2023
|
|
Bestela esanda, frogatu behar da enpresa lagatzaileak ez duela enpresa azpiegiturarik. Ulerbidez, enpresa horrek ez du makinarik ustezko kontrataren objektu diren lanak gauzatzeko, edo enpresa horrek ez
|
du
berezko lantokirik (ezin da lantoki gisa hartu administrazio izaerako egitekoak gauzatzeko baino ez den bulegoa). Halaber, enpresa lagatzaileak enpresa azpiegitura izateaz gain, azpiegitura hori egokia eta behar adinakoa izan behar da jasotako enkarguak gauzatzeko.
|
|
Epaiaren argumentua oso errez uler daiteke: autonomia printzipioa EKaren 137 eta 140 artikuluetan ulertzen den moduan antolamendu juridikoaren barnean egikaritu behar da, hau da, toki erakundeek autonomia
|
dute
berezkoak dituzten interesen esparruan, horiek autonomiaz kudeatzeko aukera dute. Kudeaketa hori Estatuak antolatzen duen antolamendu juridikoaren baitan egikarituko da eta, horregatik, Estatua nagusitasun egoera batean daukagu.
|
|
TAEHn toki ogasunek garrantzi handia daukate. Hitzarmenaren sinatzaileek argi adierazten dute hasieratik toki erakundeek, euren jarduteko autonomia garatu ahal izateko, derrigorrezkoa
|
dutela
berezko baliabideak izatea eta horiek euren" nahierara" edo" beharrizanetara" erabiltzea.
|
|
Finantza sistemak honako modu honetan funtzionatzen du: erakunde publikoek baliabideak eskuratu behar
|
dituzte
berezkoak dituzten gastuak gauzatu ahal izateko eta diru sarrera horiek lortzeko tresnak erabili behar dira. Tresna horiek, besteak beste, tributuak dira eta horiek tokiko diru sarrera publikoak dira.
|
|
ETELk, toki autonomiaren sustatzaile bezala, toki erakundeen eskumenak murriztu beharrean horiek handitu zituen. EAEko toki erakundeek
|
dituzten
berezko eskumenetatik zerbitzu publikoei zuzeneko aipamena egiten dituztenez gain, badaude toki erakundearen jarduera ekonomikorako sustatzea dakartzatenak. ETELren 17 artikuluari begiradatxo bat botaz gero, honako eskumenak agertzen dira: Zerbitzu jarduerak antolatzea eta kudeatzea. Tokiko ekonomiaeta gizarte garapena, eta tokiko enplegu planak edo politikak. Establezimendu publikoak eta jolas jarduerak antolatzea eta kudeatzea. Barne merkataritza antolatzea eta kudeatzea.
|
|
Bi irizpide horiek elkarrekin hartuta, argi dago aurrekontu egonkortasunaren politikek ere toki erakundeek
|
duten
berezko nukleo gaindiezina errespetatu behar dutela. Baina horrek ez du esan nahi jardueraren gainean kontrolik ez dela egongo eta, esangura horretan, aurrekontu egonkortasunaren politikek aurrera aterako direla bermatzeko, kontrol harremanak ezartzen dituzte aurrekontu egonkortasunren eta finantza jasangarritasunaren arauek.
|
|
TAOLren 2 artikuluaren arabera, toki autonomiaren eragingarritasuna bermatzeko ekintza publikoen sektore ezberdinak zehazteko Estatuaren eta autonomia erkidegoen legeriak udalerriei, probintziei eta irlei berezkoak dituzten interesetan esku hartzeko duten eskubidea ziurtatu behar dute. Ildo horretatik, Estatuak eta autonomia erkidegoek jarduera publiko bakoitzaren ezaugarriak ikusirik, horiek arautzean toki erakundeei eskumenak banatuko dizkiete, toki erakundeek
|
dituzten
berezko interes horiek garatzeko.
|
|
" Lege hau onesten da Euskal Autonomia Erkidegoari Konstituzioaren lehenengo xedapen gehigarriak, Euskal Autonomia Estatutua onesten duen abenduaren 18ko 3/ 1979 Lege Organikoak eta Euskal Autonomia Erkidegoarekiko Ekonomia Ituna onesten duen maiatzaren 23ko 12/ 2002 Legeak ematen dizkioten eskumenak baliatuz". Oinarri horretan lurralde historikoen papera ere nabarmendu nahi izan zuen artikulu berberak bigarren parrafoan, eta horren arabera, Eusko Legebiltzarrak toki araubidean egikaritu dezakeen lege ahala lurralde historikoek gaiaren inguruan
|
dituzten
berezko eskumenak kaltetu barik egin da256.
|