE Erregelamendua) babestu du argudioa, nahiz eta, funtsean, konpainiek kontratua ez betetzea izan”, dio epaiak. Erakunde horrek aireko atzerapenen “zigorgabetasuna” ere salatzen du; izan ere, “irrisoriotzat” jotzen du 5 ordura arteko atzerapenen kasuan, aire konpainiak ogitarteko batekin eta freskagarri batekin bakarrik konpentsatu behar duela bidaiaria, “eta hori oso errentagarria da airelineentzat”, gehitu du. Atzerapenak bost ordu baino gehiago irauten badu, bidaiariak eskubidea du txartela itzultzeko.
‎Oteok ez du baztertzen etorkizunean akainen ziztadek eragindako entzefalitis kasuak egon daitezkeela Espainian, “oraindik ziurtatu ezin den arren”; izan ere, faktore batzuen mende dago hori, hala nola klima aldaketa edo mendian jarduera gehiago egitea. Alemanian, Austrian, Bielorrusian, Eslovakian, Baltikoko Estatuetan, Errusian, Hungarian, Polonian, Txekiar Errepublikan, Suitzan eta Ukrainan egonaldi luzeak egin behar dituzten bidaiariei bakarrik txertoa jartzea gomendatzen du Osasun Ministerioak, udaberri eta udazkenaren hasieran. Txertoa Nazioarteko Txertaketa Zentroetan eska daiteke.
‎Bidaia desberdina Abiadura Handiko, Distantzia Luzeko edo Aldiriko trenak dira erabilienak, baina trenbide eskaintza ez da aukera horietara mugatzen. Bada presarik ez duten bidaiarientzako beste aukera bat: tren bereziak edo xarmadunak, ibiltzen diren eremuetako kultura, natura eta gastronomia batzen dituztenak.
‎Eta, muturreko kasuetan, konpainia batzuek legezko neurriak hartzen dituzte lehorreratzea erabakitzen duen bidaiariaren aurka. Are gehiago, hegazkinetik alde egin nahi duen bidaiariaren portaera oldarkorra, bortitza eta justifikaezina bada; orduan, aireontziko komandanteak eskubidea du erabiltzailea salatzeko, eta, gainera, tripulazioko kideek Estatuko segurtasun kidegoetako eta indarretako agenteen presentzia eska dezakete bidaiariak kontrolatzeko. Beraz, hegazkinetik alde egiteko erabakia hegazkinera joateko beldurrak eragindako nerbio krisiari badagokio, errazagoa eta erabakigarriagoa izango da, bidaia agenteek gomendatzen duten bezala," lasaigarri baten boterean konfiantza izatea, edo zeruan jartzea" hegazkina uztea baino lehen.
‎Formula berriak aukera ematen du txartelak Internet bidez erosteko,% 50erainoko deskontuarekin, trena atera aurreko 24 orduetan. Modalitate honek ez du aldaketarik ez baliogabetzerik onartzen, eta ordutegi gutxien dituzten bidaiarientzat da, bai eta prezioan bidaiaren erabakigarri nagusietako bat ikusten dutenentzat ere. Alde horretatik, konpainiak nabarmendu du beharrezkoa dela “trenari merkataritza erabilerak egokitzea, prezioa salmenta itxaropenekin eta eskaintzaren plangintzarekin lotzeko”.
2009
‎Estatu Batuetara bidaiatzeko araudia aldatu egin da gaurtik aurrera. Estatu Batuetan 90 egun baino gutxiago egin behar dituzten bidaiariek bidaia egiteko baimena eraman dute, elektronikoki betea, hegazkinera sartu baino 72 ordu lehenago. Baimen hori esta.cbpdhs.gov orriaren bidez eska daiteke.
‎Mexikon, herrialdeko hiriburuko ikastetxe askok ateak itxi dituzte, zerri gripeak eragindako heriotza ugarien ondorioz. OME kezkatuta dago egoerarekin, baina oraingoz ez du bidaiarientzako kontsigna zehatzik jarri, Fadéla Chaïb erakundeko bozeramaileak adierazi duenez. CDCen ikerketa Ameriketako Estatu Batuetako Gaixotasunen Kontrol eta Prebentzio Zentroak (CDC) ari dira kimua ikertzen.
‎Gaur bildu den Gripearen Birusaren Eboluzio Epidemiologikoaren Prebentzio, Kontrol eta Jarraipenerako Batzorde Betearazle Nazionalean (bederatzi ministeriok eta hiru autonomia erkidegok osatzen dute), erabaki da orain arte Mexikora doazen eta bertatik datozen hegaldiekin hartutako neurriak zabaltzea kasu jakinaraziak dituzten herrialdeetara. Neurri horien artean daude tripulazioak materialez hornitzea (eskularruak, maskarak, etab.). sintomak dituzten bidaiariak isolatzeko eta, beharrezkoa izanez gero, bidaiariei datuak lortzeko formulario bat emateko. “Neurri horien bidez, kutsadurari aurrea hartu nahi zaio, eta gripearen sintomak dituzten eta azken egunetan kaltetutako eremuetara bidaiatu duten pertsonen kasuak garaiz detektatu nahi dira”, adierazi du Ministerioak, eta gogorarazi du “Espainia izan dela aireportuetan eta osasun sisteman beharrezkoak diren kontrol neurriak martxan jarri dituen Europako lehen herrialdea, eta horrek aukera eman duela egon daitezkeen kasuak goiz detektatzeko”.
‎Ziklomotor lizentzia AM izanen da aurrerantzean. Gainera, ziklomotorreko gidariek ez dute bidaiariak garraiatzeko baimenik izango 18 urte izan arte, 2008ko irailaren 1a baino lehen lizentzia lortu dutenak izan ezik, horiek garraiatu ahal izango baitituzte. Halaber, beste moto baimen bat sortu da, A2 izenekoa, gehienez ere 47 zaldiko motozikletak eta 500 zentimetro kubiko arteko motorra gidatzeko baimena ematen duena.
‎aseguru batzuek urpekaria urpekaria sartzen denetik kendu arte igarotzen den denbora baino ez dute estaltzen; beraz, urperatu aurretik edo ondoren gertatutako istripuak (botila hanken gainera erortzea, ekipamendua jartzean sortutako lesioak, etab.). ez daude estalita. Urpekaritza maite duten bidaiarientzako diseinatutako produktuen artean, Mundu Arteko aseguru etxearen “Aventura Plus” asegurua dago; bertan, laguntza bermea, ezeztatze gastuen bermea, erabili gabeko zerbitzuak itzultzea eta erantzukizun zibila sartzen dira. Gainera, kopuru mugagabea du aseguratua eta haren laguntzailea osasun etxera eramateko edo aberriratzeko eta hilotza lekualdatzeko.
‎Taxilariek ziurtatzen dute ez dela jazarpenik edo jazarpenik zor dien pertsonarengan Beste egoera batzuek" zerrenda" horretan sartzea errazten dute. Horrelakoak dira, esaterako, taxia eskatu zutenean ebriarrak zeuden pertsonak, inkontinentzia arazoak dituztenak, gorputz higiene eskasa duten bidaiariak edo maletategia zikin dezaketen elikagaiekin merkatura itzultzeko taxi bat behar dutenak, arrainarekin gertatzen den bezala. Taxilari batek egoera desatsegin bati aurre egiten dionean, bezeroari eskatu behar dio izena, telefonoa eta helbidea erregistratzeko.
2010
‎Espainiako ia airelinea guztiek Air Europa, Iberia, Spanair eta Vueling igortzen dituzte txartel horiek, bai etxeko hegaldietarako, bai nazioartekoetarako. Txartela eta haren abantailak eskuratzeko, konpainia jakin baten helmuga, ordutegi eta prezioetara egokitu behar du bidaiariak. Hegan egiteko modu ekonomiko bat da, nahiz eta beti airelinea berarekin bidaiatzeak helmugetara, opor paketeetara, ordutegietara eta prezio zehatzetara egokitzera behartzen duen, eta horiek ez dira beti bidaiariaren inguruabarren eta ekonomiaren aldekoenak izango.
‎Metroak bezala, tranbiak gidatze automatizatua du. Erreserbatutako plataforma batean barna dabil, eta ez du bidea beste ibilgailuekin partekatzen; beraz, segurtasun handiena dute bidaiariek, oinezkoek eta gidariek. Talken, irismenen edo abiadura gainditzearen aurkako babes eta eroapen automatikoko sistemak dituzte, bai eta argiztapen baliabide bereziak ere, argia zirkulaziora egokitzeko, tunelaren azalean edo barruan egiten den moduan.
‎Biei esker, gidariak arazoren bat, axolagabekeriaren bat edo zentzu galeraren bat badu, istripuak saihesten dira. Hiriko autobusen segurtasuna Metroko sareetan gertatzen den bezala, hiriko autobusen zerbitzuak ere baditu bidaiarien eta ibilgailuen gidarien segurtasuna zaintzeko gailuak. Mikrofonoa eroalearen kabinaren barruan.
2011
‎1.650 eta 1.850 euro artean orduko. Zenbateko hori lau plazatan banatuta dago, eta orduko 450 euroko kostua du bidaiari bakoitzeko. Konpainiek, gainera, nabearen alokairu partekatua kudeatzeko aukera ematen dute, eta horrek erraztu egiten du kontratazioa bakarrik egiten bada.
‎Bidaia baten ondoren, kontsultarako arrazoi ohikoenak sukarra, digestio arazoak, batez ere bidaiariaren beherakoa eta larruazaleko arazoak dira. García Rodríguezek nabarmendu zuenez, herrialde tropikal bateko egonaldiaren ondorengo sukarrak beti izan behar du bidaiariaren kontsultarako arrazoia. Medikuak adierazi zuen malariaren moduko gaixotasunek pronostiko okerragoa izan dezaketela, diagnostikoa eta tratamendua atzeratzen badira.
‎Entzuteko edo ikusteko urritasuna duten pertsonak, gida txakurrarekin edo gabe. Mugitzeko zailtasunak dituzten pertsonak edo arrazoiren batengatik mugitzea galarazten dutenak (adinekoa, ekipaje handiegia duen bidaiaria edo haurdun dagoen emakumea). Abiadura handiko/ distantzia luzeko, abiadura handiko/ distantzia ertaineko eta distantzia ertain konbentzionaleko trenetan ibilbideetako laguntza eskatzeko, nahikoa da txartela erosten denean eskatzea edo telefonoaren bidez eskatzea.
‎Heriotzagatiko kalte ordaina 36.060,73 eurokoa da. Atzerapenik izanez gero, zer eskubide ditu bidaiariak. Garraio enpresak behartuta daude kontratuaren baldintzak betetzera, ezarritako egutegiei eta ordutegiei dagokienez.
‎Renfeko Atendo zerbitzuak mugikortasun murriztua duten bidaiarientzako milioi bat laguntza baino gehiago jaso ditu
‎Renfek mugikortasun murriztua duten bidaiarientzako Atendo zerbitzuak milioi bat laguntza baino gehiago jaso ditu 2008an hasi zenetik. Trenbide operadoreak nabarmendu du zerbitzua %33 handitu dela 2011n, aurreko ekitaldiaren aldean.
‎Madrilgo Puerta de Atochako geltokian, Atendok orain arte 183.000 asistentzia baino gehiago eman ditu, 98.000 baino gehiago Barcelona Sants estazioan eta 53.000 baino gehiago Sevilla Santa Justako estazioan. Ezgaitasuna edo mugikortasun murriztua duten bidaiarientzako arreta eta laguntza espezializatuko zerbitzua da Atendo, eta Renfek bere bezeroen eskura jartzen du. Zerbitzu pertsonalizatua da, eta bidaiariari geltokietan sartzeko eta ibiltzeko orientazioa, informazioa eta erraztasunak ematen dizkio, baita trenak igotzeko eta jaisteko laguntza ere.
‎Txartela erosten denean ere eska daiteke laguntza, bai estazioan, bai Interneten (www.renfe.com), edo bidaiari horiei laguntzeko telefono berezian. Telefono horrez gain, bezeroek www.renfe.com en eguneratutako “Ezgaitasuna duten Bidaiarientzako Atendo Zerbitzuaren Gida” kontsulta dezakete, edo kontsulta zehatzagoren bat egin Atendoko Bulego Nagusira 917744040 telefonoan edo posta elektronikoz (oca.accesibilidad@renfe.es).
2012
‎Epaiak Air Madrid aerolineak aurkeztutako hitzarmen proposamena onartu zuen, eta bertan jasotzen zen bidaiariek urtebeteko epean jasandako galerak ordaintzea. Onartutako proposamenaren arabera, onartutako kredituen %100 itzuliko zitzaien airelinea ixten zen egunetik 2006ko abenduaren 15etik aurrera hegaldiak programatuta zituzten bidaiariei, baina ez ziren egin. Ez dute kobratuko Sustapen Ministerioak hegazkinetan hegan egin zuten bidaiariak, ez eta Espainiako edo atzerriko beste erakunde publiko edo pribatu batzuk ere, hegazkin konpainiaren porrotak eragindako krisiari aurre egiteko.
‎Kanpoko bistak izateak erraztu egiten du eremu pribatu batetik nabigatzea, baina barneko kabinak askoz merkeagoak dira. Minusbaliotasunen bat edo behar bereziren bat duten bidaiarientzat gomendagarria da aldez aurretik informazioa jasotzea. Ontzi bakoitzaren arabera, gela egokituak daude.
‎Horrek erabiltzaileari berari zuzendutako informazioa bakarrik ematen dio. Gainera, Aena Aeras ek Telefono bidezko Informazio eta Arreta Zerbitzua du, entzumen eta/ edo hizketako ezgaitasuna duten bidaiarientzako berariazko linea duena. Zerbitzu honek aukera ematen dio ezgaitasuna duen erabiltzaileari Telefono bidezko Informazio eta Laguntza Zerbitzuarekin harremanetan jartzeko bere telefono mugikorretik, testu moduan eta denbora errealean, eta bitartekari lanetan aritzen diren beste pertsona batzuen beharrik gabe.
‎Uhala behar bezala lotuta badago, bidaiariak ez dira airean atera behar, eta bularrean, sabelean eta hanketan eragin gutxiago izan behar du. Bizitza asko salbatu arren, eskolako autobusen %38k bakarrik ditu segurtasun uhalak Garrantzi handiko segurtasun neurria den arren, eskola autobusen %38k bakarrik du bidaiarientzako segurtasun uhala. Europar Batasunak Espainiako ordenamendu juridikora ekarritako zuzentarau bat aplikatuz, 2007tik aurrera segurtasun uhala duten autobusak bakarrik matrikulatu ahal izango dira.
‎Gaur, blokeatu ondoren, 1,20 franko suitzarretan dago instalatuta. Suitzako frankoarekin alderatuta, euroak duen estimazio txiki hori aprobetxatu egin dezakete aurten Alpinoko herrialdera joan nahi duten bidaiariek. Moneta aldaketa nahi duzun unean egin dezakezu, egun batzuetako pasabidea aprobetxatzeko galtzeko edo irabazteko beldurrik gabe.
‎Hiri autobusak txakur guztiak bakarrik onartzen ditu, zakurren poltsen edo garraioen barnean. Hala ere, Europa autobusean txakurrak egiten duen bidaiaren alde mugitzen da, eta Londres, Stockholm edo Berlinek atsegin handiz onartzen dituzte uhala duten bidaiari ilunak. Gure herrialdean, herritar asko hasi dira hiri txakurrago baten alde mobilizatzen.
‎Suediako hiriburuak aukera ematen die txakur eta katuei autobusetan bidaiatzeko, txartelik ordaindu gabe. Garraio enpresa publikoak gomendatzen die txakurra duten bidaiariei ibilgailuen atzeko aldea okupatzeko eta pertsona bakoitzeko «bi animalia baino gehiago» ez eramateko, haiek bakarrik bidaiatzen badute. Berlinen, poltsetan ibiltzen ez diren animaliak, hau da, sei edo zazpi kilo baino gehiago pisatzen dutenak, autobusez ere mugi daitezke hirian zehar, nahiz eta txartel txiki bat ordaindu behar duten.
2013
‎Hegaldia bertan behera utzi dute: zer nolako eskubideak dituzte bidaiariek?
‎Gainera, ostatu emateko betebeharra ere mugatu egin nahi du jatorrizko hirian gaua eman behar duten bidaiarientzat.
‎auto pribatua eta hegazkina. Hala ere, Espainiako tren lineek ez dute bidaiari potentzial guztia garraiatzen, eta, kasu batzuetan, zenbait linea eta maiztasun murrizten dira. Tren-bide horretan aditu diren hainbat adituk trena erabiltzeko zazpi arrazoi eskaintzen dituzte.
2014
‎Zerbitzu hau doakoa da kasu guztietan; izan ere, autobusetan plus gisa ordaintzen dena eserlekuen arteko tartea da, catering zerbitzua, bidaiari batentzat bakarrik eserlekua, etab. Lotura hori instalatu den autobusetan, hobekuntza horrek ez du eraginik izan txartelaren prezioan, tarifa berarekin eskaintzen baita, inolako errekargurik gabe. 4 Gurutzaontzi mugikorra Oporretan beren tresna teknologikoez baliatzen ezin direnak gurutzaontzietan ere erabili ahal izango dituzte; izan ere, ontzi gehienek bide librea dute bidaiariak nahi dutenean konektatzeko. Ordenagailu eramangarriak, tabletak, smartphoneak edo haririk gabeko konexiorako gaitutako beste edozein tresna erabili ahal izango dute, eta itsas bidaietan eraman ahal izango dituzte beren lagunekin eta munduarekin, garraiobide honetako eremu komun guztietan.
‎Era berean, AEsak jakinarazi du hegazkineko haurtxoek ez dutela larrialdi irteeren ondoan dauden eserlekuetan bidaiatu behar; izan ere, «normalean, bidaiariek aktibatu behar dituzte ateak». Konpainia askok, haur txikiak dituzten bidaiarientzat, lehen eserleku lerroa gordetzen dute, luzatzeko leku gehiago eskaintzen baitute, eta errazagoa da jaiki eta oinez ibiltzea. Zalantzak direla eta, komeni da enpresako bezeroarentzako arreta bulegoarekin harremanetan jartzea, leku horretan bidaia egin ahal izateko.
2015
‎Erreklamazioa egin! Hurrengo lerroetan adierazten da zer eskubide dituen bidaiari gisa eta nola kexatu daitekeen: erreklamazio orriak bete eta bezeroarentzako arreta zerbitzuetara jo behar da, Lurreko Garraioko Arbitraje Batzordetara edo justiziara jo arte.
2016
‎Ibilbide luzeetan (250 km-tik gorakoak), bidaiariak ostatua behar badu, gehienez bi gau igarotzeko aukera izango du, gehienez ere 80 euroko balioa duena bidaiari eta gau bakoitzeko.
‎Eta 38 ºc rekin kanpoan, aire egokituak funtzionatzen ez badu eta trenak sauna egiten badu? Zer eskubide dituzte bidaiariek egoera horietan. Berogailua edo aire girotua funtzionatzen ez badu, txartela erostean ordaindu zenaren %20 itzultzeko eskubidea izango du.
‎New York, San Frantzisko, Los Angeles eta Las Vegas dira guztiak eskuratzeko ezinbesteko geldialdiak. Safari Pokemon GO honek 13 egun ditu eta gida zabala du bidaiariei pokemon bat ere ihes egin ez diezaieten. Gidak guztiak ikusi diren puntuak, gimnasioak eta «poke geraleku» hurbilenak ditu.
‎Gailurrera igotzeko eta metalezko gurutze famaturaino iristeko, Eiffel frantsesa gogorarazten duena, hainbat ibilbide erabil daitezke Pagomakurre, Zárate, Barazar, Ubide edo Sarrian hasita. 8 Gizateriaren ondare natural aberats batera bidaiatzea Urtean bota nahi duten eta hurrengoan beste herrialde batean sartu nahi duten bidaiariek Gizateriaren Ondare Natural gehien duten tokietako batzuen mapa egin dezakete. Horien artean Australia dago, eta, gainera, Kiritimatiko uhartea («Gabonetako uhartea») Kiribati artxipelagoan dago.
2018
‎Jakina, aire konpainia batzuek Bagdadekin eragiketak egin dituzte berriro, eta bisitari ausartak eta erromes txinatarrak pixkanaka hasi dira leku sakratuetara itzultzen. Iparraldeko probintzia kurduak ere, seguruagoak, ohikotik ateratzen diren lekuez gozatu nahi duten bidaiariak erakartzen hasi dira. Jordaniatik turistak ere sartzen dira, eskolta armatuz babestuak, Babiloniako eremu arkeologikoa bisitatzera.
2019
‎Ezinduentzako plazetan baino ezin dira ireki, okupatuta ez daudenean. Eta aulkian eta maletan haurtxo batekin bakarrik joaten bazara, txartela erostean, Atendo doako zerbitzua eskatzen duzu, ezintasuna edo mugikortasun murriztua duten bidaiarientzat eskuragarri. Geltokietatik igarotzea errazten dizu, baita trenak igo eta jaisteko ere, Aldiriko eta Feveko trenak izan ezik.
‎Bost gau geratzen dira batez beste, eta 72 euroko gastua egiten dute, gutxi gorabehera, Estatistikako Institutu Nazionalak (INE) turismo sektorerako jasotzen dituen batez bestekoak baino% 23 gehiago. Dog Vivant en azterketaren arabera, zakurra duten bidaiariak gehiago dira bisitatzen dituzten establezimenduei buruzko gomendioak idazteko Interneten, eta hori ere erabiltzen dute beste erabiltzaile batzuen informazioa biltzeko. Zer baloratzen dugu gehiago ostatu bat aukeratzerakoan?
2021
‎Hala ere, baliteke iristean proba diagnostiko bat egitea, osasun agintaritzak beharrezkotzat jotzen badu. Txertorik ez duten bidaiariek proba diagnostiko bat egin dute Espainiara iritsi aurreko 48 orduetan. Probak bi motatakoak izanen dira:
2023
‎Imagen: Freddie Peña Egoera kontrolpean ez dutela uste duten bidaiariek antsietate asaldura bat izaten dute hegazkinarekiko aerofobia edo izua, psikologiaren arabera. Garaiekiko beldurra edo istripu bat izateko eta gu salbatu ezin izateko sentsazioa izan daitezkeela dio diziplina horrek.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
duten 40 (0,26)
dituzten 11 (0,07)
dute 11 (0,07)
du 8 (0,05)
dituzte 6 (0,04)
duen 4 (0,03)
dituen 2 (0,01)
baditu 1 (0,01)
ditu 1 (0,01)
duela 1 (0,01)
duena 1 (0,01)
zituzten 1 (0,01)
zuten 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ukan bidaiari asko 2 (0,01)
ukan bidaiari ez 2 (0,01)
ukan bidaiari hiri 2 (0,01)
ukan bidaiari kontu 2 (0,01)
ukan bidaiari segurtasun 2 (0,01)
ukan bidaiari aholkatu 1 (0,01)
ukan bidaiari aholku 1 (0,01)
ukan bidaiari antsietate 1 (0,01)
ukan bidaiari arreta 1 (0,01)
ukan bidaiari babestu 1 (0,01)
ukan bidaiari baino 1 (0,01)
ukan bidaiari bakarrik 1 (0,01)
ukan bidaiari bakoitz 1 (0,01)
ukan bidaiari bat 1 (0,01)
ukan bidaiari behar 1 (0,01)
ukan bidaiari berak 1 (0,01)
ukan bidaiari berariazko 1 (0,01)
ukan bidaiari beste 1 (0,01)
ukan bidaiari bidaia 1 (0,01)
ukan bidaiari diseinatu 1 (0,01)
ukan bidaiari egoera 1 (0,01)
ukan bidaiari erakarri 1 (0,01)
ukan bidaiari ere 1 (0,01)
ukan bidaiari eskaini 1 (0,01)
ukan bidaiari eskuragarri 1 (0,01)
ukan bidaiari estazio 1 (0,01)
ukan bidaiari garraiatu 1 (0,01)
ukan bidaiari gehiago 1 (0,01)
ukan bidaiari geltoki 1 (0,01)
ukan bidaiari gisa 1 (0,01)
ukan bidaiari gizateria 1 (0,01)
ukan bidaiari gizen 1 (0,01)
ukan bidaiari gomendagarri 1 (0,01)
ukan bidaiari gomendatu 1 (0,01)
ukan bidaiari guzti 1 (0,01)
ukan bidaiari ibilgailu 1 (0,01)
ukan bidaiari ilun 1 (0,01)
ukan bidaiari isolatu 1 (0,01)
ukan bidaiari kasu 1 (0,01)
ukan bidaiari konpainia 1 (0,01)
ukan bidaiari kontratatu 1 (0,01)
ukan bidaiari kontsigna 1 (0,01)
ukan bidaiari kontsulta 1 (0,01)
ukan bidaiari kopuru 1 (0,01)
ukan bidaiari lan 1 (0,01)
ukan bidaiari lehenbizi 1 (0,01)
ukan bidaiari leku 1 (0,01)
ukan bidaiari milioi 1 (0,01)
ukan bidaiari nahi 1 (0,01)
ukan bidaiari onura 1 (0,01)
ukan bidaiari portaera 1 (0,01)
ukan bidaiari potentzial 1 (0,01)
ukan bidaiari proba 1 (0,01)
ukan bidaiari sendabide 1 (0,01)
ukan bidaiari sindrome 1 (0,01)
ukan bidaiari Txina 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia