2004
|
|
Diego Rivera mural egile mexikarrarekin lan egin zuen 1932 inguruan eta honen ostean gizarte justizia gaitzat
|
zuten
bi mural egiteko asmoa hartu zuen, bata debekuaren inguruan eta bestea lehengo presondegien injustiziari buruz. Baina bertan behera utzi behar izan zituen.
|
2005
|
|
Hizkuntzalari guztiek erromatar aurreko garairako bi zonalde linguistiko bereizten dituzte, bata ez indoeuroparra, Iberiar Penintsularen hego eta ekialdean, eta bestea indoeuroparra, penintsularen iparralde eta mendebaldetik hedatzen dena. Zonalde hauek esanahi berdina
|
duten
bi elementu toponimikoek bereizten dituzte, ili, ilu, iltir, iltu (iberiera, hots, ez indoeuroparra) eta briga (zelta, hots, indoeuroparra) alegia, eta guztiek oppidum edo hiriak adierazten dituzte. Ez dira zonalde homogeneoak, eta beraien barnean zenbait hizkuntza ezberdin hitz egingo ziren, adibidez zonalde indoeuroparrean dokumentatuta dauden bi mintzaira nagusiak zeltiberiera94 eta lusitaniera dira.
|
|
3 Menendez Pidal en (eta bere emaztearen, Maria Goyri ren) obra eskergatik gure lanarekin zer ikusia
|
duten
bi ideia jaso ditugu hemen27: lehena mediterraniar arroko herri aurreindoeuroparren batasun linguistikoa (ez dirudiena oso logikoa Iberiar Penintsulan soilik herri aurrerromatarrek mosaiko kultural zein linguistikoa osatu baitzuten), eta bigarrena, penintsularen euskoiberismoa (baina ematen dituen frogak ez dira nahikoa):
|
|
Aitzitik, euskal idazleek, Azurmendiren ustez, euskaraz idaztean euskal kultura sustatzeko hautaketa kulturala egiten dute. Beraz funtsean giro historiko berdin antzekotan eta ideologia berdintsua
|
zuten
bi idazle talde ezberdin zeuden, hain zuzen ere jokabide arras ezberdinek banatuta. Gauzak honela Azurmendirentzako, humanistak azken hauek izan ziren, aldiz, apologistak, ipuin jario aprobetxategi batzuk, botereari arrimatu nahita?
|
|
25 Cejador ek euskoiberismoaren gaiari buruz
|
dituen
bi lan nagusiak hauek dira: 1926ko. Iberica, I. Alfabeto e inscripciones ibéricas?, Bulletí de l' Associació Catalana d' Antropologia, Etnologia y Preshistoria, Bartzelona, IV, 130; eta 1928ko Iberica, II. El Alfabeto ibérico y las inscripciones neolíticas; el Alfabeto e inscripciones ibéricas en la época del reno pirenaico; el Alfabeto ibérico en Creta; la pictografía en Creta... Saiatu gara baina ez da egon modurik lanok kontsultatzeko.
|
2006
|
|
Edonola, kontuan hartu behar
|
dugu
bi idazle horien asmoa ez dela, inondik ere, baskoien deskribapen bat egitea; bi adiskideak haserretu egin dira eta batak besteari gauzak aurpegiratzen dizkio. Bien arteko eztabaida da.
|
2008
|
|
Oro har, mugimendu honek
|
dituen
bi adar nagusiak aipatuko ditugu. Alde batetik, adar erreformazalea dago; haren izaera Porto Alegreko Munduko Gizarte Foroan nagusitu zen.
|
2009
|
|
esaterako, emigranteek beraiek zuten irudia, sorlekuetan zutena, edo mende horietako gizarteko erakunde edo idazleena (adibidez, arbitristena), eta ahaztu gabe Antzinako Erregimenaren estamentuzko egituraz, komunitateez hitz egiten ari garela. Horregatik, lan hau mugatu behar izan dut eta irudiarekin nolabaiteko lotura
|
duten
bi gai aukeratu ditut: bata, nafar emigranteen artean beren buruez izandako identitate kontzientzia eta honen barruan, bata bestearen atzetik datorrela edo elkarren ondorio bezala?
|
2016
|
|
Bai juduei arraza deritzenek eta bai herri edo etnia deritzenek ideia berbera defendatzen dute: munduko judu guztiak
|
duela
bi mila urte Palestinako lurretan bizi zirenen ondorengo zuzenak direla, eta mendeetan erbestean bizi izan direla. Sionismoak ere ideia berbera defendatzen du.
|
|
Israelgo Estatuan juduak, laiko zein erlijioso, judu eta israeldar sentitzen dira. Hala ere, estatuaren ikuskera zeharo ezberdina
|
dute
bi aldeek. Desberdintasun nagusia beraz, erlijioari egunerokoan ematen dioten garrantzia da.
|
|
1947ko azaroaren 29an UNSCOP en gehiengoak bere gomendioa aurkeztu zuen: batasun ekonomikoa
|
zuten
bi estatutan banatzea Palestina. Kostaldea, Galileako mendebaldea eta Negeveko desertua juduentzat (Palestinaren %56) eta gainontzekoa palestinarrentzat (%43, 35).
|
2017
|
|
23 Heinkel He 51 ezarleku bakarra
|
zuen
bi motorreko hegazkina zen.
|
2022
|
|
Nire ustetan eszena honekin Eloy de la Iglesiak Torrecuadrada eta Aramendiaren pertsonaien parekatze probokatzaile bat bilatu zuen. Badirudi filmak aditzera eman nahi
|
zuela
bi mundu guztiz kontrajarrien ordezkariek balio edo ikuspegi batzuk partekatzen zituztela, errespetagarritasunaren garrantzia eta honek maskulinitatearekin daukan lotura hauen artean egon zitezkeelarik. Nire ustez parekatze ariketa honekin Eloy de la Iglesiak laurogeiko hamarkadan gizarteko sektore tradizional edo erreakzionarioei atxikitzen zitzaien ikuspuntuak askok pentsatzen zutena baino orokortuagoak zeudela salatu nahi zuen.
|