2007
|
|
Ikerketaren laguntza ezinbestekoa da. Enpresa pila bat dago pertsona batenintuizioaren arabera funtzionatzen dutenak, eta oso ongi funtzionatzen dute.Baina epe bat izango dute; intuizio hori galtzen denean edo hain intuizio onaez
|
duen
beste pertsona bat etortzen denean, galdu egingo baitute merkatua.
|
|
Azkenik, GHE gizabanakoak gaitasun handiagoa
|
duen
beste pertsona batenlaguntzarekin egin dezakeen ekintza multzoari dagokio (Valsiner, 1987).
|
|
alde batetik, mundua koherenteki ulertu nahia, eta, bestetik, mundua nolabait kontrolatzeko beharra. Motibaziohoriek asetzeko, gizakiok gai izan behar
|
dugu
beste pertsonek egoera guztietanizango duten portaera iragartzeko eta horren zergatiak ulertzeko.
|
|
Norberaren ezagutzak harreman estua
|
du
beste pertsonen ezagutzarekin (Damoneta Hart, 1988; Dunn eta Brown, 1994 in Durkin, 1995; Edwin, 1993 in Durkin, 1995; Harris, 1992). Izan ere, beste pertsonen ezagutzaren garapenak antzekotasunhandiak ditu norberaren ezagutzaren garapenarekin.
|
|
beste pertsonen ezaugarriei buruzko ikerketak oinarritzen direlahaurrek horiei buruz egiten dituzten deskribapenetan. Adin horretako haurrek ezdute hitz egiteko gaitasunik, eta, ondorioz, ez
|
dute
beste pertsonak deskribatzekogaitasunik ere. Hala, ikertzaileek ez dituzte sartu beren laginetan oraindikmintzamena garatu ez duten haurrak.
|
|
Beste pertsonen ezagutzaren beste alderdia, berriz, nahiak, usteak eta antzekoegoera mentalak eta jokabideak iragartzeko gaitasunari dagokio. Lehenhaurtzaroan agertzen diren zenbait jokabidek adierazten dute haurrek nolabaitulertzen
|
dutela
beste pertsonek, haiek bezala, gogamena dutela. Jokabide horietakobatzuk elkarren arteko arreta (joint attention) izeneko gaitasuna osatzen dute.Elkarren arteko arreta norberaren arreta beste pertsonenarekin koordinatzekogaitasuna da (Moore eta Dunham, 1995 in Carpendale eta Lewis, 2006), eta, zenbait autoreren arabera, ezagutzaren oinarrietako bat da (Carpendale eta Lewis, 2006).
|
|
Komunikazioa eta begirunea izan behar
|
dituzte
beste pertsonekin dituztenharremanen oinarrian.
|
2011
|
|
Beste pertsona bere premiak asebetetzeko dago hor. Mugako nortasuna duenak sarritan nahiago
|
du
beste pertsona horren bizitza bizi, bere bizitza propioa baino. Horrela, bere buruari laguntzen dio, besteari lagunduz.
|
|
Sentikortasunik gabea eta apatikoa agertzen da. Afektu eskasa
|
du
beste pertsonenganako eta horrek zaildu egiten dizkio harreman normalak. Besteekiko mesfidantza duenez, lagun gutxi ditu, lehen mailako senitartekoetatik at. Emozio negatibo bat sentitzen badu, kanpoko zergati bati dagokiola pentsatzen du.
|
|
Kernberg en arabera, mugako nortasunaren nahastea duenak identifikazio proiektiboa erabiltzen du defentsa mekanismo moduan: bere alderdi eramanezinak beste pertsona bati proiektatzen dizkio, eta proiektatu duenaren arabera jokatu behar
|
du
beste pertsona horrek; eta biek sintonian jokatzen dute. Paziente honek erabiltzen duen beste defentsa mekanismo bat zatikatzea da:
|
2014
|
|
Nortasun eskizoidearen nahastea
|
dutenek
beste pertsonekiko interes eskasa dute eta harremanak saihestu egiten dituzte. Fobia soziala dutenek, berriz, badute interesa beste pertsonekin harremanak izateko, baina egoera sozialei beldurra diete eta kosta egiten zaie hurbilak ez diren pertsonekin hartu emanak izatea.
|
|
– Eztanda etenkariko nahastea
|
duenak
beste pertsonen kontrako portaera erasokorreko pasarteak errepikatzen ditu.
|